23 te jong?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lennylenn, 12 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

vinden jullie dat 23 te jong is om aan kinderen te beginnen? goed, het was niet in de planning om nu zwanger te worden maar het is nou eenmaal gebeurd en we zijn er blij mee. maar ik krijg ook wel eens te horen van meid je bent nog zo jong je moet nog genieten nu verandert je hele leven enz enz en ergens kan ik daar best pissig over worden want zij zijn niet degene die dat kind moeten verzorgen ik klop ook niet bij ze aan om me te helpen, ik heb een vaste baan we wonen samen en genieten tjah ik ben niet het type dat elk weekend in de disco sta te swingen. eingelijk vind ik het heel erg brutaal en beledigend als iemand dat tegen me zegt.

wat vinden jullie is het idd te jong of valt het wel mee?

2. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hoi,

Ik vind het niet te jong...ik ben nu zelf 24 en er klaar voor...
    Het is maar net hoe jij zelf in het leven staat!
    Trek je maar niks aan van wat anderen zeggen!

Groetjes,

Marlous

3. Zonnetje21

22 sep 2008
    76
    0
    6
    ik ben zelf 21, en krijg ook vaak zulke opmerkingen

gewoon niets van aantrekken joh!

4. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    op zwangerschap staat geen leeftijd
    naar mijn mening helemaal niet als het gewenst is (hoef daarvoor nog niet gepland te zijn...)

alles hangt van de situatie af
    ook al ben je 30 maar je hebt geen vast werk of geen vaste relatie, dan lijkt het mij minder ideaal om zwanger te worden
    maar als jullie samenwonen ed dan hoeft het toch geen probleem te geven ?

ikzelf wou ook jong mama worden, mijn vriend heeft er iets meer tijd voor willen nemen (eerst rustig samenwonen), maar dan hadden we de pech dat we 14 maanden moesten oefenen dus ja nu zal ik 25 zijn (mijn man 27) als we de eerste keer mama en papa worden

in ieder geval veel succes en geniet van je zwangere buikje!

5. lennylenn

ja ik laat niet merken dat ik het best lastig vind als ze zoiets zeggen maar ergens ga ik ook wel aan mezelf twijfelen van jeetje mischien ben ik wel veels te jong.

maar weet wel heel zeker dat ik er klaar voor ben dat ik het allemaal wel aankan. ben een soort tweede moeder van mn tweeling needjes geworden dus ik weet al best veel van babys heb vanaf hun geboorte bijna elke dag op ze gelet tot hun tweede jaar

6. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Als jij er klaar voor bent en denkt goed voor je kindje te kunnen zorgen ben je helemaal niet te jong. Het ligt er helemaal aan hoe je zelf bent en in het leven staat. Er zijn ook genoeg mensen van een jaar of 30 die zichzelf nog wel te jong vinden.

Ik ben zelf 24 en ben er al een paar jaar helemaal klaar voor :)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Nee joh, dat is toch niet te jong? Ik heb die opmerking ook heel vaak gekregen, ik was ook 23 toen ik zwanger was. Vond het ook erg beledigend, maar heb het maar gewoon over me heen laten komen.

8. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Ik ben 20, het Ligt natuurlijk helemaal aan de situatie.. maar in het algemeen vind ik 23 niet te jong(20 ook niet)

Ik ging al vanaf mijn 14e elk weekend stappen en dat heb je dan op je 20ste ook wel gezien, dus dat ga ik absoluut niet missen. Verder woon ik samen in een gezinswoning mijn vriend en ik verdienen allebei goed. Dus ik zou geen reden kunnen bedenken waarom ik te jong zou zijn! Heb altijd gezegd jong moeder te willen worden!

Verder heb ik ook nog geen rare reacties gehad, de mensen om mij heen weten hoe ik leef/ben en zijn allemaal erg blij voor me!

Dus NEE 23 is niet te jong! ik ben voor jong moeder zijn!

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Zolang je maar realistisch bent. Het verschilt inderdaad heel erg per situatie. 23 is in principe zeker niet te jong. Maar dat ligt er ook maar net aan hoe je in het leven staat.

Mijn man en ik zijn bewust zwanger geworden. Ik ben ook "pas" 22. Maar mijn man werkt fulltime, we hebben een eigen huis en hij is al 32. Wij hadden echt het gevoel er klaar voor te zijn. Ik ben sowieso al een huismus. Vriendinnen van mij gaan nog ontzettend vaak stappen en moeten er ook echt niet aan denken. Zij hebben ook geen vaste relatie of wonen niet samen. Ik kan me heel goed voorstellen dat zij nog echt geen kind willen.

Dus nee hoor, 23 is niet perse te jong.

10. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    23 is niet te jong, vind ik. Tenminste, het hangt van de situatie af. Toen ik 23 was, zat ik in het eerste jaar van mijn 2de fulltime-studie, had dus alleen een bijbaantje en verder niets.
    Ik was helemaal niet bezig met zwanger raken, samenwonen, etc, dus was ik toen misschien wèl te jong. Maar als je net als jij samenwoont, een vaste ban hebt en er voor je gevoel klaar voor bent, dan ben je zeker niet te jong!

