22 weken zwanger 5 kilo erbij..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sproettie, 5 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sproettie

Sproettie Bekend lid

5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Zijn er meer mensen 22 weken zwanger? vorige zwangerschap was ik nu al +10.. nu zit ik op 5 kilo maar maak me toch zorgen.. krijg nu steeds meer snoep en suiker drang. voel me ook de hele dag slap en duizelig.. komt door lage bloeddruk denk ik.. maar heel de dag hongergevoel is bijna niet te negeren.. pff..

2. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Lekker veel fruit? Zoete appeltjes enz?

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Maak je op zich niet druk om de kilo's/.... wat er niet aankomt hoeft er ook niet af! Je kindje neemt echt wel datgene wat het nodig heeft, desnoods van jouw reserves.
    Maar wanneer jij jezelf echt slapjes voelt, dan zou ik meer eetmomenten in je programma brengen. Lekker soepje, veel fruit etc.

4. Sproettie

Sproettie Bekend lid

5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Ja ik ga meer eetmomenten nemen die wel gezond zijn idd.. maar 5 kilo is toch normaal wel?

5. Sproettie

Sproettie Bekend lid

5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Vorige zwangerschap kwam ik 30 aan.. daarom maak ik me zorgen!! dat heeft veel tijd en energie gekost om er weer af te krijgen en voelde me totaal niet mooi!

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Waarom zou je hongergevoel negeren? Eet dan een gezonde snack (boterham fruit groente etc). Als je zwanger bent heb je ook iets meer dan normaal nodig.
    5 kg op 22 weken is toch netjes?

7. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet wat 'normaal' is maar ik zit op 6 kilo erbij. Komt aardig overeen dus. Bij mij is het een hele periode stabiel geweest maar de laatste weken vliegen de kilo's eraan. Maar ja mijn buik groeit ook hard, ik hoop maar dat het daar door komt:D

Ik merk inderdaad ook dat ik meer behoefte heb aan suiker en zoetigheid en probeer inderdaad om daar met mate aan toe te geven.

8. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    5 kilo s netjes!
    Ik was toen al 10 kilo zwaarder :$
    Uiteindelijk 30+ aangekomen (vooral vocht)
    Na de bevalling nog maar 8 kilo zwaarder.

9. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    herkenbaar hoor.

Hier bij de eerste iets van 27 kilo aangekomen.
    Ik zit nu op 33+3 en zit op 12,5 kilo erbij.

Hier dus ook veel minder.

10. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Lage bloeddruk kun je dropjes tegen eten toch? zoute drop?
    die tip heeft de verloskundige mij meegegeven rond mijn 20e week.
    Misschien een crackertje tussen door nemen, of een lekker appeltje inderdaad.
    Je hoeft niet perse te snoepen om van het ''honger'' gevoel af te komen...

Tijdens mijn 1e zwangerschap was ik ook meer aangekomen,
    ik ben nu 37 weken zwanger en zit op +6kg. van begin tot nu.
    Zegt allemaal niets, en onze beeb groeit echt goed hoor!

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Gewichtstoename is voor iedereen verschillend. Ik denk dat je blij mag zijn met 5 kilo bij 22 weken. Veel dames zijn dan al veel meer aangekomen.
    Zelf was ik bij de eerste totaal 14 kilo aangekomen en bij de tweede totaal 10 kilo, maar moest toen ook dieet houden ivm zwangerschapssuiker. Dus bleven de kilootjes ook al meer in de hand.

12. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik ben nu 26 weken en ook +5 kilo.
    HIer ook steeds meer zin in zoet en suiker terwijl ik daar normaal niks om geef. Af en toe geef ik eraan toe, maar ik probeer toch zoveel mogelijk iets van fruit of liga te pakken. Eigenlijk eet ik de hele dag door......

13. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    hier nu bijna 20 weken zwanger en de stand is op +2 kilo,
    ben de eerste zwangerschap ook maar zon 6/7 kg aangekomen
    kleine woog 3300gr
    en na de bevalling was dat allemaal weg. woog volgends mij zelfs iets
    minder dan voor de zwangerschap

oftewel wat aantal al zeiden is heel verschillend.

licht er echt aan hoe snel je aankomt van eten en dingen.
    hier zelf kom ik moeilijk wat aan.
    en begon met zelfs behoorlijk ondergewicht aan de zwangerschap
    maar kleine doet het verder goed dus maak me niet zo druk

14. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 33 weken en ook +5 kilo, ik zal me niet teveel zorgen maken, is waarschijnlijk allemaal baby c:

15. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hier 32 weken zwanger en 10 kilo aangekomen.

Nu niet ik zeggen dat ik dus wel gewoon eet wat mijn lichaam vraagt, niet alleen maar zoetigheid maar gewoon een boterham/fruit/crackertje.

Als jou lichaam aangeeft dat het te weinig voeding krijgt (duizelig/slap) neem dan gewoon wat te eten en kijk niet naar de kilo's!

16. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ik ben nu 22 weken en 4 kilo aan gekomen. En ook ik eet eigenlijk wel de hele dag door, kleine beetjes. Als ik dat niet doe word ik slap en voel ik me zo futloos. Ik ben gek op fruit, dus voor mij is dat makkelijk te eten. Maar ik merk wel dat nu mijn drang naar ongezond een beetje aan het opkomen is, vind dat ook moeilijk te weerstaan op het moment!

17. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik wou dat het rond de 22 wkn. 5 kilo bij mij was. Soms maakt er mij onzeker. Ben al heel veel aangekomen. Ven wel in een vroeg stadium vocht gaan vasthouden.

Verder ken ik mensen die tijdens hun eerste zwangerschap gezond gegeten hebben en veel aangekomen zijn en tijdens de andere zwangerschap veel geeten heeft (veel ongezonde dingen) en toen bijna niks aangekomen is.

Wanneer ik naar mijzelf kijk lust ik nu gewoon heel weinig en ben ik blij met wat ik wel lust en dit zijn niet altijd de gezonde dingen ;). Het is misschien niet fijn om ze er dadelijk weer af te krijgen, maar je moet je wel goed voelen tijdens de zwangerschap. Ik weet dat veel mensen hier anders over denken ;)

18. Trotter

Trotter Actief lid

26 okt 2011
    377
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bijna 23 weken en zit nog 2 kg onder startgewicht,... Eerst 4 kilo afgevallen, sinds de 20 weken echo weer 2 kilo aangekomen,. Gyn vind dit totaal geen probleem,.... Kleintje pakt toch wel wat hij wil.

Teveel aankomen is erger dan weinig (niet te weinig) zolang de baby t goed doet..... En idd, wat er niet aankomt hoeft er ook niet af!

19. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben ook pas 5 kilo aangekomen, en ik eet de hele dag door... had ook wel meer kilo's verwacht eigenlijk.
    Maar inderdaad: wat er niet aankomt hoeft er ook niet af!

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ben 21,5 week zwanger en zit op +4kg
    De laatste 3wkn echt vreetbuien!
    Elke dag chips/chocola/snoep....
    Word gek van mezelf! Maar voel me wel stukken beter door t gesnoep!
    Maar wil nu echt weer omschakelen naar meer fruit en gezond eten, want is ook niet echt goed voor baby
    En liever niet teveel kg erbij ;)

Deel Deze Pagina