Binnenkort gaan we naar de Efteling en in de zomervakantie zullen we ook nog wel dagjes weg gaan. Onze zoon is eigenlijk te groot voor de wandelwagen. Maar hoewel hij wel gewend is om te lopen (bijvoorbeeld als we naar de stad gaan.) zijn de afstanden die je op dat soort dagen loopt toch iets te veel van het goede. Nu zaten we te denken aan een bolderwagen, dat vond hij vorige keren tijdens vakanties wel leuk. (Zat bij roompot bij het huisje en bij CP een keer een bolderkar gehuurd.) Alleen willen we dan een variant die makkelijk mee te nemen is in de auto. Ik heb al gezien dat die er zijn in stof (beetje campingbed op wielen) en 'gewoon ouderwets' hout. We hebben op zich een ruime kofferbak, dus hij hoeft niet superklein te maken te zijn. We vinden het belangrijker dat hij voor onze zoon comfortabel is (en voor de trekker ook) en redelijk makkelijk en vlot in en uit elkaar gaat. Ik vraag me af of die stoffen met zo'n buizen frame dingen een beetje lekker zitten? Op de bodem ligt zo te zien zo'n zelfde soort bodem die ook vaak ik campingbedjes zit. Maar hoe zit het met de randen rondom? Kan een kind daar lekker tegenaan leunen? We kunnen er wel een tuinkussen in leggen (zullen we bij een houten bolderwagen ook wel doen denk ik) maar onze tuinkussen zijn maar erg dun en ik denk dat je die stangen er dan nog steeds doorheen voelt. Bij de houten bolderkarren vraag ik me dan weer af of ze wel makkelijk te demonteren en monteren zijn. En ook of ze -ondanks de ruime kofferbak- ook weer niet tè groot zijn. We zullen misschien ook een periode de wandelwagen en de bolderwagen mee moeten nemen (baby op komst in november.) Wie heeft ervaring met één van beide soorten (of liever nog: beide) en kan ons wat advies geven. Onze zoon is trouwens drie als de baby wordt geboren. Ik denk dat een bolderkar zo vanaf 1,5 - 2 jaar wel te gebruiken is voor de jongste. Dan is hij dus al bijna vijf. Zouden we er nog lang voor twee kindjes samen plezier van hebben? (Dus: tot welke leeftijd hebben jullie kinderen de bolderkar gebruikt / nodig gehad op dit soort lange dagen?)
Hier de houten, de wandjes zet je er eenvoudig in. De stang laten wij er vaak aan maar kan met een vleugelmoer er af. ik vind m ideaal!
je kunt ook denken aan een rambler daytrack, daar kun je ook de baby in vervoeren. Fijn ding trouwens en je kunt er ook alle spullen in kwijt. Maar ik moet zeggen dat ik hem niet meer zou kopen voor zoon van bijna 3..... maar de mijne kan goed lopen en mijn 5 jarige loopt ook alles (vond de 5 km bij de A4d te kort ).
2jees: Kun je de wielen er ook af halen? Yolanthe: die rambler had ik gezien, ziet er prachtig uit maar dat vind ik veel te duur. We zullen hem in de praktijk maar een paar keer per jaar gebruiken, denk ik.
Dan nog zal zo'n rambler via mp veel duurder zijn dan een 'gewone' opvouwbare volderwagen via mp. We willeer echt niet te veel aan uitgeven, het is uiteindelijk maar voor erbij. Alleen denk ik wel dat het op bepaalde dagen echt een uitkomst is. Bijv. straks in de Efteling. Je kunt daar ook iets huren, maar dan ben je al voorbij de ingang. Dan heeft hij dus al wel vanaf de auto naar de ingang moeten lopen. Als je pech hebt, is dat een heel eind! Dus vinden we het juist ook wel handig om iets te hebben wat we vanaf de auto al kunnen gebruiken. En een bolderwagen is natuurlijk ook handig voor tassen op het moment dat niemand er in zit, of voor een zwangere mama, haha.
Mijn vader en stiefmoeder hebben zo'n stoffen opvouwbare bolderkar gekocht voor onze kinderen. Van de winter hebben ze erin gezeten, ik heb niet het idee gehad dat ze last hadden van de stangen, maar goed ze hadden natuurlijk ook hun winterjas aan, dus dat zal allicht verschil maken t.o.v. zomerkleding. Eigenlijk heb je dus niet zo veel aan mijn reactie ben ik bang .
Een dikke winterjas is wel te vergelijken met een dun tuinkussen, denk ik. Vond je die bolderwagen stevig? En reed hij lekker? (Of heb je hem zelf net gebruikt?)
Ja, ik vond m stevig en hij liep prima. We zijn er een stuk (ca. 30 min. lopen) mee door de duinen gelopen en dat ging uitstekend. De kinderen vond het ook superleuk!
Da klinkt wel goed inderdaad. Misschien maar eens zoek naar een winkel waar we ze kunnen zien staan en ook het inklappen eens kunnen proberen.
wij zijn er ook voor aan het kijken. twijfel ook nog tussen de houten of stoffen. Bij de anwb staan de stoffen nu in de folder zag ik, misschien hebben ze daar wel een showmodel van staan.
karwei heeft er ook 1, denk dezelfde als van de anwb maar nog goedkoper (63,xx) vader van vriendinnetje van dochter had hem de 1ste avond bij met de A4D en zag er goed uit.
Mijn ouders hebben de stoffen, die lenen wij vaak voor de Efteling. Hij is heel fijn, zwenkt alleen beetje bij het lopen. Maar hij zit prima volgens mijn zoon Ideaal, met beetje passen kunnen er twee kinderen en een tas in.
Sorry Tupp, de wielen kunnen eraf ja maar dat is echt montage dus niet voor steeds op/af doen. en de leeftijd van je kind is prima mijn dochter vind het ook tof. we doen er vaak de boodschappen mee op zaterdagochtend, zo heerlijk alternatief
Gezien de reacties dat de stoffen ook lekker zit en omdat die volgens mij toch makkelijker en kleiner inklapt, gaan we denk ik voor een stoffen. Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Bedankt voor de tip. Ik zag hem al staan. Maar ik wil er wel graag één met luchtbandjes. Dat rijdt toch lekkerder.