onze zoon is 22 weken maar slaapt vaak nog niet door, meestal niet. Gister opeens van 19.30 tot 05.00. Vannacht wel voor late voeding gekomen om 00.00 maar ook weer wakker om 05.00. Hij wil dan niet meer slapen en huilt. Ook speen helpt niet. Wat is dit? Trek? Koud? Moet ik soms meer bijvoeden dan de paar minihapjes fruit die hij nu krijgt? Wat doen jullie?
Ik zou hem gewoon een flesje geven als hij daarom komt. Hij heeft melk nodig, fruit vult hem niet. Hoeveel drinkt hij nu? O ja, slapen van 00.00 tot 5 uur IS doorslapen. Het heet doorslapen als je kind een ruk maakt van 5 uur of langer. Hij doet het dus perfect.
Doorslapen hoeft nog lang niet op deze leeftijd. Wat is 22 weken, een maand of 5? Het lijkt mij een heel normaal slaappatroon en wat je om 5 uur moet doen lijkt me simpel. Blijkbaar heeft hij honger dus fles geven.
Nou het bijvoeden zal niet helpen. Gewoon zijn melk geven (bv of fles). Hij slaapt keurig door. Zou willen dat mijn dreumes zo sliep
Serieus topic 101 van jou over doorslapen.... Je zoontje slaapt 5 uur achter elkaar dus hij slaapt door. Wat wil je gaan doen? Hem een bord avondeten geven? Jouw verwachtingen bijstellen lijkt me reeeler... Mijn zoon, die toen al ruim 10 maanden was, sliep op zijn vroegst om 22 en werd op zijn laatst om 5 wakker. Gewoon eruit om een fles te geven en dan kun je hem altijd nog terugleggen. Maar als eerste zou ik met jezelf beginnen en je belachelijke verwachtingen bijstellen! Hij is 5 maanden? Dan slapen de meeste kinderen nog niet eens door dus wees blij dat hij 5 uur slaapt. Ja ik weet dat er perfecte kinderen zijn die vanaf 6 weken van 7-7 slapen maar dat zijn uitzonderingen. En ja die hoor je het vaakst want daar scheppen moeders nou eenmaal graag over op. Niemand vertelt je dat er kinderen zijn die tot hun 2e nog niet eens een nacht hebben doorgeslapen....
Je twijfelt tussen honger of kou. Lijkt me een retorische vraag Of warmer kleden of voeden, dan krijg je het antwoord. Misschien zelfs wel beide.