prematuur en tandjes?

Discussie in 'Prematuur' gestart door vondebs, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    ons dochtertje is 3 en halve maand oud. gecorrigeerd 1 maand. Nu is het sinds een week dat ze enorm kwijlt en haar tanvlees ziet wit. kan het zijn dat zij al tandjes krijgt? je leest wel meer dat kindjes op 3 maanden al tandjes krijgen maar vraag mij af hoe het dan eigelijk zit met prematuurtjes?

2. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Hier op die leeftijd ook het gevoel dat hij tandjes ging krijgen. Dezelfde symptomen als jouw dochtertje, maar het eerste tandje is hier komen piepen op 11 maanden.
    Het kan natuurlijk wel altijd. er zijn kindjes die zelf geboren worden met een tandje.

3. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Hier net allebei een eerste tandje, dus met 8 maanden ongecorrigeerd. Kwijlen doen ze al heeeeel lang :d

Denkt dat het niet te voorspellen is en dat het ook niet veel met prematuur zijn te maken heeft. Maar spannend is het wel!

4. elija2012

elija2012 Lid

25 mrt 2013
    16
    0
    0
    verzorgende
    zeeland
    Ik herken het ook helemaal, elija kwijlt ook heel erg sinds zijn 3 maanden ( gecorrigeerd 1 maand) nu is hij bijna 7 maanden, maar nog geen tandjes te zien, dus dat is al 4 maanden veel gekwijl;) ik denk dat het verschilt per baby en niet het feit dat ze prematuur zijn geboren. Maar wie weet komen de tandjes nu al dus dat is heel spannend, veel succes.

5. pinacolada22

26 mrt 2012
    51
    0
    0
    Full-time mama!
    Achterhoek
    hier kwam het eerste tandje pas met 14 maanden (12 gecorrigeerd) maar ik was zelf ook heel laat met tanden en ben op tijd geboren.

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    j was gewoon op tijd met tandjes vanaf 4 maanden denk ik. En D heel erg laat, die kreeg zijn eerste tand met 16 maand en had op zijn 2 e verjaardag nog maar 4 tandjes

7. adi

adi Niet meer actief

Vrijwel alle babys beginnen met kwijlen tussen 3 en 4 maanden, dat betekent dat de speekselklieren zich ontwikkelen. Daardoor maken ze veel speeksel en hebben jeukende kaken. Lijkt op tandjes krijgen idd. Ook denken veel mensen dat hun baby dan toe is aan bijvoeding omdat die alles in de mond gaat stoppen en op gaat knagen, maar dat hangt ook samen met die jeuk :)

Maar tandjes komen bij een prematuur niet later aan als bij aterme kinderen.

Hier begon het gekwijl ook met 3 maanden. De eerste tanden kwamen tussen 9 en 11 maanden.

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Mij is verteld dat je de komst van de tandjes niet hoeft te 'corrigeren' in leeftijd zeg maar. Maar elk kindje krijgt natuurlijk op een ander moment tandjes, dat is ook erfelijk bepaald..

Deel Deze Pagina