wanneer vertellen op je werk?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Ukkie88, 14 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie88

Ukkie88 Niet meer actief

meiden ik ben benieuwd met hoeveel weken jullie het op je werk gingen vertellen

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb het meteen verteld nadat ik 4 positieve testen in handen heb gehad.
    Voor mijn werk zit ik nog wel eens in het buitenland, en vind het wel zo fijn dat mijn werkgever daar rekening mee kan houden. Niet dat ze een reis plannen, en ik dan pas moet zeggen dat ik zwanger ben.
    Mijn collega's weten het overigens nog niet.

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik heb het pas verteld bij de 12 weken. Heb wel redelijk zwaar werk maar met smoesjes heb ik onder de zware dingen uit kunnen komen haha. Ik heb ook nog geen buik dus kon het ook makkelijk verborgen houden. Maar het ligt veel aan wat voor werk je doet in sommige gevallen moet je een zwangerschap ook direct aangeven. Veel suc6 met vertellen

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Vorige zwangerschap heb ik het bij de 6 weken verteld ongeveer.... Toen is het uiteindelijk mis gegaan...

Deze zwangerschap heb ik het de manager moeten vertellen bij de 7 weken omdat ik in het ziekenhuis lag... en mijn collega's wisten het bij de 8 weken geloof ik...
    1 september begin ik op een nieuwe werkplek en die heb ik ook maar even ingelicht vond ik wel zo netjes!

5. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ik heb het bij 7 wkn verteld.. omdat ik zoooo ontzettend ziek was. Uiteindelijk maar goed ook, want bij 8 wkn kwam ik in het ziekenhuis te liggen met hyperemesis. Was toen blij dat ik het verteld had dan konden ze er rekening mee houden..

6. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik heb het verteld toen ik 11 weken was, na de eerste echo.

7. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Na 16 weken pas.
    De dag dat wij onze echo kregen ging onze filiaalmanager op vakantie en toen zij bijna terug was gingen wij 2 weken weg.
    Heb het dus pas na onze vakantie verteld.

8. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    ik denk dat ik het met 12 weken vertel, heb wel al na 10 weken mijn eerste echo, dan wil ik het tegen mijn "beste" 2 collega's vertellen (waarvan ik weet dat zij hun mond kunnen houden)

werk in een zwembad, dus hoop dat ik die (strakke!!) badpakken nog wel makkelijk aan kan, daar moet ik me nu soms al inwurmen ik kan het dan niet echt "verbergen" mocht het nodig zijn.... :)

9. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    tegen de manager vertel ik het direct na de vakantie. heb nu nog 1 week vrij, maar de rest krijgt het te horen als we een goede echo hebben gehad. doe vrij zwaar werk en moet veel tillen dus moet toch een beetje opletten, en mocht het misgaan is het fijn als iemand iets weet en je het niet dan pas hoeft uit te leggen.

10. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb t met 8 weken al verteld aan mn manager.. Bij 10 weken in t team.

11. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Mijn leidinggevende en directe collega's heb ik het gelijk verteld toen ik het zelf ook wist (met 4 en halve week dus) maar dat komt ook omdat ik aan moest geven bepaalde lichamelijke handelingen niet meer uit te mogen voeren ivm de zwangerschap.
    Verder vond ik het ook wel handig als zij het al wisten, want dan wisten ze tenminste waarom ik de hele dag zo gestressed was (hiervoor twee miskramen gehad, dus dan ben je de eerste 3 maanden echt gestressed)

De rest van het team verteld met 11 en halve week, toen kon ik mijn buikje niet meer verhullen :D

12. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Met 13,5 week heb ik het verteld op het werk omdat we toen pas de echo hebben gehad. Het was wel zwaar om het zolang stil te houden want ik werkte namelijk onregelmatig en was behoorlijk ziek. Nadat ik het gemeld heb kon ik ook in de dagdienst aan de slag wat me nu super goed bevalt, mede omdat de kwaaltjes nog niet over zijn.

13. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    op de eerste dag dat ik ging werken nadat ik het wist ( was toen 6,5 week ) werd een van onze patienten verdacht van de mexicaanse griep en moest geisoleerd verpleegd worden... tja dat zag ik niet zitten dus het het toen gelijk aan mijn leidinggevende vertelt en tegen de collega waar ik die dag mee moest werken. Ondertussen weten wel meer mensen het al.. kan gewoon mijn mond ook niet houden..

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb het bij de jongste verteld met 12 weken, dit was na de kerstvakantie en met 9/10 weken vond ik het nog wat te vroeg. Overigens wisten mijn leerlingen het al eerder, die konden het nl zien en bij de 2e les werd er voorzichtig gevraagd of ik zwanger was.

15. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik heb het met 11 weken verteld. We hadden een paar dagen daarvoor een echo gehad en het net aan de familie verteld.

Had het liever nog wat later gedaan, maar kon het echt niet meer voor me houden.

16. Melissa001

Melissa001 Actief lid

12 dec 2007
    255
    0
    0
    Iedereen heeft het hier best vroeg verteld op het werk, ik heb het pas verteld met 22wk!! en mijn collega's hadden het niet eens door!!

17. Eveline83

Eveline83 Lid

20 aug 2009
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn rechtstreekse baas wist het de avond dat ik mijn zwangerschapstest had gedaan. :) Ik zat aan tafel te dromen in het ons teamlokaal (ik werk bij de politie) en hij vroeg me van: "Wat scheelt er Eveline? Ben je moe of word je moeder?" (Hij vroeg dat regelmatig wel eens) Ik knalrood en zo wist hij het ook.

De directie heb ik ingelicht op 12 weken zwangerschap gezien het gevaar op agressie en infectie. Ik wou niet dat mijn baby'tje ook maar een risico liep.

Deel Deze Pagina