Mijn bloeddruk was altijd netjes 117/64 ong. Heb wel medicatie, 2 x pd laagste dosering. Nu loopt ie opeens hard op. Gisteren al 135/84 en vanmorgen 140/86. Ik moet vanmiddag voor extra controle. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Extra medicatie? CTG? Iemand ervaring met oplopende bloeddruk rond deze termijn? Bij mij dochter liep hij pas met 38 weken op en kon toen blijven en ze is geboren met 38+4.
Ik had laatst (2 wkn terug) ook dat m'n bloeddruk even opliep, 126/90 terwijl deze normaal rond 105/65 zat. Blijkbaar is een onderdruk van rond de 90 een zodanige waarde, dat ze me even verder wilden checken. Dus heb moeten bloedprikken, urine inleveren en half uurtje ctg. Alles bleek gelukkig goed te zijn, paar dagen later nog even terugkomen voor check bloeddruk en deze was weer iets gezakt. Maar ik denk dat ze dezelfde tests bij jou zullen doen, maar zeker weten doe ik het niet aangezien jij ook al medicatie hebt voor je bloeddruk. Succes in elk geval!
Ik heb in m'n vorige zwangerschap ook medicatie gehad voor m'n bloeddruk. Hij mag zo zijn zoals ie nu is. Als ie meerdere keren 90 of hoger is dan pas zullen ze de medicatie op gaan hogen. 84 en 86 is een gewone bloeddruk. Ook al is ie hoger dan 68. Ik zit de laatste maanden rond de 68 en af en toe is ie opeens 85 ook al een keer 90 geweest. Maar het zijn moment opnames. Het moet blijvend te hoog zijn om medicatie op te voeren.
Weer thuis uit het ziekenhuis. Urine was goed en voorlopig mag ik deze waarden accepteren. Alleen boven de 90 weer bellen. Gelukkig! De gyn vond ( andere dan ik normaal heb), dat mijn 64 met med.. eigenlijk aan de lage kant was en dit dus meer naar normaal neigt voor deze termijn.