alleen rechterborst loopt goed...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door berna1981, 6 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    11 dagen geleden moeder geworden van mijn tweede zoon.( 4194 gram) Bij de eerste was de borstvoeding echt 1 groot drama ( kloven, BO alleen maar pijn) en ben ik met 3 weken gaan afbouwen en met 5 weken was het helemaal over.

Nieuw kind nieuwe kansen dacht ik. Maar vanaf allereerste moment aanhappen helse pijn in mijn tepels. Tijdens het voeden nam het wel af maar na het voeden stak en brandde het nog als een gek.
    Ík had na een dag alweer kloven op mijn tepels en ben 1 borst per keer gaan geven om zo de tepels meer rust te gunnen tussen de voedingen in.
    Rechts gaat nu weer redelijk. Kloven zijn zo goed als geheeld en hij haalt er nu zo'n 100 cc per voeding uit ( is wel genoeg denk ik voor een kindje van zo'n 4300 gram nu? )
    Alleen links is een drama. Hij drinkt zo onrustig aan die borst dat de kloven alleen nog maar erger worden ( heel diep). Kraamverzorgster heeft steeds meegekeken met aanhappen en aanleggen is echt helemaal volgens het boekje. Het lijkt wel of het gewoon erg lang duurt voor de melk eruit komt en dat er ook nog eens weinig uitkomt.
    Om mijn linkerborst een beetje te ontzien ben ik gaan kolven. IN het begin haalde ik er nog 40 cc uit ( ook niet om naar huis te schrijven maar goed) maar het wordt steeds minder. Vanochtend 20 cc en net maar 10 cc. Ook doet het kolven echt pijn. Mijn borst voelt enorm beurs.
    Heb vannacht nog geprobeerd Fedde aan te leggen links met een tepelhoedje maar dat wil hij al helemaal niet. Wel voel ik om de zoveel uur druk/ stuwing in de borst en ben dus nu heel bang voor een borstonsteking net zoals de vorige keer.
    Wie heeft er tips voor mij? Ik ben inmiddels al deels overgegaan op KV maar ik wil zo lang mogelijk blijven combineren. Maar dat gaat dus eigenlijk alleen met rechts. ( ik geef dus nu ene voeding rechts en de volgende voeding KV en dan probeer ik links te kolven en dan de volgende voeding weer met de rechterborst) Ik denk dat dit niet lang vol te houden is en krijg ik op deze manier geen ongelijke borsten?
    Ik weet gewoon echt ff niet meer wat ik moet doen maar wil toch nog een week of 3 doorgaan met BV.
    ( mijn eerste streven was 10 dagen ivm, colostrum dat is gelukt maar nu wil ik toch proberen de 4 weken te halen. Ik ben sowieso niet iemand die na 3 maanden nog bv wilt geven ..)

Deel Deze Pagina