22 weken en vaak duizelig

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Vicki1991, Mar 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vicki1991

Vicki1991 Actief lid

Dec 4, 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    Hallo,
    Ik heb even een vraagje,
    Ik heb nu ongeveer andere half week last van duizeligheid. Het is heel afwisselend wanneer het gebeurd, eerste keer was gewoon 's ochtends vroeg en ik dacht het wat te maken had met de vroege tijd en nog niet gegeten te hebben( ik was mijn ontbijt aan het maken) maar dan gebeurde het weer zaterdag ochtend toen ik na de ontbijt onder de douche stond. Ik werd zo licht hoofd en kon heel weinig zien, leek dat ik dus flauw ging vallen maar gebeurde niet. Ook vandaag twee keer op mijn werk kreeg ik een heel lichthoofd en voelde helemaal niet lekker maar voor heel eventjes, eventjes op een stoel gezeten en was het weer voorbij. Mijn collegas zeiden dan het een lange bloeddruk kon zijn maar toch maak ik een beetje zorgen hier over. ik kan ons kindje nog heel duidelijk voelen bewegen dus dat is een goede teken toch?

Weet u wat dit kan zijn en is het iets om mijn zorgen over te maken?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Vicky1991,

het zal inderdaad aan een lage bloeddruk liggen. Kan voor het kindje geen kwaad, maar is erg lastig voor jou. Je moet proberen de druk in je vaten goed te houden door echt veel te drinken (2,5 liter op een dag) en gedurende dag dag steeds een beetje te eten. Ook kan het op je rug liggen vervelend zijn en kun je daar duizelig van worden. Dat komt dan doordat je zwaarder wordende baarmoeder een bepaald vat wat blokkeert dat je hoofd van zuurstof voorziet. Komt geregeld voor bij zwangere vrouwen en is ook niet erg, maar je kunt dan beter even op je linkerzij gaan liggen. Dan moet het weer wegtrekken. Zolang je niet flauwvalt op je buik, kan ook flauwvallen geen kwaad. Gewoon even rustig aan doen. Het zijn vaak periodes in de zwangerschap, dus het zal ook vast weer beter gaan binnenkort.

Groeten Brigitte

Share This Page