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vind het niet te jong, mooie leeftijd juist :)

12. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    hoi

ik vind dat ook niet te jong hoor en je bent er gewoon aan toe en dat heeft niks met leefdtijd te maken vind ik

zelf ben ik ook 23 als de kleine der is wel 24 maar toch zelfde leefdtijd en wij zijn ook blij met de zwangerschap en vind nie dat je dat aan een leeftijd kan koppelen

13. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Mah nee gij, het is idd vrij brutaal van mensen om daar steeds een mening over te ventileren.
    Trouwens het is altijd wat hoor! Begin je aan kinderen op je 32ste dan krijg je ook kritiek!

Kinderen krijgen doe je wanneer jij denkt er klaar voor te zijn en wanneer je lichaam denkt er klaar voor te zijn ;) . Een kindje plannen lukt maar weinig mensen, zolang het kindje gewenst en je je goed in je vel voelt en liefst een toffe relatie hebt enzo zit het wel goed.

Zelf wou ik ook een jonge mama zijn, wel ik kreeg mijn dochter op mijn 22ste, mijn zoon toen ik 27 was en nu ben ik 30 en zwanger van mijn derde. Voor ons hadden ze korter opeen mogen geweest zijn maar dat kies je niet.

14. lennylenn

ben heel wat rustiger nu.. kan mezelf beschrijven als de niet doorsnee 23 jarige die werken en leven om uittegaan. ik werk fulltime mn vriend werkt hij gaat nog wel es stappen maar goed heb daar helemaal geen probelemen mee ik ben niet van het stappen ik doe liever een filmpje pakken of uiteten gaan en verder ben ik ook echt een huismus. tjah soms kunnen de opmerkingen of blikken van anderen je flink aan het twijfelen brengen gelukkig kunnen jullie me wel geruststellen.

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Zwangerschap is niet echt aan leeftijd verbonden (ok, misschien beter niet als je nog pubert) maar voor de rest ligt het helemaal aan jezelf. Als je er zelf zin in hebt, is het goed.
    Zelf was ik al moeder net voor ik 20 werd, en ik vond het geweldig, nooit spijt van gehad. En op m'n 22e had ik al m'n tweede.
    Hoewel: als je ouder bent is het ook nog heeeel leuk, dat merk ik nu wel weer met onze kleine Jesse. ;)

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik vind 23 jaar zeker niet te jong. kijk als een persoon nou elke dag wil stappen en drinken en absoluut niet verantwoordelijk is is die naar mijn mening niet toe aan een kind. Dit kan net zo goed iemand van 20 als van 30 zijn.

Een vriendin van me werd op haar 21ste moeder en ze was er echt aan toe. Ze was geen onverantwoordelijke vrouw maar iemand die er aan toe was verantwoordelijkheid te nemen voor een baby. Een andere vriendin van me was op haar 23ste voor het eerst moeder. Ook zei was er met haar mannetje heel erg aan toe.

Het maakt niet uit hoe oud je bent als je er maar aan toe bent en als je maar verantwoordelijkheid wil en kan nemen voor een baby. Het is niet niks.

Vroeger was je op je 20ste al moeder en getrouwd dus waarom zouden vrouwen dat nu opeens niet meer kunnen? We zijn er voor gemaakt.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

En ik vind ook dat het leven niet ophoudt als je "minder jong" bent. Ik vind dat veel mensen zeggen van "nu al kinderen, je bent nu nog lekker jong". Dan denk ik, ja, houdt het leuke leven dan op als je 30 bent ofzo? Dat je dan maar een kind neemt omdat je dan vastgeroest zou zijn ofzo? Heel vreemd!

18. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    ik ben zelf 21 als ik moeder wordt,
    en dat werd ook vaak tegen mij gezegd je meot nog van je leven genieten
    bla bla bla vind dat zo'n onzin iedereen meot zelf weten wat hij. zij doet.
    wij zijjn er 2jaaar mee bezig geweest en ben blij dat het nu raak is
    eindelijk zeg ik maar dan

liefs joa

19. lennylenn

ja ik vind dat het overkomt als: je vergooit je leven als je vroeg moeder wordt zoe komt het bij mij over dan. want je moet nog dit doen en dat doen als je jonger bent.. maar stel nou dat je geen interesse hebt in al die dingen die iemand van jouw leeftijd doet>? zou je dan meoten wachten tot je de in hun ogen geschikte leeftijd heb bereikt om aan kinderen te beginnen?

20. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    Hoi

Ik vind 23 ook niet jong hoor om moeder te worden.Ik was zelf 22 toen ik de eerste kreeg.Ik heb ook wel eens opmerkingen gehad van geniet toch van je leven eerst voordat je aan kinderen begint.Maar mijn man en ik waren er allebei over eens dat we jong kinderen wouden.En ik heb nog geen enkel spijt gehad.

Deel Deze Pagina