hoi ik heb totaal géén conditie meer na de trap oplopen of wat gedaan te hebben klopt mn hart als een gek en ben ik uitgeteld in mn vorige zwangerschap had ik dit niet zo erg ik vraag me af of dat dit invloed kan hebben op de bevalling ofzo als je totaal géén conditie meer hebt op zoek naar dames die dit ook hebben meegemaakt en hoe de bevalling uiteindelijk ging
Ik had dat mijn vorige zwangerschap ook heel erg, terwijl ik nog tot 30 weken heb gesport (crossfit) en in de horeca werk. Maar na een trap was ik net zo'n hijger. Maar mijn bevalling en herstel na t bevalling gingen goed hoor. Dus geen zorgen.
Mischien een lage bloeddruk? Ik heb een lage bloeddruk en na traplopen ben ik compleet kapot met hartkloppingen en al
Ik kreeg als tip dat ik op mijn ademhaling moest letten tijdens het traplopen. Heel veel mensen houden (vooral als ze zwanger zijn) op de een of andere manier automatisch hun adem in tijdens (een gedeelte van) het traplopen.. door vanaf trede 1 op je ademhaling te letten en paar keer goed door te ademen zal je merken dat het echt veel beter gaat! Bij mij werkt het echt heel goed!
Ooh dat had ik ook, ik voelde mij op zulke momenten echt een zeekoe. Uiteindelijk deed het niets af voor de conditie bij de bevalling. Ik zei "pas" na 2,5 uur dat ik echt niet meer kon persen en na 3 uur is onze zoon pas geboren. (Dmv vacuüm en knip)
Ik heb ook totaal geen conditie door het veel op bed liggen door HG. Zie daarom ook wel op tegen de bevalling, maar de vk zegt dat je lichaam het op moment van bevallen vanzelf overneemt en dat je dan van nature die oerkracht terug krijgt bij de bevalling. Ik hoop het maar...
Dit zei de mijne ook al Zie er ook conditioneel nogal tegenop omdat ik heel veel rust heb moeten houden, maar ik mocht me daar geen zorgen over maken! Dus dat proberen we maar 'gewoon'
Joh, zeker als het de tweede is. Die valt er 9/10 keer praktisch uit . Ik had een hele slechte zwangerschap, moest aan het eind zelfs na het douchen een half uur op m'n bed liggen om bij te komen maar tijdens de bevalling niets van gemerkt. Twee uur rondgelopen, ging prima. Komt zo enorm veel adrenaline vrij, dat gaat je echt lukken!
Yep. Dat bevallen gaat gewoon lukken. Zat vrouwen die een nacht doorhalen voor ze aan de persfase moeten beginnen en die zijn dan ook niet meer 'fit'. Adrenaline helpt je er gewoon doorheen. Het hijgen is trouwens heel herkenbaar. Als ik ben opgestaan uit mijn stoel moet ik alweer bijna aan de beademing. Ontzettend vervelend en beperkend. Gek genoeg verschilt het wel heel erg van dag tot dag en zijn er ook dagen dat het veel beter gaat.