23 weken en hartslag niet goed!

Discussion in 'Zwangerschap' started by kyrah12, Aug 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,038
    3,862
    113
    Female
    Thuis
    Meid toch.

Je man kan zorgverlof opnemen. Hij heeft recht op het opnemen van vrije dagen als er iemand acuut van hem afhankelijk is, vanwege een medisch noodgeval. Jij bent een medisch noodgeval. Als je dus op het laatste moment niet kunt regelen dat je moeder langs komt, of een zus, of een vriendin, of desnoods de buurvrouw, dan heeft je man het recht om thuis te blijven om voor jou te zorgen.

Sterkte.

2. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

Jan 13, 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Heb even meegelezen..Ik heb zelf ook aan de betablockers gezeten tijdens mijn zwangerschap en zal eeen 2de keer wederom moeten. Ik heb ritmestoornissen en als mijn hart zo vlug gaat (zoals die van jou nu) dan schiet die in een stoornis en dat moest toen voorkomen worden met medicatie. Ook naast mijn zwangerschap trouwens.
    Ik weet een beetje hoe je je voelt en wens je veel sterkte en hopelijk komt het allemaal goed!
    Er slikken meer mensen medicatie en ze schrijven het echt niet voor als het niet echt nodig is lijkt mij..ik ken mensen die ook al heel vroeg in de zwangerschap aan de medicatie moesten maar juist vanwege een hoge bloeddruk.

3. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Meis, je moet sowieso in deze toestand niet alleen thuis zijn, wel of geen medicatie! Hoop dat je iemand bij je hebt nu! Heel veel sterkte!

4. Pfff.. sterkte met dit alles even meid.. Is niet niks als je ineens hoort dat je hart niet goed is en dat je aan de meds moet.. Maar als het in overleg met de cardioloog is geweest en ze weten beiden dat je zwanger bent, lijkt het me wel dat het kan.. Maar als je het niet vertrouwt, toch even tot morgen afwachten.. Bah, niks aan zeg!

Enne, je man kan idd zorgverlof opnemen he? Door stress kan je hartslag ook nog meer oplopen en dat is nu echt niet goed... Zorg ervoor dat je niet alleen bent meid!

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

straks naar de gyn geweest met mijn hartkloppingen

volgende x als ik het krijg een EEG maken en een 24 uurs thuismeting van het hart

op de vraag of het voor de baby kwaad kon dat mijn hartslag zo hoog was; NEE volgens hem ( hij is ''de'' gynaecoloog in onze regio)

ook de VK op dit forum zegt dat het geen kwaad kan voor de kleine

http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-verloskundige/381957-gevaren-hoge-hartslag-moeder-voor-de-baby.html#post13430038

bloeddruk was verder 110/44, erg laag.

heel heel veel sterkte meid, maar probeer hoe moeilijk het ook is rustig te blijven, want van stress schiet het idd omhoog

nog 1 tip: skip de caffeine, dus geen koffie, thee, cola, etc.
    daarvan word je hartslag nog hoger

6. kyrah12

kyrah12 Actief lid

May 2, 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    @daantje22: thanks voor je tip meid! dronk al geen koffie meer omdat ik daar ook hartkloppingen van krijg... Ben nu de hele dag aan de ranja hihi ook lekker!!

Zal morgen de uitslag nog even laten weten hier!!

Bedankt allemaal voor je reacties.. heeft me goed gedaan!!

7. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meid! Heftig!
    Veel sterkte!

8. kyrah12

kyrah12 Actief lid

May 2, 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    vanmorgen echo gehad en weer een hartfimpje en daaruit is uitgekomen dat het niet goed zit... pols rond de 180.. Ze wouden me direct op de spoedeisende hulp houden om een infuus aan te leggen met daarin een goedje wat je hart gaat resetten!! kortom ze gaan het bijna stil leggen in de hoop dat het hart de normale ritme weer oppakt.... Maar goedin overleg mag ik eerst de betablockers proberen om mijn hartslag te laten zakken...
    Vanmiddag de eerste genomen en een uur later weer op de spoed omdat ik me niet goed voelde heel naar... Maar is een grote paniekaanval geweest denk.. hartslag is wel wat gedaald maar niet genoeg van rond de 180 zit het nu op rond 140....
    Vrijdag dus weer heen en bij geen of niet genoeg verbetering moet ik toch dat infuus...
    Ik ben zoooooooooooooooooooo bang!!

9. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meid! Wat erg! Heel veel sterkte!! Hoop dat het snel beter gaat!

10. Elynada

Elynada Bekend lid

Jan 12, 2011
    502
    0
    0
    België
    Heel veel sterkte! Ikzelf heb ook betablockers moeten nemen voor migraineprobleem en dat gestopt bij zwangerschap aangezien het volgens neuroloog zeker niet genomen mocht worden bij zwangerschap. Dan wegens lastige zwangerschap bij dokter van werk geweest die ook in ziekenhuis werkt (functie daar weet ik niet) en deze zei juist dat het absoluut geen kwaad zou kunnen moest ik ze nemen. Nu ja, wie moet je geloven!

11. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Meis heel veel sterkte!!! Zo eng als je hart zo raar doet!! Hoop dat de medicatie je er doorheen sleept!!!

Liefs

12. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,038
    3,862
    113
    Female
    Thuis
    Heel veel sterkte.

13. Caro1

Caro1 Actief lid

Oct 26, 2008
    123
    0
    0
    Heb ook betablockers voor migraine en zowel gyn als neuroloog zeggen dat dat gewoon kan tijdens zwangerschap. Enige nadeel is dat het wel bij het kindje komt en deze na bevalling 48 uur geobserveerd moet worden ivm mogelijkheid van ontwenningsverschijnselen. Dus liever geen medicatie maar als het nodig is kan het gewoon. Bij het kindje heeft het qua ontwikkeling geen effect. Bij mijn zoontje na vorige zwangerschap was niks aan de hand, alle scores na de bevalling direct maximaal hoog.Kindje mag trouwens na bevalling gewoon bij me blijven in zh zolang alles goed gaat.

14. SeaShell

Hopelijk is alles goed gegaan meid
    Moest er vandaag telkens aan denken

15. SeaShell

hoe gaat het nu met je meid? hopelijk alles goed :(

16. kellyxxx

kellyxxx Actief lid

Apr 3, 2012
    104
    0
    0
    ik had ook een hoge bloeddruk al lang voor de zwangerschap ik nam inderal retard mitis.. nu tijdens de zwangerschap moest ik in samenspraak met cardioloog en gyn overschakelen naar aldomet dat is al een heel oud medicijn dat tijdens de zwangerschap mag en daar weten ze van dat er nog nooit problemen zijn geweest met het kindje door die te nemen.. ik ben er heel goed mee en er zijn geen problemen verder men bloeddruk is nu altijd steeds goed..

groetjes

17. SeaShell

Las in een ander topic dat je bent opgenomen op de hartbewaking :( :( ik duim heel hard dat alles goed komt meid

dikke knuf

18. marieki

marieki Niet meer actief

ik slik 7.5 mg bisoprolol. kindje is idd aan de kleine kant en het is een heeeele spannende zwangerschap omdat ook de druk in de navelstreng te hoog is. het is dus niet niks. morgen ga ik bevallen (inleiding), beeb en ik gaan allebei 48 uur aan de hartbewaking na die tijd (heb zelf al heel vaak op cardiologie gelegen dus dat komt wel goed). maar ze houden het echt heel goed in de gaten (ben inmiddels al een weekje opgenomen)

Share This Page