Hoeveelheid koffie tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Riverdale87, 9 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik drink nu vaak 1 kopje koffie per dag, meestal een cappuccino. Als ik Google op wat de max aan caffeine is kom ik wisselende dingen tegen, van niet te veel (lekker duidelijk) tot 1 kopje max.
    Ik houd me nu dus aan die ene maaaar, ik zou best een tweede lusten. Nu wil ik ook weer niet dat het kwaad doet. Bij mijn zoontje heb ik misschien 10 koppen gedronken die hele zwangerschap maar nu moest ik echt afkicken van de caffeine en mis ik dus mijn tweede kopje :roflmao:

Lang verhaal kort, hoe veel is de max en wat doen jullie?

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik dronk er max 3. Maar meestal 1 of 2.
    Op werkdagen kwam ik vaak op 3

3. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Ikzelf probeer het te houden tot maximaal 1, heel af en toe 1,5 kopje.. zat dit bij mijn eerste zwangerschap ook uit te zoeken en inderdaad veel wisselende reacties. Ik probeer het nu gewoon zo min mogelijk. Moet wel zeggen dat ik nu niet elke dag koffie drink, ik denk dat ik 3 a 4 dagen in de week 1 kopje koffie drink.

4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.068
    17.023
    113
    Zo’n twee kopjes per dag, maar soms ook gerust een dag geen koffie.

5. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Ik probeer cafeïne te vermijden, maar hou me wel aan 1 glas/kopje per dag. Of het nu koffie, thee of cola is. 1 daarvan per dag. Misschien wel extreem, maar voel me er zo goed bij. En als ik een keer bij vrienden ben, drink ik gerust hele avond fris, maar de dagen erna drink ik dan even niks. Voor mijn gevoel houd ik het zo in balans

6. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Ik lust geen koffie maar compenseer dat normaal met cola. Ik doe nu hetzelfde als jij, 1 glas max per dag. En dan soms nog extra zonder cafeïne

Eef92 vindt dit leuk.
  7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Ik drink altijd in de ochtend 1 kopje koffie. Soms nog een 2e of 3e ergens over de dag, maar niet altijd. En ik heb ook wel eens dat ik een paar glazen cola drink, maar dat is heel sporadisch.

Ik probeer ook het af te wisselen, dus als ik een dag meer koffie/cola heb gedronken, de dagen erna max 1 kopje er dag.

Doe vooral waar jij je goed bij voelt. Er wordt ook wel eens gezegd dat cola drinken helpt tegen misselijkheid, en er zullen genoeg vrouwen zijn die daardoor best aardig wat cola weg drinken (en er niet bij stil staan op dat moment dat daar ook cafeïne in zit).

8. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Hier 1-2per dag en eigenlijk niet dagelijks. Thuis drink ik caffeïnevrije koffie (en daar drink ik wel de meeste koffie eigenlijk).

9. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Ik drink alleen nog maar cafeïne vrije koffie. En op het terras bestel ik altijd cafeïnne vrije latte macchiato :D

10. Rots

Rots Actief lid

30 mei 2016
    416
    238
    43
    Thuis en op het werk drink ik helemaal geen koffie meer (voorheen een kopje of 4 per dag). Als we ergens uit eten gaan, trakteer ik mezelf op een latte waar ik dan ook echt wel van geniet :) Dat is denk ik maximaal 2 keer per week. Cola drink ik nauwelijks meer, voorheen ook een grootverbruiker geweest ;)

11. LLxx32

LLxx32 Actief lid

5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Ik heb voor thuis decafe cupjes voor in m'n Nespresso nu. naam ik er ook twee drinken als ik wil.

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik heb me daar niet heel strikt aan gehouden :|
    Het ligt er ook aan hoeveel er in een kopje zit en hoe sterk de koffie is denk ik. Vroegah dronk ik hele mokken koffie, nu kopjes van 90cc. En ja daar had ik er weleens 4 van op een dag. Ik denk, geniet lekker van je 2e kopje koffie ;)

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    1-2 mokken op een werkdag.
    Vrije dagen drink ik vrijwel nooit koffie. Of moet bezoek krijgen.

14. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Hier nog een koffie liefhebber! Maar ik beperk het nu tot max 1 per dag of twee hele kleintjes; een in de ochtend en een na het avond eten. Op het werk drink ik cafeïne vrije koffie. Smaakt nog best ok van Nespresso! Denk dat ik die na de zwangerschap ook blijf drinken als ik aan het werk ben ;)

15. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ik nam altijd 1-2 kopjes. Heel soms sloeg ik ook wel eens een dag over.

16. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.810
    8.474
    113
    Vrouw
    Hetzelfde hier. Op het werk loop ik bij binnenkomst rechtstreeks naar de koffieautomaat... Thuis zet ik het nooit voor mezelf behalve als er bezoek is.

17. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Sporadisch, aangezien ik het liefst cappuccino/macchiato drink maar dan wel met soyamelk. Thuis de decaf van nespresso, maar melkding is kapot, dus die gaan ook niet op :cry:
    Wel let ik op met thee. Ik las maximaal 200mg caffeïne per dag, en drink nu max 3 koppen groene (of engelse) thee op een dag om daar veilig onder te blijven. Ik drink het bijna alleen op mijn werk, 3 dagen per week.

18. AvdY

AvdY Niet meer actief

:oops::oops::oops:
    Nu je het zegt.... Ik zit al weken op max 1 kopje koffie per dag, maar die cola tegen de misselijkheid heb ik inderdaad totaal niet aan gedacht :roflmao::roflmao:

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Max drie caffiene vrije koffie per dag. .
    Bewust decaf omdat ik nog wel twee glazen cola drink, houdt mn maag rustig.

20. siepel

siepel Actief lid

15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ik drink 1-2 kopjes per dag. Soms met een gelegenheid een 3e, maar dan zorg ik ook dat ik de dag daarna 0 of max 1 drink. Verder maak ik af en toe nog een cappuccino met decaf.
    Thee drink ik nog wel veel, maar eigenlijk alleen cafeïne vrij, zoals rooibos.

Deel Deze Pagina