Mijn vriend en ik zijn begonnen aan het maken van ons eerste kindje Ik ben nu 23 jaar en vind dit een mooie leeftijd om in ieder geval een poging te wagen. Ik voel ook dat ik er nu echt klaar voor ben, voor zover dit mogelijk is natuurlijk Ik zit nu in ronde 1 en zou 1 van deze dagen ongesteld kunnen worden, maar ik hoop het niet natuurlijk. We hebben een inkomen etc, maar we zitten beide ook nog deels op school (beide laatste jaar) Ik heb een beetje mee gelezen hier op het forum, maar ben nog niet echt tegengekomen hoe lang meiden hebben gewacht met het onthullen van hun zwangerschap op school. Ik heb al wel een aantal keer gelezen dat wat vanuit school wordt geboden aan zwangere meiden niet echt "je van het" is....maar dat is weer een ander verhaal Als het ons al lukt om snel zwanger te raken dan beval ik in mijn laatste jaar. Maar hoe lang wacht je met het onthullen van je zwangerschap op school? Ik vraag me af hoe de meiden dat hier hebben gedaan? Heb je dit direct gedaan? of toch een behoorlijke tijd gewacht? En hoe werd hierop gereageerd door leraren en klasgenoten? Ben heel benieuwd! Liefs
Hoi! Ik doe een deeltijd opleiding, en ik heb gewacht tot ik een week of 10 was, nadat de echo goed bleek te zijn.Dan heb je toch iets meer zekerheid dan als je het meteen verteld. Mijn lerares reageerde erg leuk, en zei dat het geen probleem was. Ook mijn klasgenoten reageerden erg leuk, het is tenslotte ook goed nieuws toch! Succes met het zwanger worden!
Ik deed het beide keren toen het planningstechnisch noodzakelijk was. Dus voordat de vakken voor het volgende semester geregeld moesten worden. Ik kan me eigenlijk niet eens herinneren dat ik het de tweede keer uberhaupt heb verteld. Maar goed, de eerste keer was wel vrij vlot, met 18 weken zwangerschap ofzo.
Ik heb het op school rond 14 weken zwangerschap verteld. Was vlak voor het laatste semester van het jaar begon. Zowel school als klasgenoten reageerden goed. School was heel begripvol en toen ik met 26 weken zwangerschap complete rust moest pakken omdat de baby ruim 3 weken achterliep op groei deden ze totaal niet moeilijk. Ook nu doe ik alles op mijn eigen tempo.
bedankt meiden! Ik ben er sinds afgelopen weekend achtergekomen dat ik nu bijna 5 weekjes zwanger ben Ik denk dat ik het zo lang mogelijk "verzwijg" haha Hopelijk zijn ze overal een beetje begripvol voor de situatie....ben benieuwd Maar bedankt voor jullie reacties
gefeliciteerd!! ik zou wachten met het vertellen tot je de 1e termijnecho hebt gehad (10-12 wk). Dan zit je ook al na de vakantie. Opzich is het wel fijn om met een studieadviseer/decaan om tafel te gaan zitten na de vakantie om te kijken welke aanpassingen in je rooster nodig zijn rond je uitgerekende datum. Dat je bijv een stage verschuift, en of voor vakken een individuele opdracht kunt doen, ipv groepswerk.. succes ermee!
@deepfreeze Ja dat leek mij inderdaad ook een goed idee. Ik heb 18 juli mijn eerste afspraak bij de vk, ben benieuwd of ik dan ook een echo krijg. Ik las op de site dat ze de eerste echo tussen 8 en 10 weken doorgaans doen, ik zit dan op 8 weken ongeveer
Wat voor school doe je? Toen ik in de derde van HBO zat (21 jaar) hebben wij ook besloten voor een kindje te gaan. Aan 4 van mijn beste vriendinnen uit de klas heb ik gelijk al verteld dat we bezig gingen. Wel veel onbegrip trouwens, waarom maak je eerst niet je school af etc. Uiteindelijk nog niet verteld dat ik zwanger was (1e ronde ook gelijk zwanger). Helaas kreeg ik ook een miskraam. Dit heb ik wel aan die vriendinnen verteld we zaten toevallig in dezelfde projectgroep dus dat was wel fijn. Na de miskraam gelijk weer zwanger en toen na de eerste echo (6+4 weken) aan mn vriendinnen verteld, toen was het jaar bijna afgelopen maar ik was al wel ontzettend misselijk dus kon niet alles afmaken (groepsprojecten gelukkig wel ) En tijdens de jaarafsluitborrel met de klas heb ik het de anderen uit de klas ook verteld. Na de eerste echo trouwens wel aan mijn SLB-er verteld. Ik ben nu een jaar thuis bijna en in september begin ik aan mijn laatste jaar Ik denk dat je dan nog geen echo krijgt als ik eerlijk ben maar een intakegesprek, gemiddeld is het tussen de 10-12 weken dat je hier op de site leest dat zoveel eerder een echo krijgen is als ze eerder een miskraam hebben gehad. Latere echo's zijn als alles goed is trouwens ook mooier dan zie je al een echt minimensje .
@fee Ik doe nu mbo, maar volgend jaar is al mijn laatste jaar. Ik zag aan het rooster van de huidige derde klassers dat ze amper lessen meer hebben. Mijn stage is het eerste half jaar van het derde jaar, dus als het goed is kan ik dat gewoon afmaken (heb ook nog 2 weken verlof die ik dan aan het eind opneem) dan kan ik gewoon 4 weken voor mijn uitgerekende datum met "verlof" Ik ben wel bang voor onbegrip, maar aan de andere kant ben ik al 23 (de meeste van mijn klasgenoten zijn pas 18) Ik hoop vooral dat de leraren die ik nodig heb voor de lessen, dat die begripvol reageren. Ik zie regelmatig zwangere meisjes rondlopen bij mij op school en er zit een kinderopvang aan de school vast. Maar ff afwachten of alles goed gaat en dan vertel ik het na de eerste echo op school.
Dat onbegrip zal je altijd houden de meeste van mijn klasgenoten waren ouder dan ik was... maar ook daar onbegrip wil je niet nog van alles doen etc maar ik heb ook een stiefzoontje van 4 die de helft bij ons woont dus heb al kunnen wennen scheelt wel veel
@fee sorry super late reactie... Maar onbegrip van mensen die jonger dan mij zijn, daar kan ik niet wakker van liggen haha En als er al onbegrip is van ouderen dan hoop ik dat ze dit voor zich houden Wel fijn dat je enigszins kon wennen! Mijn vriend heeft een zusje van nu bijna 2, die ken ik vanaf dat ze een baby was dus ik heb ergens ook wel kunnen "wennen" al is een kind bij je in huis natuurlijk wel weer heel anders