Motoriek

Discussie in 'Prematuur' gestart door Lente2013, 23 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lente2013

Lente2013 Actief lid

21 feb 2013
    130
    0
    16
    Mijn zoontje is nu 29 weken, gecorrigeerd 20.
    Ik dacht dat hij het voor zijn gecorrigeerde leeftijd best goed deed, maar gister was een vriendin van mij hier met haar zoontje van 16 weken en hij kon bijvoorbeeld al van buik naar rug rollen, terwijl mijn zoontje dat gister pas voor het eerst deed. Hij deed nog wel meer dingen 'beter' dan mijn zoontje. Ik schrok hier toch wel een beetje van, juist omdat ik zelf dacht dat het wel goed ging.
    Is dit herkenbaar voor jullie?
    En op welke gecorrigeerde leeftijd haalde jullie kindje bepaalde motorische mijlpalen?

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Je moet niet te veel kijken naar anderen! Mijn zoontje is met 34 weken geboren. Kon pas met 8-9 maanden rollen van rug buik en terug. Hij tijgerde pas een week voor zijn eerste verjaardag en ging ongeveer lopen en kruipen tegelijk met 16 maanden. Zijn achterneefje (even oud, aterm geboren) tijgerde al met 9 maanden en loopt nu nog niet...

Mijn zoontje heeft bijvoorbeeld wel een goede fijne motoriek (blokjes stapelen enzo).

Alles op zijn tijd, vooral het eerste jaar zit er zoveel verschillen tussen kindjes ook als ze niet prematuur zijn!

3. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Geen zorgen maken, Luc rolt pas sinds hij 7 maanden is van rug naar buik, hij is geboren met 34+5. Elk kindje doet het op zijn eigen tempo

4. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Hier rolden ze ook pas met 8/9 maanden. Sinds twee weken kunnen ze blijven zitten. Maar ze gaan nog niet zelf zitten en van tijgeren is ook nog niet echt sprake; ik vind ze af en toe wat verderop of andersom dat wel :D

Probeer niet teveel naar anderen te kijken... Het komt vanzelf en je kan het niet versnellen. Ik heb dat ook lange tijd gehad hoor, ook met leren eten. Ik heb het nu losgelaten, als het komt dan komt het en. Of dat nu over 1 maand of over 1 jaar is: geduld is een schone zaak ;)

De kinderarts is tevreden, de meiden zijn tevreden, dus waarom zou ik me druk maken?

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Met 16 weken rollen is ook vroeg hoor.. Ik denk dat dat jochie gewoon erg vlot is motorisch gezien. Je vergelijkt nu niet met het gemiddelde kind.

6. pinacolada22

26 mrt 2012
    51
    0
    0
    Full-time mama!
    Achterhoek
    vergelijken is zo funest voor je zelfvertrouwen! mijn zoontje liep met 12 maanden los (gecorrigeerd 10) hij is nu 30 maanden maar praat nog niet echt, terwijl andere kinderen van zijn leeftijd al met zinnen praten. ik maak me er geen zorgen over, zolang jij niet het idee hebt dat er echt iets aan de hand is, hem zelf lekker het tempo laten bepalen. Komt allemaal goed!

Deel Deze Pagina