23 te jong?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lennylenn, 12 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caro85

caro85 Lid

8 aug 2006
    45
    0
    0
    zelfstandige
    gelderland
    Hoi,

Ik ben ook 23, en heb nog geen reactie gehad van wat ben je jong voor kinderen! Licht er ook aan waar je woont denk ik, hier in het dorp is het vrij `normaal ` om jong ouders te worden.
    Ik ben allang blij dat het gelukt is, hebben er 2 jaar op moeten wachten!
    Bij komend voordeel vindt ik dat als je 30 bent je deze fase van je leven al gehad heb, en dan alsnog carierre kan maken, toch?
    En hoeveel onderzoeken zijn er wel niet geweest dan je beter voor je 30e kinderen kan krijgen omdat dit beter is voor je lichaam qua herstel enzo.
    Niet dat ik iemand wil afvallen die wel wat `ouder` moeder mag worden.
    Meid het is jouw leven, leef het hoe jij het wil!

2. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Ikzelf was 25 toen de eerste kwam. (manlief wilde wachten anders waren we eerder gestopt met de pil) en nog kreeg ik regelmatig opmerkingen van of het geen foutje was! Nou ja zeg.. ik kan zo pissig worden van zulke opmerkingen! Net of je met je 24 jaar of jonger er niet bewust voor kunt kiezen om voor een kindje te gaan.

3. mona23

mona23 Niet meer actief

23 vindt ik ook niet te jong, ik ben zelf 23 en 5 weken zwanger. Woon 6 jaar samen in een koopwoning...

Ik zou er echt van balen als mensen zouden reageren met wat ben je jong ofzo. Geniet er nog van.
    Ik ben erg bang dat mijn schoonouders zo reageren (we hebben namelijk ook net een puppy). We hebben het nog niet verteld, wilden dit doen met de kerst. Als ze reageren zoals ik denk dat ze reageren dan stap ik op.

4. Jocelijne

Jocelijne Lid

10 dec 2008
    83
    0
    0
    IT
    Schotland
    Ik was 17 bij de eerste... dat vond/vind ik inderdaad wel een beetje ong.. was ook niet helemaal geplanned maar met liefde ontvangen.. nu 22 en de 2de op komst... het heeft zo zijn voordelen hoor!

niet lullig bedoeld voor oudere mamas.. maar ik denk altijd... ik kan lekker mee rennen en spelen met de kids.. in de speeltuin enzo.. minder snel moe...

aan de andere kant.. als je ouder bent.. meer ervaring etc etc...

ik was al niet het typje van het uitgaan en weet ik veel.. had liever huisje boompje beestje..

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ik vind het ook zeker niet te jong.
    als ik direct zwanger was geweest was ik 22 jaar geweest dus.
    als je er klaar voor bent.
    mensen kletsen altijd zo''n onzin

6. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Dat vind ik zo'n stomme opmerking he, dat je eerst nog van je leven moet genieten.

Dat zegt niks over jou maar over degene die het zegt; die heeft het krijgen van kinderen blijkbaar als zo traumatisch ervaren dat het leven daarna niets meer voorstelde ofzo.

Als je t zo brengt houden ze gauw hun mond hoor :)

7. janina

janina Actief lid

hier ook een "jonge mama", ik heb een relatie van 9 jaar en tygo is geboren toen ik net 23 was en ryan en dion afgelopen september en dus net 24
    mensen rollen vaak met de ogen als ik vertel dat dit mijn 3 kinderen zijn haha

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Ik was 22 toen ik zwanger werd van Demi en 23 toen ze geboren werd.
    Vond dat niet te jong. Ik heb tijdens mn zwangerschap mn opleiding afgerond, heb een huis, een goed huwelijk, een vaste baan... dus waarom nog wachten.
    En genieten van mn leven... daarvoor wilde wij graag een kleintje, want daardoor genieten wij nu veel meer van ons leven.

9. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    laat je niet gek maken door wat anderen zeggen.Ik zelf was ook 23 toen de eerste geboren werd, leuk toch lekker jong moeder, we wouden het al toen ik 21 was maar ja de natuur he?

De leeftijd wil helemaal niks zeggen over hoe je als moeder bent, ik ken jonge moeders die alleen maar uitgaan en de kids naar de oppas doen te pas en te onpas maar ik ken ook zat oudere moeders die dat doen en ik ken ook andersom zat jonge mamma die met geduld en liefde hun kindjes opvoeden en oudere mamma die er een puinzooi van maken dus leeftijd zegt niks.

En het feit dat je nu nog moet uitgaan en zo ach wanneer onze kids straks zelfstandig zijn en we kunnen gaan en staan weer waar we willen zitten hun nog met de kids thuis dus het heeft allebij voor en nadelen.

Gefeliciteerd en geniet ervan.

10. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Dit vind ik dus wel een lullige opmerking. Wel als t om die reden is.
    Dat t lichamelijk gezien beter is om jong kinderen te krijgen en niet als ouwe muts, oke, dat is een feit, dat is zo.
    Ik vind ook dat over t algemeen de oudere ouders niks "kinds" meer in zich hebben. Maar er zijn een hoop uitzonderingen. Ik rollebol lekker over de vloer met ons kleintje, en kan nu weer zonder schaamte op de schommel zitten :D
    En anders heb ik mijn oudste zoon nog die in kan springen, haha. Die is ietsje jonger als jij :D
    Ik was dus ook vroeg met mijn 1e nest :)

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben in oktober 23 geworden en nummer 2 is onderweg. me vriend is 27. we wonen samen in een leuk koophuisje, hebben een redelijk inkomen en alles is goed geregeld. ik vind mezelf niet te jong en wat andere vinden boeit me niet zo veel. wordt wel is nagekeken vooral omdat ik er nog vrij jong uitzie. soms als ik vertel dat ik een dochter heb kijken ze me aan van o echt dan moet een ongelukje zijn. nee hoor we hebben er heel bewust voor gekozen en genieten elke dag van haar.

denk dat er geen perfecte leeftijd is en als je dnekt dat je er aan toe bent en je kan het lichamelijk en financieel (eventueel met hulp) opvoeden dan zie ik geen enkel punt waarom je het niet zou doen. een kind opvoeden doe je niet zomaar even en kost veel tijd en engergie. het is niet altijd leuk denk dan asan doorkomende tandjes, ziek zijn, huilerig en slapeloze nachten/ weken of zelfs maanden. toch heb ik het er allemaal voor over want elke morgen als ik der kamertje op kom zet ze zon brede smile op dat me dag niet meer stuk kan.

succes met de zwangerscha

ik ben trouwnes een moeder die het lieft 24/7 bij de kids is. toch heb ik besloten toen alciia 4 maanden was om een paar uurtjes per week te gana werken en zo heb ik toch wat tijd voor me zelf. ik geniet meer van me dochter. ik ben ook absoluut geen mens dat graag uitgaat en heb dat al achter me gelaten. van me 13 tot 16 ging ik elk weekend en daarna nog maar zon 2 a3 keer per jaar. nu helemaal niet meer.

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn moeder was 23 toen ze mij kreeg en zij vindt het heeeeeerlijk dat ze nu nog zo jong is terwijl ze een kleinkind krijgt! Ze is hartstikke blij dat ze zo jong moeder is geworden... Ze is pas 45!

13. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

het zal me nu ook idd een zorg wezen wat anderen van mijn zwangerschap vinden. Wij zijn er blij mee en weten dat we het kindje goed kunnen verzorgen en ontzettend veel liefde kunnen geven. dat is voor mij het belangrijkste.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn moeder was bijna 25 toen ze 5 dochters op de wereld had gezet :) . met der 39 werd ze voor het eers oma, met 41 voor de 2e keer en 3e en 4e keer oma met der 42 :) . ze vind het zelf ook erg leuk en der buurvrouw is even oud en heeft net der 1e kindje :D erg grappig om te zien.

ik zelf ben super trots dat ik zo vroeg moeder heb mogen worden en kan nu nog vele jaren van der genieten. zelf moet ik er niet aan denken dat ik pas met me 35 of 40 aan kids zou gaan beginne maar ja tis net hoe je leven loopt denk ik. als je de ware nog niet hebt gevonden komen er ook weinig kindjes :D of als je nog druk bezig bent met een studie denk je ook nog niet aan kids. tegen de tijd dat ik 40 ben is alicia op het punt de deur uit te gaan :) en op der eigen te gaan wonen terwijl een ander op die leeftijd om komt in de luiers :)

15. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nee joh meid je bent niet te jong! je bent als je er klaar voor bent zelf nooit te jong en een ander kan daar al zeker niet over oordelen

16. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Als je situatie het toe laat, dan is 23 zeker niet te jong. Kun je voor zo'n kleintje zorgen en ben je ook wel een beetje klaar met stappen en dergelijks, tsja waarom niet?
    Niks van die zeurende mensen aantrekken hoor. Het is namelijk altijd wat. Onder de 25 ben je te jong. Boven de 30 te oud... :(
    Geniet lekker van je zwangerschap :)

17. debende

debende Bekend lid

14 dec 2008
    692
    0
    0
    hillegom
    23 te jong? Nou echt niet hoor!

als jullie er samen voor gaan is er geen leeftijd die beter uitkomt!

ikzelf was 21, getrouwd en werd toen al mama van de eerste.
    heb toen ook een hoop reacties gehad zoals, ga je het wel redden?, hoe denk je het allemaal te gaan doen? enz..

Nou geen haar op mijn hoofd die er nu aan denkt om liever een leven zonder mijn dochtertje te hebben.
    (en als je een lieve man of vriend heb, laat ie je heus wel een keer stappen met je vrienden, hihi)

dus Geniet van je zwangerschap!

18. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik vind 23 wel jong, maar niet TE ;)

19. Karien

Karien Actief lid

16 sep 2008
    136
    0
    0
    Pedagogisch begeleidster
    Ik was 23 toen ik trouwde... en nu 24 en zwanger.. dan zou ik ook te jong zijn:s

Als jij er aan toe bent waarom niet?!
    Jij kan zelf het beste voor jezelf bepalen daar heb je nog altijd geen anderen bij nodig toch?!

Ga er maar vanuit dat de meeste die het zeggen stiekem zelf graag zwanger hadden willen zijn

20. urmomma

urmomma Lid

18 okt 2007
    83
    0
    0
    studente
    antwerpen
    ik vind 23 een hele mooie leeftijd om aan kindjes te beginnen..
    maar het hangt van persoon tot persoon af , als je er klaar voor bent ,moet je er voor gaan!

en zulke opmerkingen krijg ik ook vaak te horen..maar dan zeg ik er wat op :evil:

Deel Deze Pagina