Goedemorgen, Ik heb gisteren mijn bloedsuikers getest ivm mogelijk risico op zwangerschapsdiabetes aangezien mijn moeder diabeet is. Ik ben nu 27 weken zwanger. Afgesproken was dat als de waardes boven de 7 zouden zijn ik moest bellen. Echter ik zit voor mijn gevoel aan de lage kant. Nu wilde ik weten of dit een reden is dat de ochtenden voor mij vaak wat lastiger zijn, in die zin dat ik in de ochtend snel vatbaar ben voor duizeligheid en meestal wat meer trek heb? Kan het kwaad dat de waardes aan de lagere kant zijn? dit zijn de waardes van gisteren: N: 4,7 1,5 uur na ontbijt: 3,7 1,5 uur na lunch: 3,9
Hallo, waarden tussen de 3,5 en 6,1 (via vingerprik) zijn prima. Maar je zit inderdaad niet heel erg hoog. Op zich is dit in principe juist goed/gezond maar je kunt je wat sneller flauw voelen. Wat kan helpen is gedurende de dag kleine beetjes blijven eten. Dus niet 3x per dag een grote maaltijd maar om de twee uur wat eten. Dus pak wat fruit, een boterham etc nog tussendoor. Je bloedsuiker blijft daardoor wat stabieler waardoor je je beter zult voelen. De klachten die je beschrijft kunnen overigens ook met een lage bloeddruk te maken hebben. Of is deze altijd goed bij je? Ook een lage bloeddruk kan geen kwaad. Groetjes Gea
Dank je wel! in de periode naar de 20 weken zakte mijn bloeddruk ook, waardoor ik inderdaad snel duizelig was. Na de 20 weken is dat weer gestabiliseerd en zit nu prima rond de 120/65 met mijn bloeddruk. maar nu is mijn bloeddruk nooit hoog geweest gelukkig. zal inderdaad op mijn eten letten. Moet zeggen dat ik sinds aantal weken ook inderdaad elke 2 uur wat eet en dan gaat het wel beter...alleen vaak de ochtenden heb ik snel trek. maar ja. Dat komt ook vanzelf wel weer goed