Sinds een week veel harde buiken...

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mamavan5bengels, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Mijn vakantie zit er sinds een week weer op, had daarvoor nergens last van. Maar sinds ik aan het werk ben, heb ik veel last van harde buiken.

Ik werk in de zorg als huishoudelijke hulp voor 16u in de week, en heb naast mijn eigen huishouding ook nog 3 kinderen, waar ik op dit moment alleen voor sta.

Mijn 4e is uit een nieuwe relatie, dus mijn vriend woont nog niet bij ons, vanwege dat ik dus in een trajact zit van de sociale dienst. En je dus niet volgens de regels elke dag bij elkaar mag zijn.

Dus zie mijn vriend alleen de weekenden en sta er doordeweeks alleen voor.

Ik heb dit al aangekaart bij mijn werk dat ik veel last van harde buiken krijg, en ook de vk hier over gebeld. Advies van de vk, is om het rustig aan te doen, maar op mijn werk tonen ze daar nauwelijks begrip voor.

Dus ik heb mij ziek gemeld, merk gewoon dat het te zwaar wordt. Maar nu wil mijn werk dus een verklaring hebben van de vk, vanwege die harde buiken. En eist toch dat ik kom werken morgen.

Weet even niet wat ik nu moet doen.VK wil de verklaring afgeven, die heb ik net hierover aan de lijn gehad. Maar stel ik mij niet aan om volledig nu de ziektewet in te gaan, vanwege harde buiken? Op zich is 16u werken niet veel, maar toch voel ik mij er niet goed bij.

Wat is jullie advies?

2. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    ik vind dat je moet doen wat je gevoel je zegt en je heb al drie kids dus alles is al wat weker lijkt mij hier hetzelfde zwangervan nummer 4 maar de bekkin instabiliteit is al erg aanwezig ook al last van harde buiken mag van me verloskundige ook niet meer volledig gaan werken ( werk in de zorg ) dus maandag gesprekje met mijn werkgever en klonk wel positief aan de telefoon dus ga op je gevoel af en luister na de verloskundige je werkgever voelt niet wat jij voelt vraag anders aangepast werk kunnen ze je dat niet geven kunnen ze geloof ik niet eisen dat jij je werk blijf doen als het niet gaat

3. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Goed luisteren naar je lichaam!
    Ik zit ook al sinds week 14 of 15 thuis, ivm arbeidsconflict.
    Heb toen wel nog paar keer gewerkt, maar door de stress en werkzaamheden (horeca) begonnen de harde buiken. Toen heeft de vk wel brief geschreven en sindsdien zit ik compleet thuis. Al laten ze me pas sinds week 25/26 met rust.
    Jij en je beebje staan voorop!

4. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik zou even een afspraak met je bedrijfsarts maken. En niet via je werkgever dit spelen. Je werkgever mag volgens mij ook niet vragen naar dat soort verklaringen. Dat moet via de bedrijfsarts gaan en hij mag ook niet zeggen waardoor je niet zou kunnen werken. Hij mag alleen advies geven over wel / niet werken of aangepast werk.
    Ik denk dat dat de beste weg is.

Succes

5. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik heb geen bedrijfsarts. Ik zit in een traject via de sociale dienst. Heb buitenn het bedrijf waar ik werk, alleen mijn traject begeleidster.

Ik werk ook in de zorg maar dan als huishoudelijke hulp, bij clienten met beperking thuis. Dus niet bepaald lichte werkzaamheden. Dus of ze mij ander werk kunnen geven, betwijfel ik, want de clienten hebben die hulp ook hard nodig.

Krijg mijn eigen huishouden al niet eens compleet voor elkaar, krijg al gelijk harde buiken, zodra ik ga stofzuigen/ of dweilen. Laat staan bij een ander.

Ik moet 21 augustus naar mijn VK, en dan krijg ik die verklaring mee en bespreek ik nog eens met hen.

Overigens heeft mijn werk mij vanmorgen weer gebeld, wanneer ik weer dacht te beginnen :S Echt ik stond echt even met een bek vol tanden, ze lijken totaal geen begrip te hebben.

Maar ik moet idd naar mijn lichaam luisteren.

6. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.036
    293
    83
    Vrouw
    Uiteraard moet je goed naar je eigen lichaam luisteren, dat is nu belangrijker dan je werk.

Wat ik zelf gemerkt heb bij het krijgen van klachten tijdens het werk dat het zeker helpt als je bijvoorbeeld zelf een soort van compromis voorstelt. Bijvoorbeeld; kortere diensten en dus minder belasting per dag. Ik noem maar even een optie, weet natuurlijk niet of dat in jou geval qua werk wel mogelijk is, maar mijn werkgever reageerde erg positief op het vooral meedenken naar een gezamenlijke oplossing. Niemand wordt er beter van als de werkrelatie (nog) verder verslechterd.

Veel succes ermee!!

Deel Deze Pagina