Hi Ik ben vandaag 22 wkn+1 en door een vakantie en gewoon 'zin' heb ik meer gesnoept dan goed is en ben ik wat teveel aangekomen. Ik had een normaal BMI en het is nu ook geen ramp maar ik zou graag vanaf nu echt wel even mn best willen doen om gezonder te leven om de kilo's een beetje te beperken. Ik weet dat lijnen geen optie is maar als ik nu 'oplet' en wat meer beweeg, kan ik dan de kilo's nog wat beperken? Iemand tips voor gezonde beweging? Thanks!
Fietsen, of een wandeling maken 's avonds na het eten? Gewoon op een rustig tempo, maar dat je wel in beweging blijft? Zwemmen is natuurlijk ook fijn in deze periode. Wij hebben een buitenbad in het dorp waar na 18:00 geen kip meer is, dus lekker rustig baantjes trekken. Beweging is goed voor de spieren en voor je conditie uiteraard. Ik zou niet meer fanatiek gaan fitnessen ofzo. En qua voeding gezond eten, fruit, groente, rauwkost, niet te vaak een vette hap en proberen die chips, koekjes, snoepjes etc te laten staan. Lastig he? Ik ben pas 16 weken en het vliegt er hier ook aan.
Ja natuurlijk! Minder/niet snoepen is voor iedereen gezond. Voldoende eten tijdens een zwangerschap is wel belangrijk, maar dat zeg je zelf al. Tijdens de zwangerschap is volgens mij veel mogelijk qua bewegen, contactsport zou ik niet aanraden en als je normaal sowieso niet sport, zou ik het nu bij lekker wandelen, fietsen of zwemmen houden. Dat kun je op je eigen tempo en niveau doen. Succes!