Aaaaaaaaaaaaaaaarch....! Ben ik een vrouw, blijkt ik er ineens nog veel minder van te weten dan ik dacht. ff kijken of ik het goed kan omschrijven: Is de tijd voor de eisprong even lang als erna? Voorbeeld: menstruatie op 1 januari, eisprong op de 14e...kan ik er dan vanuit gaan dat mijn menstruatie op 28 januari komt? Voorbeeld 2: menstruatie op 1 januari, eisprong op 9 januari, dan menstruatie op de 18e? Klopt deze theorie? Want dan moet ik mijn banner even aanpassen Liefs, Elisabeth
Eh volgens mij moet je nog altijd een cyclus van min.21 dagen hebben anders heb je je eisprong niet? Weet het niet zeker hoor, dus niet gelijk boos worden iedereen!
wat sabrintje verteld heb ik ook wl is gehoord , korter dan 21 dagen een cyclus heeft een eitje geen tijd om te groeien (bij mij weten) ik heb ook wel is een cyclus van 28 dagen maar heb ook wel is gehad op dag 16 me eisprong terwijl ik dag 29 ongesteld werd (dus cyclus van 28 dagen) je kan er nooit 100% van uitgaan je lichaam zit soms raar in elkaar
ik geloof dat de tijd voor je eisprong kan varieren maar de tijd tussen je ei en je menstruatie wel vast ligt en ongeveer 14 dagen is.
Allebeide is theoretisch gezien mogelijk. Maar de eerste theorietje lijkt mij logischer. Maar het hoeft niet persee zo te zijn dat er even veel tijd zit tussen menstruatie eisprong en dan eisprong menstruatie. Zelf heb ik zover ik van me eigen weet, dat ik dag 17/18 eisprong heb en dan dag 14/15 erna ongesteld word.... Ieder lichaam is verschillend, dus zker weten kan ik niet in jouw geval.... Groetjes Marieke
Nee hoor, blijkbaar niet... Ik heb nu al een aantal maanden op dag 12 mijn eisprong, terwijl mijn cyclus 28/29/30 dagen is. Als ik bij dag 12 dan 14 dagen optel, kom ik uit op 26. Ik denk dat beide periodes dus wel een beetje kunnen variëren...
Denise heeft volgens mij gelijk: tussen ei en menstruatie zitten 14 dagen. (Mijn gynaecoloog was hier heel stellig in). De dagen voor de eisprong kunnen variëren. groet, Amber
Nee, mijn luteale fase is ALTIJD (en ebn al bijna een jaar bezig) 11 dagen, bij hoge uitzondering 12 dagen. Mijn ei komt altijd op dag 15/16 dus mijn cyclus is 27/28 dagen. Juist door ervan uit te gaan dat je 14 dagen voor je onbgi je ei hebt, heb je kans dat je hem mist, omdat die luteale fase namelijk vaster ligt dan de periode vóór je ei.
uhhh ik heb gezegd ONGEVEER 14 dagen haha dus dat kan zijn zo 12 tot 16 dagen dacht ik zo toen ik het schreef. Ik heb nog helemaal niet gemenstrueerd na het stoppen met de pil maar had laatst wel "vruchtbaar slijm" dus ik had aan de ha gevraagt en hij zei dat als ik mijn eisprong dan WEL had dat ik dan met een dag of 14 ongesteld zou worden. Dat is dus niet gebeurd dus het was gewoon slijm zonder ei maar goed. Hij zij ongeveer 14 dagen. Maar ik denk dat dat bij iedereen anders is.
Nee, mijn luteale fase is ALTIJD (en en al bijna een jaar bezig) 11 dagen, bij hoge uitzondering 12 dagen. Mijn ei komt altijd op dag 15/16 dus mijn cyclus is 27/28 dagen. de Lutea;le fase ligt dus "vaster"dan de periode voor je ei. Hier kom je alleen maar achter door ovutesten te gebruiken of te tempen. 14 dagen aanhouden klan dus het gevolg hebben dat je je ei mist..
dus stel dat ik morgen mijn ei heb dan is de periode voor mijn ei 169 dagen en dan zal ik toch ongeveer met een dag of 14 ongesteld worden... Dus het is niet zo dat ik er dan nog 169 dagen over doe om ongesteld te worden en dat is wat ze in eerste instantie vroeg.