angst voor verklevingen/curettage

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annelies19998, 8 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelies19998

Annelies19998 Nieuw lid

17 feb 2023
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    Ik wil heel graag mijn verhaal kwijt en jullie gedachtes horen.
    Ik heb 3 december een miskraam gehad, deze opgewekt met cytotec. Hierna bleek er nog een rest te zitten en heb op 22 januari een curretage gehad. Bij de curretage zeiden ze dat er een eitje was van 2 cm, die wss dus op springen stond. 1 week later controle echo daar zat nog een sliertje met vocht in de baarmoeder. De dag erna 30 januari begon mijn menstruatie dacht ik, 5 dagen gebloed.
    7 februari dacht ik op dag 9 te zitten in de cyclus echter was er geen eitje te bekennen en nog steeds vocht met onrustig stukje eraan van 0,5 cm. Provera gekregen maar eigenlijk geen effect.
    Op 23 feb nieuwe echo. Nog steeds vocht en geen opbouw baarmoeder slijmvlies maar wel een niet gesprongen folikkel van 4 cm. Dag erna wel beetje spotting.
    Week erna nog echo maar zelfde nog steeds.
    Ik ben heeel onzeker op dit moment. Kan alle kanten op en krijg een hysteroscopie. Herkent iemand symptomen van asherman hierin?
    Dankjewel [​IMG]

2. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    518
    476
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Ik heb syndroom van asherman. Ik kon het achteraf herkennen aan dat ik praktische gezien niet meer ongesteld werd. Asherman zorgde er voor dat alles dicht zat. Verder heb ik geen klachten

3. Annelies19998

Annelies19998 Nieuw lid

17 feb 2023
    3
    0
    1
    Vrouw
    Is het wel goedgekomen?

4. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    518
    476
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Ik ben 5 februari eraan geopereerd. Daaruit bleek dat ik graad 3 heb. Dit is niet heel positief. Waarschijnlijk moet ik een ivf traject in. Maar dat is nog niet 100% zeker. 4 april weer een Hysteroscopie dan pas kunnen ze echt zeggen wat de prognose is. Maar de artsen zeggen dat je met asherman wel natuurlijk zwanger kan worden. Zeker bij graad 1&2

5. Pinkie82

Pinkie82 Lid

18 dec 2021
    92
    70
    18
    Vrouw
    Ik heb ook Asherman graad 3 en ben afgelopen januari na een zwangerschap die natuurlijk is ontstaan bevallen van een (premature) gezonde zoon. Ik heb het ook gekregen na een curettage na een miskraam in januari 2022 en herkende het idd aan het teruglopen van het bloedverlies tijdens mijn menstruatie. Ik had wel gewoon een eisprong en alle bijbehorende signalen die daarmee gepaard gaan. Nadat de verklevingen 3 keer weggeknipt zijn konden wij ook door voor ivf. Hier hebben wij echter niet voor gekozen. Ik heb al 2 grotere zoons en wilde de molen niet in. Na een half jaar werd ik helemaal niet meer ongesteld en bleek ik op natuurlijke wijze zwanger te zijn geraakt.....ik vind het nog steeds een wonder. Maar om terug te komen op je vraag, nee geen symptomen van Asherman rond m'n menstruatie. Ik heb me overigens door laten verwijzen naar het Spaarne, hier zit alle expertise rondom Asherman. Mijn gynaecoloog hier in het streekziekenhuis bezwoer dat er niets aan de hand was na een echo maar ik kon die rare menstruaties nergens ander aan linken....het Spaarne heeft me direct ingepland voor een hysteroscopie en zijn gaan behandelen.

Lauren1993 vindt dit leuk.
  6. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    518
    476
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Wat bijzonder dat het bij jullie op de natuurlijke manier nog is gelukt! Wij hopen daar stiekem ook nog op. Maar we wachten het rustig af.

Ik zit idd ook bij het spaarne ziekenhuis! Super lief en vakkundig!

Pinkie82 vindt dit leuk.
  7. Pinkie82

Pinkie82 Lid

18 dec 2021
    92
    70
    18
    Vrouw
    Ik had het ook echt losgelaten en was me helemaal aan het richten op een toekomst zonder baby met mijn huidige man. Ik heb 2 kinderen uit een eerder huwelijk en voor mij was het goed zo...wel moeilijk mee gehad maar was echt andere plannen aan het maken. We waren er ook niet meer mee bezig omdat ik er echt vanuit ging dat het niet mogelijk was...vond het begin van de zwangerschap heel eng want met Asherman heb je weer grotere risicos met innesteling geloof ik maar ik zit nu toch echt met een baby van 10 weken op schoot....moet mezelf af en toe even knijpen....ik hoop dat het voor jullie ook zo mag gaan en het alsnog snel raak is. Het kan dus wel!

Succes en hopelijk snel een positieve test!

Lauren1993 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina