Ik ben bijna 24 weken zwanger en heb al 1,5 week constant harde buiken. Als ik ook maar iets doe heb ik de een na de andere harde buik, zelfs alleen met een stukje lopen al. Mijn urine laten testen en bleek dat ik een blaasontsteking heb. Morgen is de kuur afgelopen, maar ik blijf harde buiken houden. Ik probeer veel te rusten, maar ook in rust heb ik zo'n 10 harde buiken in een uur. Ik maak me hier erg zorgen over, heb contact opgenomen met de verloskundige en die raad vooral aan om het rustig aan te doen. Ik voel me hierdoor erg onzeker, ook wat ik met mijn werk aan moet. Ik werk in de zorg, ben al overgepland, zodat ik computerwerk in mijn eigen tempo kan doen. Afgelopen week ben ik thuis geweest, vandaag weer geprobeerd te werken maar ik blijf harde buiken houden. Ik voel me wat bezwaard om me weer ziek te melden Iemand tips?
Niet wat je wilt horen, maar toch ziek melden. Je moet nu aan jezelf denken, je lichaam geeft aan dat je rustig aan moet doen en dat kan niet als je blijft werken Laat als de kuur voor de blaasontsteking klaar is je urine nog even weer op kweek zetten om te controleren of het echt schoon is nu. Verder heel veel sterkte!
Idd stoppen met werken en je ziekmelden. Kijken of het met rust over gaat. Helaas zit ik zelf ook al vanaf week 15 thuis vanwege aanhoudende harde buiken. Rond week 24 zijn die overgegaan in voorweeen en zit daardoor inmiddels aan de weeen remmers en lig plat. Als je merkt dat het met rust ( en dus echt rust dus niet 10x per uur opstaan om wat te pakken of zo) niet minder wordt zou ik toch je vk weer bellen. Je harde buiken zijn niet regelmatig?
hoi ik heb al sinds week 13 constant harde buiken en ben nu 24 weken. ik weet heel goed hoe je je voelt en de zorgen die erbij komen kijken. bij mij is er geen enkele reden voor de harde buiken, alles is al heel veel gecheckt en ik moest vorige week naar de spoedgyn voor een inwendige echo. gelukkig nog geen ontsluiting maar je staat er zeker wel bij stil. Ik mag thuisblijven maar wil niet thuisblijven nu al want dat zou betekenen dat ik tot mei thuis ben van werk. Ik werk nu 3 dagen maximaal 4 uurtjes en doe alleen wat ik zelf wil doen. veel pc werk en af en toe een stukje wandelen. het is zeker geen nuttig werk en meer werkverschaffing maar zo houd ik contact met mensen en mijn werk. de bedrijfsarts en verloskundige en mijn baas weten allemaal dat het misschien volgende week helemaal klaar is en ik alsnog thuis moet blijven maar voor nu is dit prettig. als ik om 12 uur thuiskom ga ik lekker slapen tot zoonlief weer uit school komt. sterkte groetjes laura
Hebben ze je suiker ook getest? Mijn buurvrouw had harde buiken vanaf 15 weken en bleek zwangerschapsuiker te hebben.