Mijn zoon vond tuitbekers ook niets. Rietjesbekers was eerder zijn ding en daar dronk hij vrij snel uit. Gewoon blijven de beker voor zijn neus zetten, hij zal echt niet sterven van dorst uit koppigheid hoor. Niet toegeven en terug de fles geven zou ik zeggen. Hij zal zich niet laten uitdrogen.
Hier heeft de oudste nu 20 mnden lang uit een tuitbeker gedronken, wel veel geoefend met open beker. Kort een rietjesbeker gehad, en eigelijk drinkt hij inmiddels al paar mnden alleen nog uit een open beker. Fles stopte we mee toen we overgingen op gewone melk.
Wij begonnen met een tuitbeker, maar dit beviel onze dochter totaal niet. Toen ze rond de 13 maanden was, hadden we de oefenbeker van avent gekocht, een opstap naar een gewone beker. Hier heeft ze 4 maanden uit gedronken en drinkt nu uit een gewone beker. Wij vonden de oefenbeker ideaal!
Kan je niet gewoon direct overstappen op een normale beker? Mijn zoontje heeft nooit uit al die hippe anti-lek-bekers en oefenbekers willen drinken, dus die liggen hier ongebruikt in de kast. Hij is van de fles, direct overgegaan op een gewone beker. Wel wat later, niet al met 1 jaar. Ergens tussen 1,5 en 2 heeft hij de overstap gemaakt, dat ging vrij vlot. Overigens drinkt hij nog steeds het liefst zijn melk warm uit een flesje. Dus dat mag ook. De rest drinkt hij uit een gewone beker (water, thee, sap).
Hier drinkt dreumes (14mnd) uit de Nuby rietjesbeker. Even wennen maar binnen een dag had ie t door en lekt niet! Toppertje!