Kamertje en kleertjes, man heeft ook ideeën..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skippy87, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Vraagje.. hoe gaat het bij jullie als t gaat over de inrichting van t kamertje en kleertjes etc?
    Ik had me enorm verheugd op het uitzoeken en shoppen en inrichten enz.. vind ik super leuk om te doen! Dacht me helemaal uit te kunnen leven..
    Maar man komt nu ook opeens met allemaal ideeën en dingen, totaal niet mijn smaak, of stijlen die helemaal niet bij elkaar passen..
    Ik ben van de "thema's" en hij komt dan met dingen aanzetten in een totaal afwijkende kleur etc..
    En alles wat ik leuk vind, vindt hij mwah of oke..
    Zelfde geldt voor kleertjes etc..
    Menig vrouw is vast jaloers vanwege de betrokkenheid, maar ik irriteer me nu mateloos, omdat ik niet lekker mn gang kan gaan, maar elk klein dingetje met hem "moet" overleggen, omdat het misschien zijn smaak wel niet is..
    Heb (btje lullig) eigenlijk zoiets van "ga jij je nu maar even bezig houden met mannendingen en laat mij mn gang gaan!"
    Hij is ook geen fan van winkelen, dus snap t ook niet helemaal..

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Tja, das best lastig dan :D.
    Hier gelukkig dat probleem niet. Ml is met mij mee gegaan om allemaal winkels af te lopen en deelden, gelukkig, de zelfde mening en hebben de zelfde smaak. Maar, ik was wel leidend in het proces. Hij heeft totaal geen kaas gegeten van kleuren die goed bij elkaar passen enz, dus dat laat hij met veel plezier aan mij over.

Misschien kunnen jullie qua kamertje en kleuren thema allebei jullie eigen top 3 samen stellen en kijken of jullie binnen die top 3 een leuk kamertje kunnen vormen? Niet lullig bedoeld, maar dus beide een beetje water bij de wijn doen?

Succes!

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ohhhh hier ook zo een.. Ik heb volgens mij wel 20 kinderwagens laten zien die ik leuk vind, 'neuhhhh'.. En nu hebben z'n oom en tante een kinderwagen uitgezocht, want die krijgen ook weer een kindje.. Nou, die is het heeee-le-maal, dus wij moesten maar precies zo'n zelfde kopen. Dus ik op de site gekeken in wat voor stoffen ze 'm hebben, allemaal met van die hele ouderwetse ruitjes enzo, gaaaadver.. Zat wel 1 acceptabele tussen, maar niet dat ik zeg JAAAA..

En zo gaat het met bedje, box, commode enz. enz. precies hetzelfde.. Ach, met kleertjes bemoeit hij zich in ieder geval totaal niet.. *zucht*

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier had ik het ook,toen de test positief was wilde hij direct al het Familie kamertje halen die gemaakt is door de opa van mijn schoonmoeder.heel leuke traditie natuurlijk maar ik hou meer van witte meubels en die zijn van bruin hout,hier is het een combinatie van geworden.ik heb de kleuren uitgekozen en hij heeft zijn kamertje.en nu slaapt ze toch in een wit ledikantje en word haar dreumes/peuterkamer wit :).het is ook zijn kind en hij wil gewoon erbij betrokken worden,heel lastig met hormonen.

5. rums

rums Niet meer actief

Tjah... Misschien zit hij nu op een ander forum te verzuchten dat jij met van die rare thema's aan komt zetten.
    Jullie komen er vast wel uit en vinden vast een middenweg daarin.

6. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    lijkt me lastig als je amen niet op 1 lijn qua smaak zit...hier is ml ook naar alle winkels mee gegaan en was net zo enthousiast als ik....gelukkig liggen wij wel op 1 lijn qua smaak van zowel inrichting als kleertjes, dus shoppen was super leuk met z'n 2 :D

wellicht als jullie wat winkels af gaan zijn er ook meubels, kleertjes die jullie beiden mooi vinden?

7. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wij doen alles samen.. Maar onze smaak komt redelijk overeen dus dat scheelt. De kinderwagen heeft hij de beslissende stem in.
    We kunnen gelukkig goed compromissen sluiten. Als we een meisje krijgen zou ik graag een Pip muur willen. Lief houdt niet van Pip dus het wordt een muur achter de commode. Ik heb twee behangen uitgezocht en hij heeft aangeven welke hij het mooist vindt.

Misschien ook iets voor jullie? Op die manier wordt het echt iets van jullie samen. En ondanks dat het niet je smaak is zul je het vast belangrijk vinden dat hij ook inbreng heeft, toch?

8. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Sorry maar het is ook zijn kind..hij heeft misschien een andere smaak en dat mag best gezegd worden. Je moet ook een beetje naar zijn mening kijken en dan een middenweg zoeken.
    Ik snap dat hij dan niet van winkelen houdt want het is dan alleen maar jouw smaak, en alles wat hij mooi vind dat kraak je dan misschien af..

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij ons was (en is) dat ook absoluut iets waar we beiden evenveel zeggenschap in hebben. We hebben samen gekeken wat we leuke meubels vonden etc. En het is ook echt niet zo dat ik geen broek koop voor Thijmen zonder te overleggen, maar als mijn vriend er bij is dan telt zijn mening ook.

