23 weken zwanger 11kg aangekomen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MEMK, 27 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MEMK

MEMK Lid

23 dec 2015
    65
    18
    8
    NULL
    NULL
    Hallo,

Inmiddels ben ik 23 weken zwanger. Ik schrik alleen wel van de hoeveelheid kilo's die ik aankom, nu totaal 11kg. Het is echter niet aan me te zien. Mijn buik is "normaal"/ niet erg dik, broeken met confectiemaat 29 pas ik nog gewoon (dit was ook de maat voor mijn zwangerschap), en ik vraag in mijn omgeving rond en iedereen is verbaasd dat er al 11 kg aan zit.

Nu zit ik te denken wat hiervan de oorzaak kan zijn. Ik ben vorig jaar ruim 6kg afgevallen (meer sporten, letten op eten). Ik woog eerst 69kg en eind vorig jaar 63kg (bij 1,78m) een at gemiddeld rond de 1500 calorieën per dag. Ik heb het gevoel dat mijn lichaam al het eten dat ik eet opsla, om het kindje goed te kunnen laten groeien en om reserves te hebben voor de borstvoeding.

Ik eet nu wel iets meer, maar ben niet continue aan het snoepen. Ik snoep wel meer dan voorheen, maar zeker niet extreem.

Hebben jullie een idee?

Groetjes.

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Tja de een komt 30 kilo aan de ander 15 en de volgende bijvoorbeeld maar 5 of .elk lichaam is anders en elk startgewicht is ook anders.en zolang je jezelf niet de hele dag vol stopt met ongezonde dingen zal het vast wel loslopen.

3. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Ik heb best veel gegeten 🙈 eerste 30 weken 18 kilo aangekomen nu 39 weken en zit nu totaal op 20. Dus laatste 10 weekjes 2 kilo. Was ontzettend bang voor de laatste periode omdat iedereen zei dan kom je het meest aan maar hoeft dus niet. Als jij gewoon gezond eet en beweegt zal de kleine het wel nodig hebben :p

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik ben bij beide zwangerschappen ook snel veel aangekomen. Bij mij werd dat voor een groot deel veroorzaakt door vocht wat ik veel vast hield.

5. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik kwam bij m'n eerste 30 kilo aan. Alles ook weer afgevallen. Nu iets minder aangekomen maar ook wel flink aan de kilo's. Ach komt wel weer goed

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Tja... Ik wordt enorm als ik zwanger ben. Eerste 35 kg. Tweede 25 kg en nu weet ik het niet!

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik heb 't ook. Ben 28 weken zwanger en 12 kg aangekomen. Van 65 kg naar 78 kg. Heb maat 38 en van zwangerschapskleding ook.
    Verloskundige zegt dat t goed is. Baby zal 't nodig hebben.
    Vond 't ook schokkend maar ga nu gewoon niet meer op de weegschaal.
    Daarbij ben ik de 1e 18 weken ziek geweest en alleen maar overgegeven dus ik denk dat m'n lichaam t gewoon vast houd.

8. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik ben met 16 weken nu ook al vlot 5,5 kilo bij. Ik denk dat het ook iets te maken heeft met dat ik voor de zwangerschap best wel op mijn eten lette en dingen afwoog enzo.

Sinds ik zwanger ben doe ik dat niet meer, dus ik eet wat meer. Ik eet best gezond, snoep niet enorm veel en eet ook niet de hele tijd koeken ofzo dus ik probeer er mij niet te veel zorgen over te maken :)

De vroedvrouw maakt zich verder ook geen zorgen.

9. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik ben ook 1.78 en was bij m'n eerste 19 kilo aangekomen wat je ook echt niet zag. Bij mij kwam het er wel in de laatste weken het meeste bij.
    En bij deze zwangerschap nu 14 kilo.
    Bij allebei was het niet te zien, het zat allemaal aan/in m'n buik ;)

10. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had hetzelfde, maar kan je gerust stellen ;)
    Het is er nu ook weer af!
    Sommigen komen 30 aan en raken dat weer kwijt, anderen komen 10 aan en houden kilo's over na de zwangerschap.
    Zolang je gewoon/gezond eet zou ik me er geen zorgen over maken!

11. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Bij de eerste 19kg aangekomen (bevalling 38w4d)
    Bij de tweede 18,6kg aangekomen (bevalling 39w4d)
    Nu ben ik 26 weken zwanger en tot nu toe zit er 9,5kg aan

Zowel bij de eerste, als bij de tweede ben ik alles weer kwijt geraakt na de bevalling.
    Het is veel vocht, maar ik zeg eerlijk dat ik ook (te) veel eet :)

De weegschaal is niet mijn beste vriend, maar toch sta ik er veel op om toch enigszins het gevoel van controle over mijn gewicht te hebben.

