Bah bah... Nu de tweede keer in korte tijd dat ik een echt nachtmerrie heb. De eerste keer werd mijn dochter ontvoerd en nu ging het over een in stukken snijdende moordenaar die de zinnen op mijn dochter had gezet. Ik vind het allemaal zoo eng.. Voel me ook echt misselijk, in paniek en wil kijken of het met mijn dochter goed is. Ik weet dat je tijdens de zwangerschap meer droomt maar dit hoeft van mij echt niet!
naar he! Hier ook dat dingen met mn dochter gebeuren maar heb ook gedroomd dat ik de tweeling met 18wkn uit t niets verloor. K was van slag! Probeer meteen aan iets anders te denken of zoek even afleiding op t forum of met n boek. Het wordt wel minder. Hoop ik... niet te vroeg juichen. Hier vooral in het eerste trimester.
Pfff das ook naar ja! Probeer hier ook wel aan wat anders te denken maar helaaa helpt sat weinig. Hopelijk alleen het eerste trimester dan ben ik er zo van af
Geen tips, ik word op het moment geregeld wakker met nachtmerries over onze dochter, precies zoals jij omschrijft, en nog wel gekkere scenario's ook. Zwaar vermoeiend en soms ook echt wakker worden met een nat kussen. Enige wat ik kan verzinnen is bij het wakker worden aan fijne dingen denken, en dan hopen dat je lekker rustig inslaapt.
Ik heb geen nachtmerries maar wel hele onsamenhangende dromen. Zo was ik bevallen van ons kindje en werd het toen zonder pardon bij mij weggehaald en heb ik haar nooit meer gezien. Zo naar werd ik toen wakker. Heb toen maar alvast voorgenomen om in het bevallingsplan te zetten dat ik of vriendlief de baby niet uit het oog mogen verliezen.. Na het eerste trimester werd het wel minder.
In de laatste maanden kan het weer terugkomen ( als het is weggeweest) ik droom bijna elke nacht eng en naar. Zo erg dat ik hard huilend in bed lig en mijn vriend me echt wakker moet maken. Ik droom iets 'realistiser'. Dat mijn vriend vertelt dat ie verliefd is op een ander of dat mijn vader in de gevangenis zit... Niet dat dot echt zou gebeuren maar tijdens je droom weet je dat natuurlijk niet.... Als ik word gewekt door mijn vriend, adem ik even rustig in en uit en slaap weer verder... Volgens mij weinig aan te doen
Bij mij ging het niet over na het eerste trimester hoor,, ben nu 23 weken en nog steeds elke nacht nare enge rare of vreselijke dromen.. Wordt wakker, bedenk dan dat t een droom was en ga weer lekker verder slapen!