Brandend maagzuur

Discussion in 'Zwangerschap' started by josephinevh, Jan 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    Ik word opeens helemaal gek van brandend maagzuur in m'n keel. Ben er echt helemaal niet lekker van. Heb het al een tijdje maar nu echt extreem last van. Wat kan ik hier tegen doen?

2. Nevada

Nevada Nieuw lid

Jun 19, 2014
    3
    0
    0
    Een paar lepels vanillevla wil bij mij nog weleens helpen. Of een Rennie. Vervelend he als het zo hoog in je keel komt!

3. Elske91

Elske91 Bekend lid

Oct 6, 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Rennies of gaviscon? Of inderdaad paar hapjes vanille vla

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb er ook al een paar weken last van helaas. :(

Ik merk dat Rennie soms wel werkt, ook Omeprazol wil nog wel eens werken maar helaas niet altijd.

Is voor iedereen anders wat werkt, vanillevla daar heb ik persoonlijk niks aan.

5. FamkeS

FamkeS Actief lid

Dec 13, 2014
    163
    0
    0
    Omeprazol en gaviscon worden afgeraden tijdens de zwangerschap. Rennies kun je ongestoord eten. Ik heb er al zeker 10/12 weken af en aan last van. Rennies helpen goed en snel.

Als je echt niets tot je wilt nemen schijnt het kauwen op amandelen goed te helpen. Neem geen melkproducten, producten met veel suiker, pittig eten, fruitsappen, koffie, vet eten en zure dingen. Een beetje saai maar het scheelt een hoop. :)

Slapen is het prettigst als je hoofd iets hoger ligt dan de rest. Ik heb zelf een verstelbaar bed maar een boek onder je matras schijnt ook te helpen. En slapen op je linkerzijde.

6. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

Jul 2, 2014
    304
    0
    16
    Mijn vk zei dat je juist niet teveel Rennies kan eten omdat die op langer termijn ook maagzuur gaan veroorzaken. Drink maar een halve kom melk op 1 dag en ze rade mij juist wel Gaviscon aan en die helpt ook echt bij me! Pittig, vet, kruidig eten etc allemaal laten staan, en eet meerdere porties op een dag. Hoofd iets omhoog tijdens het slapen, en verder hopen op goed resultaat .. Hier op het moment te vergeefs .. :(

7. Expatje

Expatje Actief lid

Dec 9, 2013
    125
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb (na weken brandende maagzuur) een recept voor omeprazol 40mg van de huisarts. In de bijsluiter staat dat het bewezen is geschikt te zijn voor zwangerschap. Ik heb hem ingeruild voor 20 Mg want ik vond 40 een beetje overkill. Bijna nergens last meer van (had al weken niet goed geslapen) zolang ik het ieder ochtend inneem op een lege maag. Het werkt alleen als je het regelmatig neemt en niet als je wacht tot je maagzuur heb. Als ik toch maagzuur heb neem ik een Rennie met sinaasappelsmaak.

8. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

May 18, 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Idd Omeprazol, 20mg helpt prima. Heeft mij goed de zwangerschap door geholpen want dat zuur constant is geen leven..

En waar staat dat Omeprazol niet mag idd?

9. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    Ik heb de huisarts gebeld. Kan morgenochtend wat ophalen bij de apotheek.

10. mar77

mar77 Bekend lid

Oct 10, 2010
    534
    129
    43
    Ik kreeg ook juist gaviscon aangeraden door de vk. Sommige mensen hebben echt last van bijwerkingen van de omeprazol, dus daar was ze niet heel happig op.

11. anjak

anjak Actief lid

Mar 13, 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Ik begon bij 13 weken met Gaviscon .
    Helaas vanaf week 25 voldeed dat niet meer..
    Nu omeprazol houdende 5abletten. Gaat super!
    En kruidvat heeft ze ook eigen merk, ben je bijna €4,- goedkoper uit.. je moet dan alleen wel 2 slikken i.p.v. 1. Maar het is 1 maal daags 2 stuks.. dus je hoeft er niks meer om te denken ;)

Share This Page