23.00 uur wakker maken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door danif, 23 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Ik trek het zelf niet zo goed om tot elf uur te wachten haha.
    Ik geef Elin om half negen de laatste voeding en dan komt ze 1 keer 's nachts, hier kies ik eigenlijk zelf voor en ik vind het geen probleem.
    Ik heb wel een aantal keer geprobeerd om haar 's avonds laat eten te geven maar dan kwam ze alsnog 's nachts dus dan is de keuze snel gemaakt.

Groetjes Senna

2. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Ook vannacht kwam Indy weer om 3 uur. Vraag me af of de 23.00 uur voeding wel effect heeft. Normaal komt ze ook rond 3 uur pas, zonder dat ik haar om 23.00 ur nog voed. grrrr

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ons mannetje drinkt om 8 uur half 9 nog en valt dan in slaap voor zn nacht... we hebben geprobeerd om m wakker te maken om half 11 als we zelf naar bed gaan, maar dan komt ie nog steeds tussen 2 en 3, soms kwam ie zelfs eerder daardoor. nu laten we hem gewoon slapen en komt ie rond half 3-3uur, en dan rond half 7 weer...helemaal goed zo!

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier zit ik ook te twijfelen. Ze gaat hier rond 19.00/19.30 op bed maar als ik haar om 22/23u aanleg, komt ze om 2/3 uur. vannacht al om half 2 en dan om 6 weer. Ik ga t nu maar ff zonder proberen. Waarschijnlijk komt ze dan wel om 3 uur en dan wachten we gewoon tot dat een keertje opschuift.

5. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Ik ben juist bang dat ik hem niet meer in slaap krijg als ik hem wakker maak om 22/23 uur. Of dat hij doorslaapt en niets drinkt, als de kleine boef niet wil drinken, drinkt hij ook echt niet.
    Ach als hij eraan toe is slaapt hij vanzelf wel door.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier wordt ze dan niet echt wakker maar drinkt ze half slapend. Wel drinkt ze lekker door dus ik vermoed dat ze ook best wel wat binnen krijgt.
    Hier heeft ze om 19.00u gedronken en tegen 20.00u werd ze weer even wakker en heeft ze de andere kant gehad. Wij gaan zo ook maar lekker op bed en zien wel wanneer ze vannacht komt.

7. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Indy komt ook steeds vroeger, gisternacht was ze om 2 uur al weer wakker. Daarnaast heb ik niet voldoende slaap als ik pas om 11 uur op bed ga, dus ik ben er mee opgehouden.
    Gisteravond is ze om 8 uur op bed gegaan en ze kwam pas weer om half 5. :DNou ik ga haar niet meer om 11 uur wakker maken

8. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    En hoe is het bij jou gegaan?

9. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Haha Danif, hier ging het precies hetzelfde! Ook als ik hem wakker maakt om 23.00 dan kwam hij meestal om 3a4 uur. Gister heb ik hem laten slapen. Hij lag om 20.30 en hij kwam om 4.30!! Dus ik laat hem ook lekker liggen. Ik merk dat het voor hem ook veel prettiger is dat hij doorslaapt zonder hem wakker te maken. Nu slaapt hij 8 uur achterelkaar aan zonder wakker te worden. En zeg nou zelf, je vind het zelf ook prettiger om 8 uur achterelkaar te slapen dan dat je halverwege wakker gemaakt wordt ;)

10. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    jeetje wat grappig dat het bij jou precies hetzelfde is.
    Ik laat Indy voortaan lekker slapen

11. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik heb het wel gedaan. Ja het is wellicht onnatuurlijk maar voor mij zijn de nachtelijke onderbrekingen ook onnatuurlijk en ik heb de volgende ochtend wel 3 kinderen waar ik op tijd mijn bed voor uit moet. Dus ik zou als het kindje er geen problemen mee heeft idd om 23 uur voeden, in de hoop dat je daardoor een betere nacht kan maken.

12. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Als het kindje doorslaapt na 23.00 dan vind ik het ook geen probleem hoor. Dan zou ik Ruben ook wakker maken. Maar hij wordt dan ook wakker om 3a4 uur, dus dan laat ik hem lekker slapen.

13. Alita

Alita Niet meer actief

Hier melde zij zich altijd rond die tijd maar wakker maken zou ik persoonlijk niet doen....daarbij werd zij dan ook om 5uur weer wakker voor een voeding dus eigenlijk is het toch prima zo als je je kindje laat dooslapen?

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Danif, hier was het half 2 en half 5 geloof ik maar dat is ook een beetje mijn eigen schuld. Ik had haar bij ons op bed gevoed en ze was daar in slaap gevallen. Aangezien ze nog niet zo lang en niet iedere avond slaapt, heb ik haar laten liggen en om 21.45 naar haar eigen bedje gebracht maar toen werd ze wakker. Daarna viel ze wel weer in slaap maar ja op deze manier heb ik natuurlijk hetzelfde probleem als ik haar nog voed. Dus vanavond maar een poging om haar gelijk in bed te leggen na de voeding.

15. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland

Ik ben benieuwd hoe het gaat. Indy ligt nu net weer te slapen, hoop dat ze vannacht weer pas rond half 5 komt ;)

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier geprobeert haar na de voeding om 19.00u in bed te leggen op het moment dat ze in slaap viel. Gelijk wakker natuurlijk. Bijna een uur liggen brullen, dus dat was geen succes. Toen is ze er lekker uit geweest en net om 21.00u is ze op bed gegaan en lekker gaan slapen. Ik zal zo even zelf kolven anders trek ik 't niet ;) Hopeljk wordt het hier ook een uurtje of 5.

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier net even huilend wakker, ze lag lekker rond te kijken. Toch maar laten liggen, speentje gegeven en na wat geprotesteer is ze weer in slaap gevallen.
    Ik ga maar even kolven en ook richting bed.

18. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Nou Indy is vannacht weer 2 x gekomen, om 1 uur en om 5 uur grrrr. Waarschijnlijk komt het omdat ze omhalf 8 niet meer wilde drinken.Ze had om 6 aleen volle borst leeg gedronken en ze wilde daarna niet meer. ;-(
    Vanvond gaan we bij vrienden bbqen en gaat Indy voor het eerst s'avonds ergens anders slapen. Ben heeeel benieuwd hoe dat gaat.

19. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Voor een kindje van nog geen drie maanden vind ik 1 uur en 5 uur héél netjes hoor! Ze worden ook wakker omdat ze bij je willen zijn en je willen voelen he, dat is heel gezond.
    Hier een van 11 maanden die vaker wakker wordt hoor, even ter relativatie, niet om zielig te doen ofzo...

20. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    He Ireen, ze komt vaak maar 1x per nacht, dus ik ben een beetje verwend. Maar je hoort me verder niet klagen hoor.

Deel Deze Pagina