Ik ben vandaag 23 weken zwanger. Met precies 22 weken en een dag erna (vorige week dinsdag en woensdag) ben ik bij de spoedpoli van mijn ziekenhuis geweest. Reden: veel harde buiken (niet pijnlijk) en zeurderige buikkrampen (continu, en niet erger wordend). Beide dagen is het zekere voor het onzekere genomen. Conclusie: gezien genoeg vruchtwater, gesloten baarmoedermond van voldoende lengte: groeipijn. Afgelopen weekend ging goed. Maar gisternacht en vannacht is het weer raak. Nu heb ik me wat ingelezen via Google. Wat anderen omschrijven als groeipijn herken ik dus wel. Maar wat ik nergens uit ervaring leed, is hoe lang deze periodes duren. Kan ik dit de rest van de zwangerschap dagelijks verwachten? Is het herkenbaar dat deze pijnaanballen wel een paar uur duren? Heeft het echt met deze termijn te maken en zou het volgende week minder moeten zijn? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en groeipijn. En dan met name ervaringen met groeipijn zo rond de 22-24 weken en/of later.
Ik heb rond die periode ook groeipijn gehad en dat duurde bijmij 1 dag. Volgens mijn VK mag het ook maar 1 a 2 dagen achter elkaar duren en mag je dan niet zo heel vaak harde buiken hebben. Na 1 dag was het bij mij over, maar ze waarschuwde me gelijk dat ik het rond de 30e week nogmaals kon krijgen. Gelukkig niet gehad! Het lijkt me dus niet helemaal ok dat je het vaker hebt in een week.
Ik heb het deze zwangerschap met terugkerende regelmaat gehad, vanaf 20 wk en dan elke 3 tot 4 weken denk ik. Inderdaad steeds een dag of twee veel harde buiken en een menstruatiegevoel (niet continu, maar ook niet regelmatig). Maakte me best onzeker en was soms wel bang voor vroeggeboorte, maar beeb zit er gelukkig nog steeds (36 wk nu)! Geen voorgeschreven rust gehad ofzo, maar wel vanaf 25 wk iets rustiger aan gedaan thuis en op werk. Ik heb schijnbaar een gevoelige baarmoeder dit keer. Hoe is het nu met je en wat zei de gyn?
Gyn zei dat het erbij hoorde. Een heeft er meer last van dan anderen. Dan zijn jij en ik vast 'de een'.