hoi hoi, mijn schoonzus belt net dat de kleine van haar dit weekend de 5e ziekte heeft gehad. nu lees ik op inet dat de incubatietijd 5 tot 10/14 dagen is, dinsdag ben ik nog bij haar geweest. hoeveel kwaad kan dit nu? loopt mijn ukkie in mijn buik nu gevaar. of is het afwachten nu. liefs (een bange) sam
Hoihoi, De kans dat je besmet bent is heel erg klein. Deze ziekte word druppelgewijs over gebracht. Dus door niezen of hoesten recht in je gezicht of een lekker lebberzoen op je mond. Deze ziekte is vooral voor de 20ste week van je zwangerschap gevaarlijk. Maar je mag je er voor laten testen. Bel naar je huisarts en geef aan dat je in contact bent geweest met je neefje. Hij kan je antistoffen laten bepalen. Imke
hoi, bedankt voor je antwoord. ik heb idd gebeld en zit nu te wachten op de uitslag van het bloedprikken. als het goed is zou ik dat vanmidda nog te horen krijgen. nog een vraagje, mijn schoonzusje heeft een tweeling, dus nu heeft de een het wel gehad de andere niet, morgen hebben we een afspraak met hun, maar wat ik dus begrijp, zolang ik haar niet zoen, kan het absoluut geen kwaad? zeker niet omdat ik al 25 weken ben? liefs sam
HOi sam, Hoe was de uitslag, Je mag gerust lekker met de tweeling knuffelen maar geen lekker natte lebberkus! Niet te druk om maken, de kans is zo minimaal klein! Imke
hoi imke, ze hadden bij het lab gezegd dat ik de uitslag een dag later al zou hebben, maar dit moet een week op kweek staan voor ze het weten, dus krijg dinsdag de uitslag. ben blij te horen dat de kans in ieder geval errug klein is, dus daar gaan we maar van uit. zodra ik iets weet, kom ik het vertellen. dank je wel voor de geruststelling