géén conditie meer hebben

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emama, 28 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    hoi

ik heb totaal géén conditie meer na de trap oplopen of wat gedaan te hebben klopt mn hart als een gek en ben ik uitgeteld

in mn vorige zwangerschap had ik dit niet zo erg ik vraag me af of dat dit invloed kan hebben op de bevalling ofzo als je totaal géén conditie meer hebt

op zoek naar dames die dit ook hebben meegemaakt en hoe de bevalling uiteindelijk ging

2. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ik had dat mijn vorige zwangerschap ook heel erg, terwijl ik nog tot 30 weken heb gesport (crossfit) en in de horeca werk. Maar na een trap was ik net zo'n hijger. Maar mijn bevalling en herstel na t bevalling gingen goed hoor. Dus geen zorgen. ;)

Emama vindt dit leuk.
  3. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Deze zwangerschap heb ik het trouwens niet.

Emama vindt dit leuk.
  4. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Mischien een lage bloeddruk?
    Ik heb een lage bloeddruk en na traplopen ben ik compleet kapot met hartkloppingen en al

Emama vindt dit leuk.
  5. HvO

HvO Niet meer actief

Of het tegenovergestelde? Een hoge(re) bloeddruk kan hetzelfde effect hebben! Kortademigheid etc.

Emama vindt dit leuk.
  6. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Ik heb geen ervaring met hoge bloeddruk maar zou kunnen inderdaad!

Emama vindt dit leuk.
  7. HvO

HvO Niet meer actief

Oh haha het was niet helemaal de bedoeling om je te citeren! :eek:

Emama vindt dit leuk.
  8. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Haha maakt niet uit toch hahahha

9. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Ik kreeg als tip dat ik op mijn ademhaling moest letten tijdens het traplopen.
    Heel veel mensen houden (vooral als ze zwanger zijn) op de een of andere manier automatisch hun adem in tijdens (een gedeelte van) het traplopen.. door vanaf trede 1 op je ademhaling te letten en paar keer goed door te ademen zal je merken dat het echt veel beter gaat! Bij mij werkt het echt heel goed! :)

Sunny37, Jess93 en Emama vinden dit leuk.
  10. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    gelukkig maar

11. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    ja mijn bloeddruk is volgens mjj wel altijd al laat zal het ook navragen bij de vk

12. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43

zal erop letten zou goed kunnen

13. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ooh dat had ik ook, ik voelde mij op zulke momenten echt een zeekoe.:roflmao:
    Uiteindelijk deed het niets af voor de conditie bij de bevalling. Ik zei "pas" na 2,5 uur dat ik echt niet meer kon persen en na 3 uur is onze zoon pas geboren. (Dmv vacuüm en knip)

Emama vindt dit leuk.
  14. Niennientje

Niennientje Niet meer actief

Ik heb ook totaal geen conditie door het veel op bed liggen door HG. Zie daarom ook wel op tegen de bevalling, maar de vk zegt dat je lichaam het op moment van bevallen vanzelf overneemt en dat je dan van nature die oerkracht terug krijgt bij de bevalling. Ik hoop het maar...

Emama vindt dit leuk.
  15. toffepeer

toffepeer Bekend lid

14 feb 2017
    581
    258
    63
    Dit zei de mijne ook al ;) Zie er ook conditioneel nogal tegenop omdat ik heel veel rust heb moeten houden, maar ik mocht me daar geen zorgen over maken!
    Dus dat proberen we maar 'gewoon':p

Emama en Niennientje vinden dit leuk.
  16. Niennientje

Niennientje Niet meer actief

Zij zullen het wel weten, maar op vertrouwen dus ;)
    Succes!

toffepeer en Emama vinden dit leuk.
  17. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Joh, zeker als het de tweede is. Die valt er 9/10 keer praktisch uit :roflmao:. Ik had een hele slechte zwangerschap, moest aan het eind zelfs na het douchen een half uur op m'n bed liggen om bij te komen maar tijdens de bevalling niets van gemerkt. Twee uur rondgelopen, ging prima. Komt zo enorm veel adrenaline vrij, dat gaat je echt lukken!

18. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Yep. Dat bevallen gaat gewoon lukken. Zat vrouwen die een nacht doorhalen voor ze aan de persfase moeten beginnen en die zijn dan ook niet meer 'fit'. Adrenaline helpt je er gewoon doorheen.

Het hijgen is trouwens heel herkenbaar. Als ik ben opgestaan uit mijn stoel moet ik alweer bijna aan de beademing. Ontzettend vervelend en beperkend. Gek genoeg verschilt het wel heel erg van dag tot dag en zijn er ook dagen dat het veel beter gaat.

Deel Deze Pagina