Na mijn verlof ben ik benieuwd hoe het kolven gaat werken. Mijn man is thuis met de baby. Is het denkbaar dat hij 1 keer langskomt en ik de baby gewoon bv geef? En ondertussen de andere borst kolf? Dan moet de baby natuurlijk ook net zin hebben in drinken als ze aankomen, zou dat werken? En komt er dan gedurende de dag niet teveel spanning op mijn borsten? Ben benieuwd naar ervaringen.
Misschien kun je je vraag beter stellen op het borstvoedingsstukje hier op het forum. Maar als je 8 uur werkt moet je over het algemeen wel 2x voeden/kolven. Live voeden mag wel, maar als je voedt voedt je meestal 2 borsten. De eerste lang en de tweede wat korter, bij de volgende voeding begin je met de borst waarmee je als laatste gevoed hebt. Dus voeden en kolven tegelijk gaat het waarschijnlijk niet worden (laat staan hoe je dat praktisch voor elkaar gaat krijgen). Bij mn jongste heb ik 1 werkdag 2x gekolfd en de andere werkdag 2x live gevoed. 1 dag was hij bij mn schoonouders aan de andere kant van de stad, maar het kolven wilde ook niet goed lukken. En de andere dag bij het kdv om de hoek, dus daar ging ik heen om te voeden. Het plan is om nu allebei mn werkdagen live te voeden omdat deze baby 2 dagen naar het kdv gaat en dus om de hoek zit. Qua timing kan dat wel lastig zijn omdat je eigenlijk al voordat je begint met werken een ritme moet hebben en dat is er niet altijd op zo'n korte tijd. (ik plak nu 4 weken vakantie aan mn verlof en hoop dat ik dan wel een ritme heb en dus weet wanneer ik naar het kdv moet gaan)
Dat hangt er van af hoe lang je dagen zijn natuurlijk. Meestal doe je bv 'op verzoek'. Maar als het dichtbij is, dan kan je man dus 'op verzoek' langskomen. Lijkt me wel lastig op regeldagen. Dan is gewoon kolven (meestal 2 keer op een werkdag van 8 uur) makkelijker. Mijn nicht heeft het trouwens bij haar tweede wel heel lang gedaan. Ze ging vanuit haar werk naar het kdv om te voeden. Haar dochter wilde niet uit een fles drinken, dus dat was de enige optie. En dat heeft ze volgehouden tot de kleine overdag alleen nog vaste voeding kreeg.