Hello! Ik heb (weer) advies nodig (de laatste paar maanden gebeuren de raarste dingen met mijn lichaam en ik snap er steeds minder van). Ik zit nu op cd 22 en hebt sinds cd 3 iedere avond Fostimon 75 geprikt (mijn man heeft heel lief voor mij gedaan). Echos op cd 12 and 14 lieten niets zien. Op cd 16 was er een eitje van 13mm, maar die was op cd 19 (maandag) verdwenen. De fa dacht dat de eisprong mischien al geweest was (wat betekend dat we dan dikke pech hebben met IUI), maar dat kon de bloedonderzoek niet vastellen. De progesteroon was wel licht verhoogd. Ik vroeg of mijn eisprong vóór cd 12 zou kunnen geweest, en dat was ook niet uit te sluiten. Uiteindelijk besloten om tot morgen te blijven prikken en dan nog een echo, want misschien is er nog helemaal geen eisprong geweest. Maar nu heb ik licht bruin/roze bloedverlies. Ik heb nog nooit een cyclus van minder dan 25 dagen gehad?! Heeft iemand hier ervaring mee? Wat gebeurd er als je Fostimon blijft prikken na je menstruatie? Zou ik nu al ongi kunnen zijn?
ik kan je helaas niet helpen met ervaringen over het medicijn en hoe dat werkt en wanneer je ongesteld wordt omdat ik er nog geen ervaring mee heb. wel lees ik dat ze uit je bloedtest een licht verhoogd progesteron gehalte halen en dus niet zeker zijn van wel of geen eisprong. gisteren heb ik zelf een gesprek gehad met mijn fa. dus blijkt dat ik van nature een licht verhoogd progestron gehalte heb waardoor het altijd lijkt of ik een eisprong gehad hem maar geen hele goeie. omdat het progesteron gehalte daarvoor dan weer net iets te laag is. nu heb ik 2 weken terug wel een goeie eisprong gehad en was mijn progesteron gehalte ook mooi hoog! misschien handig om een keer na te vragen aan je fa arts of hij alle waarde van je progesteron gehalte uit alle bloeduitslagen eens naast elkaar wil leggen om te kijken of jij ook niet standaard iets verhoogde waarde hebt. zo voorkom je een hoop onzekerheid/onduidelijkheid. want ik spreek uit ervaring als je elke keer hoort ja wel een eisprong maar zeker weten doe ik het niet en het was in elk geval geen goede eisprong. nu blijkt dus dat dat nooit eisprongen zijn geweest.
Dank je wel voor de tip. Ik ga er morgen weer naartoe, dan vraag ik het gelijk. Het is al 2x gebeurt dat mijn progesteron licht verhoogd was. Maar het kan inderdaad altijd zo zijn.