Benieuwd waar ik deze keer op uit kom...

12. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Zelf val ik alleen maar af (ik begrijp daar ook niets van). Maar ik ben samen met twee nichten zwanger, en een derde is zojuist bevallen. Ook zij zijn enorm veel aangekomen, en degene die nu al is bevallen is ook eigenlijk alles al weer kwijt. Maak je geen zorgen, iedereen is anders :) Ik maak me weer zorgen over het afvallen.. Zo is het altijd iets denk ik! :)

13. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Het is idd bij iedereen verschillend. Zo lang je weet dat je niet elke dag gekke ongezonde dingen eet hoef je je geen zorgen te maken :). En wie weet kom je juist in de laatste weken weinig aan?

14. MEMK

MEMK Lid

23 dec 2015
    65
    18
    8
    NULL
    NULL
    Gister stond ik op de weegschaal en toen was ik ineens weer 2,5 kg lichter. Ik heb dus het idee dat het ook met vocht te maken heeft.

Nou ja, ik zie het wel. Dank voor de reacties in ieder geval.

15. Valiona

Valiona Lid

15 mrt 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woog voor mijn zwangerschap 63 kilo. En nu ben ik 33 weken zwanger en weeg ik 81 kilo!!!!

Was voor mij ook ontzettend schrikken om die kilo's er aan zien te komen. Ik at en eet nog steeds gewoon normaal en gezond.

Mijn verloskundige legde uit,
    Dat met mijn gewicht aan het begin vd zwangerschap je lichaam meer vast gaat houden om zeker te zijn dat je straks genoeg voorraad hebt voor als de baby er is en je borstvoeding gaat geven.
    Als je al zwaarder weegt aan de begin van de zwangerschap schijnt je lichaam dus minder veel kilo's te gaan vasthouden omdat je dan al wat reserves hebt.

Klonk best logisch ..

16. nathalie1989

nathalie1989 Actief lid

6 okt 2011
    486
    0
    16
    Ik ben bij mijn dochter 4 jaar gelden ook 20 kilo aangekomen.. ik ben maar 1.64 en woog 73 bij de start en 93 op het einde!!!! Ik was echt een propje hahaha!

Ik hield veel vocht was, was ook midden in de zomer en ik had een placenta van ruim een kilo! (normaal is dat zo'n 500 gram) mijn placenta was het gesprek van de dag in het ziekenhuis whahah!

De eerst 10 kilo zijn er vanzelf binnen 2 weken vanaf gegaan de andere 10 heb ik zelf moeten doen. Wij proberen van de zomer weer zwanger te worden maar nu ga ik echt op mn eten letten want wil niet weer 20 kilo aankomen hihi!

17. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook al 15 kg aangekomen. Vind het verschrikkelijk om de kilo's er zo aan te zien vliegen maar ik heb dezelfde uitleg gekregen van de verloskundige. Ik woog 58 kg voor ik zwanger werd, met m'n 1,72. Dus m'n lijf ging idd ook als een gek reserves opslaan..
    K zie t wel aan 't einde vd rit :p

18. Annoniem2015

Annoniem2015 Actief lid

26 dec 2015
    112
    4
    18
    Hier ook veel aangekomen tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik geloof dat ik begon met 62 kg voor de zwangerschap en eindigde einde vd zwangerschap rond de 90 kg! Ik vond dat ook vreselijk, maar de kilo's waren er zo af en ik woog zelfs minder dan voorheen. Was niet echt nodig, want ben 1,78 lang. Wel is mn lichaam gigantisch veranderd (lees: slappe huid, overal strepen). Maar ik moet dan ook toegeven dat ik niet sport!

Nu zwanger vd 2e en nog niets aangekomen, nou dat is best bijzonder want de vorige keer was ik toen al 2 kg aangekomen met pas 7 weken zwangerschap. Terwijl ik toen ook overgaf.

19. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
    Ik had al licht overgewicht en ben nu ongeveer even ver als jij en 4,5 aangekomen. Ik eet niet meer dan normaal. Soms denk ik zelfs iets minder dan hiervoor (hence het overgewicht).

20. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Hier precies hetzelfde bij de eerste 25 en ook 10 bij 25 weken, stabiliseert nu na de bevalling van de eerste was ik na 6 maanden zonder iets te doen lichter dan voor mijn zwangerschap niet blind op staren.
    Sommige komen 10 aan en houden er 4 andere komen 20 aan en verliezen er 22.

Deel Deze Pagina