Hoi lezers, Ik hoop dat jullie mij een beetje van mijn onzekerheid kunnen afhelpen. Mijn dochter is nu ruim 3 weken en ik schat haar op ongeveer 3300 gram nu. Door een gebrek aan zuigkracht is borstvoeding helaas niet gelukt en na een tijd fulltime kolven zijn we nu volledig overgestapt op flesvoeding, Nutrilon HA1. (fulltime kolven trok ik lichamelijk en geestelijk niet ). Nu vraag ik me alleen af hoeveel flesjes ik haar moet aanbieden met welke hoeveelheid. Ze meldt zich standaard om de 2,5 tot 3 uur, nog 8 flessen per dag dus. We geven nu 90/3 maar voeden haar hier maar 75 cc van ivm de maximale hoeveelheid per dag (op de verpakking van nutrilon staat 3-3,5 kg = 6 voedingen van 100cc per dag. 600 cc/8 voedingen = 75 cc per fles). Deze 75 cc gaat de ene keer heel makkelijk op en de andere keer laat ze 15 cc staan. Omdat we 's nachts graag wat langer dan 2,5 uur zouden willen slapen hebben we de fles van 23.00 uur gisteren verhoogd naar de volledige 90/3, die ging zonder moeite op maar helaas meldde ze zich ook gewoon weer na 2,5 uur. Ook valt ze tijdens de fles bijna altijd in slaap en moeten we grote moeite doen om haar wakker te houden. Hierdoor betwijfel ik of we haar misschien te snel uit haar bedje halen voor een voeding en of ze wel daadwerkelijk honger heeft. Mijn vragen zijn dus; -moet ik blijven voeden op verzoek of toch een schema aanhouden? -hoeveel flessen aanbieden met welk aantal cc's? -hoe kunnen we de nachtvoeding oprekken? -is het normaal dat ze in slaap valt tijdens de fles of voeden we haar te snel? Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren. Groetjes, Isa
ik denk eigenlijk dat je het prima doet... Ik zou gewoon blijven doen wat je nu doet, voeden op verzoek.. En die nachtvoeding, tja helaas hoort die er nou eenmaal bij, dat word vanzelf beter
Ze doet gemiddeld 20 minuten over de fles, maar dat komt doordat ik soms pauzeer, als het aan haar ligt is hij binnen 10 minuten leeg. En 20 minuten is zelfs al inclusief verschonen. Ik heb een born free fles omdat ik het eerst combineerde met borstvoeding.
Ze zou eigenlijk 20 minuten moeten drinken, dan is ze goed verzadigd. Zijn er kleinere spenen bij te krijgen? Ik heb zelf goede ervaringen met de Dr Brown fles.
Dit inderdaad... Hier een dr Brown fles met prematuren speen omdat hoj ook zo snel dronk. Die 20 min daadwerkelijk drinken os belangrijk voor goede verzadiging
Ik zal een andere fles aanschaffen. Ben alleen bang dat ze dan veel minder binnen krijgt aangezien ze nu altijd al grote moeite heeft om wakker te blijven tijdens de fles....
Heeft ze wel echt honger? is ze niet gewoon aan het mopperen omdat ze wakker is geworden maar eigenlijk nog moe is?
Dat is inderdaad mijn onzekerheid, heeft ze wel echt honger? Aangezien ze zo snel tijdens de voeding weer in slaap valt. Hoe kom ik hier achter?
Ja dit doen we zoveel mogelijk. Wakker/spelen is er alleen vaak nog niet bij omdat ze in slaapt valt tijdens de voeding.
ik weet niet of je een speentje gebruikt? Wij gebruiken wel een speentje en in het geval dat hij wakker word en nog moe is, geef ik een speentje, nog voor ik hem uit bed haal. Als dat niet werkt haal ik hem er even uit, speentje, wat heen en weer lopen, evt even in de box.. meestal blijft hij dan wat mopperen. Dan leg ik hem weer terug en gaat hij weer slapen. Het is een kwestie van uitproberen Misschien kan je haar dragen in een draagdoek? of haar lekker bij jou nog nemen waar ze verder kan slapen?
Speentje probeer ik nog steeds maar wil ze niet hebben, spuugt hem steeds uit. Heb het net even getest en het ging als volgt; huilen en mopperen in bed, op de arm genomen, speen geprobeerd maar bleef hem uitspugen of zelfs weggooien, gewandeld...maar ze viel niet in slaap en bleef huilen. Dus toch maar een fles gemaakt en binnen 5 minuten vielen haar ogen weer dicht. Ze drinkt de fles wel helemaal leeg, doet er ongeveer 15 minuten over, maar heeft grote moeite om wakker te blijven. Nu heb ik haar even in de box gelegd om te spelen, daar wordt ze dan wel weer wakker maar begint enorm te huilen.....
En is de fles nu al op? Want anders geef je nu de rest? Ik qeet ook niet zo goed waarom ze doet wat ze doet. Normaal moeten ze echt wel 20 minuutjes wakker kunnen blijven om te drinken, vaak doen ze dat met de ogen dicht maar drinken ze wel...
Zijn er meerdere soorten ? Heb nu gewoon een standaard speen, zat in de blije doos volgens mij.... nog adviezen welke ik kan proberen?
Ik weet niet wat je nu hebt? ik gok een bibi (dental)? Of een difrax?Natural, de 'bolle') En je hebt echt heeeel veel merken... Mijn kindjes pakken allebei de difrax, dus ik heb daar nooit mee geëxperimenteerd... maar er zijn nog wel 6 andere merken ofzo die je zou kunnen proberen... Een kwestie van maar weer uitproberen?
Heb hem er even bij gepakt en we hebben inderdaad een Bibi. Ik ga experimenteren met een andere bedankt voor je hulp!