En er is toch vast wel een leuk thema te vinden waar jullie allebei je ei in kwijt kunt? En het hoeft toch niet allemaal 100% te matchen?

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Het is toch jullie kind? Dan mag hij toch ook wat te zeggen hebben? Ja, lastig dat je dan een andere smaak hebt... Maar komen jullie vast wel uit

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Mijn man vond het wel leuk om mee te gaan om de grotere spullen te kopen, kamertje kijken. Gelukkig hebben we beide dezelfde smaak. Maar hij bemoeide zich niet met de inrichting, kleuren of stijl van het kamertje, kleine spulletjes en kleertjes.

Ik kan me goed voorstellen dat je niet alles wilt overleggen en dat je daar lekker in je eentje mee bezig wilt. Anders een compromis sluiten? Dat hij meebeslist met de grote uitgaven (kamertje, kinderwagen, box, maxicosi, enz) en dat jij de andere dingetjes wat meer zelf mag doen?

12. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik vraag hem alles, wat wil jij enz enz

Toevallig heeft die vandaag nog gezegd, de inrichting van het kamertje doen we samen maar de kleertjes en spulletjes zijn voor jou...handig, maar ik ben meer van t overleggen (behalve met kleding dan) maar das ook de bedoeling vind ik.
    Maar heeeeeeeel veel spullen hebben we al gekregen, grote familie, dus wij hoeven alleen maar kamertje en aankleding ;)

Jullie komen er echt wel samen uit, er zijn zoooveel keuzes.
    Bespreek beide ideeën en zoek daar een middenweg in.

13. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.612
    113

Ja, dat probleem hadden we (of eigenlijk ik) ook toen ik de eerste keer zwanger was. Heel irritant.

14. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Lastig als jullie smaken niet overeenkomen, maar zijn betrokkenheid is toch fijn? Ook al houd hij niet van winkelen.
    Ik zou het graag met mijn samen willen doen, maar door een ongeval kan hij niet mee de auto in. Hij word zo ziek. Ik ga naar de winkels, maak foto's qua inrichting betreft. Overleg thuis wat hij wil en haal het later op. Wij zouden het graag samen willen doen maar dat gaat niet. Ook onze smaken komen niet overeen.

Probeer naar elkaar te luisteren en zoek een middenweg, het is ook zijn kindje.

15. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Jeetje.. wat heb jij je oordeel snel klaar zeg! Ik vraag of mensen deze situatie herkennen, en jij "weet" kennelijk meteen hoe mijn man en ik in elkaar steken?
    Natuurlijk is het ook zijn kind en heeft hij ook een aandeel, de kinderwagen en meubeltjes hebben we samen uitgezocht, de maxicosi en babyfoon heeft hij uitgekozen, het gaat om de details.
    Ik ben altijd bezig met het "opleuken" van het huis, fotolijstjes, accessoires etc.. man heeft daar nooit zoveel interesse in.. en nu heeft hij opeens een mening over elke accesoire.. dat is lastig..
    Als ik een dagje vrij ben en ga shoppen met een vriendinnetje, en ik zie een leuk pakje, dan wil ik dat gewoon kunnen kopen zonder dat ik na hoef te denken of man het ook leuk vind.
    En we komen er heus wel uit hoor, hij weet ook niet zo goed wat er allemaal op de markt is zegmaar.. we zijn er met de rest van t huis ook uit gekomen!
    Gewoon nu even lastig.. en vandaar de vraag op dit forum!
    (Ik zit hier niet om beoordeeld te worden door typjes die kennelijk last hebben van hun eigen frustraties)
    Tips zijn welkom;)

16. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    De kleine dingen hoef ik niet te overleggen trouwens.

17. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hier liggen wij gelukkig grotendeels op 1 lijn maar als mijn vriend echt iets vreselijk vind dan zegt hij dat ook en dan koop ik het niet of omgedraaid. Is gelukkig zelden. Ik denk dat je man trots is dat hij papa gaat worden en misschien vind hij het juist erg leuk om nu mee te beslissen tot in details voor de kleine. Misschien voor hem een bepaalde manier om te wennen aan het idee dat er een kleine op komst is ;) Tenslotte is het voor de vrouwen toch al anders omdat wij de baby dragen.

18. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Is het dan geen idee dat je eventueel ook foto's maakt eneerst laat zien. Misschien met een collage werken, zo lks ik dat ook op. Mannen hebben vaak een overzicht nodig anders zien ze het vaak niet of snapen onze ideeen niet. Tenminste die van mij dan.

19. Smnee

Smnee Niet meer actief

Je kunt toch wel een pakje kopen? Maar dat moet hij ook kunnen... En het kamertje kunnen jullie toch ook samen doen? En nee, geen last van frustraties maar ik heb wel een mening.

20. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Mee eens.

@TS: ik vind je reactie richting Essie28 wel erg fel.
    En als jullie er toch wel uitkomen samen is het eigenlijk ook geen issue toch?

Deel Deze Pagina