Carpaal tunnel syndroom -> tips gevraagd!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ana leigh, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik houd als sinds week 9 veel vocht vast, al 2 schoenmaten groter en geen enkel ring past meer, maargoed dat is niet zo erg.

Nu heb ik sinds een week of 3/4 last van beknelling in mijn pols, tintelingen/slapend gevoeld in onderarm, bovenarm en vingers. Volgens VK is dit het carpaal tunnel syndroom, en wordt veroorzaakt door het vocht vasthouden.

Vanochtend bij de HA geweest, en er is niets aan te doen... behalve zoveel mogelijk zoutloos eten, en dat dééd ik al...

Iemand nog meer tips? Het gaat hoe langer hoe meer pijn doen, wordt er wakker van 's nachts, heb krachtverlies in armen, kan niet lang meer op m'n voeten staan.... wordt er heel erg verdrietig van want ik 'moet' nog 16 weken..... :(

*Heb mijn voeteneinde van het bed al omhoog staan, en als ik op de bank zit ook al voetjes hoger, ook slaap ik altijd al met handen naast me op het hoofdkussen, dus ook hoger, drink al 2 liter water per dag en brandnetelthee.. HELP!

Liefs,

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik had dat de laatste weken van mijn zwangerschap heel erg in m'n linkerhand. Liep toen met een pols brace om en sliep daar ook mee.

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Toch even langs de huisarts, zolang zoveel vocht vasthouden is ook niet goed voor je organen.
    Plas je wel goed? Anders is veel drinken niet goed en krijg je ws echt een vochtbeperking van niet meer dan 1,5 a 2 liter per dag.

Voeten hoog alleen werkt niet, probeer savonds door je vriend/man je benen te laten masseren. Van voeten naar boven om t vocht eruit te masseren. Je zou zwachtelen kunnen overwegen als t echt erg is (zal arts beslissen zo nodig)

Zeker omdat je nog 16weken te gaan hebt zou ik even advies vragen, dadelijk wordt t warmer en krijg je nog meer last.
    Carpaal is idd niks aan te doen behalve een brave evt

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Carpaal tunnel syndroom kun je een spalk voor krijgen.

voor het vocht vast houden zou je wissel baden kunnen nemen. Probeer goed te blijven bewegen. Echter zou ik ook goed je bloeddruk in de gaten houden.
    Voor je benen zou je eventueel steunkousen en dergelijke kunnen gebruiken.

Ik ben bij mn dochter ook volledig ontploft...was echt niet leuk meer.

5. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Een brace voor je polsen halen en nachts dragen, skeeler pols beschermers kunnen ook. Ik heb er helaas ook last van

6. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Hier precies hetzelfde probleem! Al vanaf 17 weken maar nu wordt het wel erger... Ik heb nu een polsbrace voor rechts online besteld, voor de nachten, kijken of het scheelt. Zo ja, dan ook voor links bestellen want ik heb het aan beide kanten. Ik laat gewoon dingen uit m'n handen vallen omdat ik geen gevoel meer in mn vingers heb. En 's ochtends word ik echt met reuma-achtige pijnklachten wakker in mijn handen. Ik ben bekend met reuma-aanvallen helaas, dat is wel erger, maar dit is ook geen pretje zeg!

7. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Ik heb nu hetzelfde probleem! Vooral linkse hand is heel de dag drama!l

Helpt een polsbrace echt?

8. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Heb je polsbeschermers van het skeeleren bijvoorbeeld? Die aandoen als je gaat slapen.

Ik ben aan beide handen geopereerd omdat het het had dus weet heel goed hoe het voelt.

9. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik heb er ook al 4 weken last van maar mijn VK zei dat een brace juist niet helpt, de rede was dat het met een brace juist meer afgekneld wordt.
    Vond het aan de ene kant wel kloppen maar omdat er zo vaak een brace wordt aangeraden ook wel raar.
    Wat ze wel zei is dat als het erger wordt ik dat naar een neuroloog moet zodat die het vocht met een injectie weg kan halen wat overigens erg pijnlijk is.

10. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Bedankt voor de reacties! Toch 'fijn' dat ik niet de enige ben! Ben vanmiddag nog bij de apotheek geweest en heb een polsbrace meegenomen! Heb hem nu al omgedaan voor het proberen, en heb al minder pijn. Nog wel de tintelingen maar gelukkig minder echte pijn.

Ik laat ook alles uit mijn handen vallen, zo naar dat geen gevoel hebben.

Dat masseren zal ik ook zeker eens (laten) proberen! :)

Liefs,

11. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

21 feb 2014
    314
    0
    0
    Ik heb het vroeger gehad, dus buiten zwangerschap om, ik heb toen 2 weken verband gehad, hielp goed en nog maar zelden last gelukkig. Ik zou die brace zeker ook 's nachts dragen, bij de eerste nacht merkte ik al dat ik sliep met mijn pols zo ver mogelijk gebogen. In je slaap maak je makkelijk een beweging die niet al te goed is. Zou die alleen niet 24 uur per dag dragen, dan verslappen de spieren in je pols.

12. Alexa82

Alexa82 Lid

11 sep 2011
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het alleen 's nachts, maar oh oh wat een pijn! Toen skeelerbeschermers aan gedaan en hielp perfect, sterkte!

13. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Heb de brace vanacht geprobeerd maar geen succes... de hand waar het om gaat is nu twee keer zo dikals de andere... :(

Overdag lijkt het wel iets te helpen, minder pijn.

Liefs,

14. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ik heb vannacht mijn polsbrace voor het eerst omgehad, IDEAAL! Mijn vingers waren daarstraks met afdoen inderdaad wel dikker, maar ik merk ook dat dat snel weer wegtrekt. Ik heb geen centje pijn gehad en tintelingen beperkten zich tot 2 vingertopjes. Ik ga 'm ook voor links bestellen!

15. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Bij mij werken de polsbraces voor 's nachts ook supergoed! Werd daarvoor steeds wakker van nare pijn en slapende vingers. Ik moet wel 's morgens, als ik ze afdoe, even goed gymnastieken met mijn vingers en pols, omdat ze dan erg stijf zijn geworden. Maar heb dan de rest van de dag minder klachten.
    'k Moet wel vragen of ML bijv. een nieuwe fles wil opendraaien en verder oppassen dat ik geen rare onverwachte bewegingen maak, dat kan pijnlijk zijn.
    Het haakje van mijn BH losmaken is ook zo'n pijnlijke...

Veel sterkte!

16. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Hier nu 2 nachten een brace omgehad en merk helaas geen verschil bij mij. Af en toe wordt ik er gek van die tintelingen omdat ik niks kan openmaken, tillen of aan kan trekken.

17. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Hier ook last van. Slaap er zo vreselijk slecht door.
    overdag gaat het wel maar die nachten zijn een drama.

Deel Deze Pagina