Dag dames, wie heeft nog een late eisprong en korte luteale fase ? Ben hier pas deze maand met ovulatietesten achter gekomen, vorige zwangerschap was met clomid en pregnyl. Wanneer test je dan best?
Mijn eisprong is niet heel laat, meestal dag 17, maar wel korte luteale fase van 8-10 dagen. De dag van testen verschilt niet met een normale luteale fase, want een eitje gaat niet eerder nestelen ofzo. Het beste test je dus op 14 dagen na je ei. Zelf test ik meestal voor de eerste keer op 10-11 dagen na ei maar soms iets eerder als ik het niet houd. Ik krijg nu utrogestan om mn luteale fase te verlengen. Hoe 'lang is ie bij jou?
Ik heb cyclus van ongeveer 28 dagen, en mijn test was positief op CD 16 dus eisprong rond CD 18, niet super laat, maar luteale fase is wel kort en ik neem hier niets voor. Is het nodig iets te nemen ?
Zo te horen is je LF dan 10-11 dagen en dat is prima. Onder de 10 maakt de kans op zwangerschap kleiner. Dus nee je hoeft er niets voor te nemen. Ik ben zelf zonder hulpmiddelen twee keer zwanger geworden met m'n korte LF maar dat werden miskramen. Gezien het feit dat ik al ruim anderhalf jaar bezig ben en een oorzaak van miskramen kan zijn dat m'n lijf tijdens de zwangershappen te weinig progesteron aanmaakt, neem ik dat bij vanaf mm eisprong tot 12 weken zwangershap. Maar in jouw geval zou ik me geen zorgen maken. En je test moment verandert er dus niet door al weet je door je korte LF natuurlijk al eerder dat het wel eens raak kan zijn. Ik temperatuurde en als mijn temp nog hoog was op 11dpo, dan wist ik altijd hoe laat het was
Mijn lf is ook 10-11 dagen met een ei op sag 16-17 en ik ben al zeker 5x zwanger geweest Dus dat is niet te kort hoor Ook zal de innesteling niet eerder zijn met een kortere lf dus gewoon rond 11-12 dpo een testje doen
Mijn ovulatietest was ook op cd 16 positief, dus ik ga ervanuit dat de eisprong op cd 17/18 was. Mijn cyclus is ook meestal 27/28 dagen. Mijn lf is dus ook geen 14 dagen. Nu lees ik dus dat meer vrouwen dit hebben en gewoon zwanger worden. Dat is goed om te horen!
ik had vorig jaar toen ik stopte met de cerazettepil ( ruim 8 jaar gebruikt) ineens een erg korte cyclus (21-22 dagen). Dmv ovulatie testen kwam ik erachter dat mijn eisprong gewoon rond dag 13-14 lag. Dus de luteale fase was erg kort. toen we daadwerkelijk gingen proberen om zwanger te worden (ik was eerst wat maanden al gestopt met de pil om te kijken hoe mijn cyclus het weer op zou pakken) heb ik me wat verdiept in het gebruik van tarwekiemolie, wat hier gunstig bij kon werken. De maand dat ik dit ben gaan slikken (2e probeermaand) was ik ook direct zwanger. Ik wist dus eigenlijk wel al op dag 22-23 toen mn menstruatie uitbleef dat ik zwanger moest zijn. wel heb ik gewacht tot dag 28-29 in te testen omdat ik dan pas twee weken na mn eisprong zat.
Dus eigenlijk als je niet ongesteld wordt op je verwachte nod na je eisprong, dan heb je al meer kans dat je zwanger bent, ook al ben je geen 14 dagen ver ?
ja inderdaad, aangezien ik normaliter op dag 22/23 ongesteld werd en dit toen niet kwam. Ik heb wel pas op dag 29 een test gedaan, mocht het namelijk inderdaad zo zijn dan ben ik wel pas op dag 29, vier weken zwanger Dit omdat in mijn korte cyclus bij mij de eisprong dus niet te vroeg was, deze was dus vrij netjes rond dag 13/14, maar de periode ná de eisprong was te kort. Ik 'wist' het zelf dus eerder. uiteraard kon het ook zomaar zijn dat mn cyclus ineens weer normaal zou worden en zelf naar 28 dagen ging. Maar die kans achtte ik kleiner dan dat ik gewoon zwanger zou zijn.
Ik heb altijd mijn eisprong gehad op dag 21 of 22 en een luteale face van 9 a 10 dagen. Nu bloedde ik altijd wel een beetje voordat mijn eisprong kwam, dus ik wist soms precies wanneer hij kwam. Ook met testen bleek dit juist te zijn. En bij beide zwangerschappen heb ik een innestelings bloeding gehad op 9dpo, beide keren dacht ik dat ik dus ongesteld geworden was. Ik heb/had pcos, dus de ene keer had ik meer bloeding dan de andere keer, dus ik dacht dat ik gewoon ongesteld was. Bij de eerste zwangerschap 3 dagen best wat bloedverlies gehad, 2 weken daarna pas een zwangerschapstest gedaan wegens symptomen, en ik bleek dus zwanger. Nu had ik weer 3 dagen wat licht bloedverlies op 9dpo, de eerste dag wat meer dan de 2e dag en de 3e dag ook wat meer dan de 2e dag, dit vond ik erg raar, dus meteen een zwangerschapstest gedaan op 12dpo en ik bleek zwanger Dit keer echter wel de innesteling gevoeld op 5dpo en we waren er dit keer ook bewust mee bezig om weer zwanger te worden. Het kan dus wel met een korte luteale face. Wanneer je kunt testen, ik zou gewoon testen op 12dpo ongeveer als je altijd een korte luteale face hebt en je ongesteldheid blijft uit.
Ik volg even mee. Sinds mijn bevalling (6 maanden geleden) is mijn luteale fase maar 3 à 4 dagen. Stipt 5 dagen na de positieve ovulatietest word ik ongesteld. Dat is veel te snel natuurlijk. Maar ik denk dat ik nog aan het ontzwangeren ben. Ben eens benieuwd of, en wanneer, mijn lichaam het vanzelf oppakt.
Ik heb een vergelijkbaar verhaal als Rubydooby hierboven: PCOS, wel positieve ovulatietest rond dag 25, en dan rond dag 35 ongesteld. De eerste keer ben ik met ovulatietesten na 6 rondes zwanger geworden. De tweede keer toch clomid gebruikt. Mijn LF was toen ook korter, dag of 8. Heb zorgen daarover besproken met gyn, die gaf aan dat clomid dit soms ook verhelpt en dat sowieso op progesteron (laag prog.kan oorzaak zijn) geprikt werd. Bij ronde 1 clomid zwanger en al op 8 dpo een heeeeeeel vaag positieve test. Succes!
Ik heb ook een korte luteale fase van 7/8 dagen volgens mijn gyn kun je er wel mee zwanger worden. Ben benieuwd!
Mijn LF is maar 6 dagen.. nu afwachten wat de gyn gaat doen... We zijn al een jaartje bezig.. maar nu erachter waar het probleem zit...
Ik heb een cyclus van 23 dagen en eisprong zo'n 8 dagen voor mijn menstruatie. Zit nu in ronde twee, maar wil er snel bij zijn als ik actie moet ondernemen Van Google word ik wel heel depressief... Maareh, tarwekemolie dus? Helpt dat?
Ik heb een luteale fase van 8-10 dagen. Nu in ronde 5 voor het eerst tarwekiemolie gebruikt en ik had enkele dagen geleden een positieve test in handen. Of het toeval is of niet dat weet ik niet maar ik geloof er dus wel in 😊