inschrijven paspoort

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door anneke81, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anneke81

anneke81 Actief lid

8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Hoi meiden,

Over een maand gaan we wintersporten en onze kleine (dan 3 maanden) gaat ook mee. Nou zat ik me ineens af te vragen of ze dan al in mijn paspoort ingeschreven moet worden?
    Ik zie me al zitten bij de fotograaf voor een pasfoto van een baby...

Eén van jullie ervaring?

2. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Wij hebben onze kids een ID kaart gedaan. Wij hebben zelf allebei een ID, en in ons geval was een paspoort een stuk duurder (moest dan zelf een nieuwe) en vervolgens heb je ook nog eens kosten om de kids er bij te schrijven. Maar wanneer je naar buitenland gaat, moeten ze volgens wel of bij op je paspoort staan, of zelf een ID hebben.
    Hier kun je meer info vinden.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou een eigen ID kaart laten maken, want vanaf 2012 is een bijschrijving in je paspoort niet meer geldig.
    Wij hebben dat ook laten doen en ja onze dochter moest een pasfoto. :D Gaat prima hoor.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    ^Dat. :)

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Jep, je kunt niet zonder over de grens gaan hoor! Wij hebben het stiekem gedaan toen Julia 6 weken was, omdat ik het niet zag zitten om met 3/4 weken al een paspoort aan te vragen (woonden in Duitsland, en de Nederlandse ambassade zat 2 uur reizen met de trein verderop). Maar het moet absoluut wel! En bijschrijven is idd nog maar een jaar geldig, dus kun je beter een ID kaart of paspoort aanvragen.

6. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Ik zou ook voor een identiteitskaart gaan, kostte in utrecht 8 euro of zo. Bijschrijven in een bestaand paspoort was daar 20 euro dacht ik. En inderdaad dat mag binnenkort niet meer.

7. zou ook voor een eigen id gaan maar foto komt vast wel goed heb een id kaart laten maken voor de ouste toen 1 maand en ze vinden er wel een oplossing voor dat het er goed op komt te staan

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja het lijkt inderdaad gek om met je babytje voor een pasfoto te gaan, maar het is wel geldig hoor! Wij wonen ook in Duitsland en reizen veel over de grens ;) Wij konden pas eind juni geloof ik terecht voor een afspraak in Emden (waren zo ongeveer de laatsten die daar terecht konden) terwijl onze dochter al begin april is geboren. Tot die tijd hebben we gewoon consequent de geboorte-akte bij ons gehad.

ID-kaart gaan we voor onze volgende kruimel ook gewoon weer doen hoor. Dan kunnen beide ouders gewoon met de kids reizen, bij bijschrijven in paspoort kan het kindje alleen maar reizen met de ouder waar het staat bijgeschreven. En inderdaad het 2012-verhaal!

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Oh ja voor de pasfotot..... wij hebben dochterlief op een wit laken in de maxicosi gezet en de fotografe op een stoel er boven. Goed geslaagde foto's geworden... de eerste serie op schoot is nl afgekeurd!

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik moest haar op de kruk laten zitten en dan vasthouden op een manier dat je mij niet zag. Erg onhandig maar de foto's waren goed.
    Nu was mijn dochter wel wat ouder en kon ze goed haar hoofdje omhoog houden enzo.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

ID-kaart. Een goede fotograaf lukt het wel een goede foto te maken. Zelfs mijn beweeglijke kind bleef met 12 maanden braaf zitten, topfoto!

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Irem had met 1 maand oud al haar eigen ID kaart. En ja dat was lastig met de foto maar het ging best, de fotograaf weet wel hoe dat het beste werkt.

13. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Mijn zoontje heeft een paspoort gekregen met 5 maanden. We konden er ook voor kiezen natuurlijk om een ID te laten maken maar als we dan een verre reis willen maken dan moet alsnog een pp gemaakt worden.
    Het maken van de pasfoto ging heel makkelijk. Hij moest op mijn knie zitten en staat er met een leuke lach op :D

14. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Zoontje hier heeft vanaf 2 maanden een eigen paspoort. Dit omdat het verplicht is in het buitenland om een apart paspoort te hebben (ligt er aan waar je woont). Plus staat het bij een van de ouders bijgeschreven zou je niet alleen over de grens kunnen gaan en da ander later na komen want dan heb je het paspoort van je kind en partner bij ... hoop dat je dit laatste kan volgen.

15. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier heb ik ook bij de fotograaf pasfoto's van mijn dochtertje laten maken.
    Het was een beetje zoeken maar op den duur zat er een goede tussen.
    En met de jongste moet ik binnenkort ook eens gaan.
    Misschien een idee om ze gewoon te laten liggen met een wit kleed eronder en de fotograaf erboven gaan staan.
    Wij zijn trouwens al verschillende keren de grens overgeweest met jongste dochter zonder dat ze een paspoort heeft.
    We wonen dan ook maar een kwartiertje van Belgie vandaan.

16. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Nick was 5 weken toen we een pasfoto moesten laten maken voor zijn ID kaart... Best lastig idd, maar het is gelukt. Alleen kijkt ie alsof hij al 3 weken niet heeft kunnen poepen. hahaha En het duurde echt 3 kwartier voor hij wakker wilde worden! Maar hij moest zijn ogen open hebben, dus dan maar blijven proberen.

Zo stom, sta je bij het stadhuis, vragen ze om de lengte.... Eeehhhh, 58 cm??? En dat is dan 5 jaar geldig. hahaha

17. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    wij hebben een paspoort voor haar laten maken, dit omdat ze inderdaad in 2012 niet meer bijgeschreven mogen worden en voor sommige landen is alleen een paspoort geldig (ID niet) vandaar dat we maar meteen een paspoort hebben laten maken,

De foto..... daar zullen we het maar niet over hebben, hillarisch als ik hem terug zie, ze mogen namelijk niet eens zien dat je de kleine ondersteunt, en ze moeten dus zitten (kunnen ze natuurlijk nog niet) dus heb je daar een bij elkaar gezakt hoopje op de foto staan....

18. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    wij hebben met 5maanden een ID laten maken voor Tycho. Ik vloog namelijk met hem na kerst naar Oostenrijk om daar samen met mn vriend en schoonouders oud en nieuw te vieren.
    Een bijschrijving in het paspoort van de ouders is na 2012 niet meer geldig, dus dat vond ik wel een duur geintje. Hier kostte een id kaart voor Tycho maar 8,95.
    Een foto maken ging eigenlijk hel goed. Tycho moest op een kruk gaan zitten en ik moest mn handen onder zn truitje doen om hem vast te houden. De fotograaf wiebelde boven de camera met een speelgoedbeest en Tycho stond er in één keer goed op.

Wel grappig indd. Die vrouw zei tegen mij ook hoe lang is hij, tja doe maar 70cm. Hihi en dan is zo'n kaart 5jaar geldig. Al adviseerde die vrouw bij het gemeentehuis ons om over 2jaar een andere kaart te laten maken met een meer lijkende foto van dat moment en de goede lengte erbij.

Ow en let even op als je een ID kaart gaat aanvargen en ophalen, moet je je baby bij je hebben (ze gingen bij mij in de kinderwagen kijken of het echt wel Tycho was die op de foto stond hihii). En als je zonder je partner gaat aanvragen en ophalen, moet je even een formulier invullen waarop je partner toestemming geeft om een ID kaart aan te vragen met een kopie van het ID/paspoort van jullei beiden als ouders.

xxxx Sassie

Deel Deze Pagina