Ik kom gisteren bij mn schoonouders zeggen ze tegen me: Hé das wel tof hè dat je nu 23 weken zwangerschapsverlof krijgt ipv 16. gewoon 4 of 6 weken van te voren en dan de rest erna. het schijnt in het nieuwe regeer akkoord te staan of besproken te worden of ? Ik heb werkelijk geen idee, ik heb t geprobeerd op te zoeken maar ik kan er nergens iets over vinden. Ik heb wel gevonden dat ze iets willen doen voor zelfstandige die zwanger zijn. die krijgen nu niks maar daar willen zeiets voor doen en dan het ouderschapsverlof word verlengt. hebben jullie hier iets over gehoord of gelezen?
zijn ze allanger over bezig.... als je kijkt hebben nederlandse vrouwen echt weinig verlof.. heb laatst in ee boekje zo'n lijstje gezien!
Het schijnt dat je in zweden of daar ergens. Een jaar betaald verlof krijg. Zouden ze hier ook moeten doen.
het klopt dat ze daar druk mee bezig zijn, als ze dan maar wel opschieten want het zou wel lekker zijn natuurlijk. moet wel eerlijk zeggen dat de toekomstige papa;s het slechter hebben. twee dagen, hallooo alsof hun leven niet op zijn kop staat. mag ook wel wat langer als je het mij vraagt, maar goed nederlanders zijn nooit helemaal tevreden he! wat we ook kunnen doen is snel emigreren naar duitsland, als je daar in 2007 bevalt dan krijg je van de regering een jaar betaald zwangerschapsverlof/ouderschapsverlof. hoe dan ook wel een leuk kraamkadootje. maar ja daar staat een vrouw aan het roer misschien dat dat wat scheelt! we wachten rustig af! joyce
Ik vind 16 weken ook niet veel, vooral niet als je je bedenkt dat alleen het ontzwangeren bij een vrouw al 9 maanden kan duren! Mijn vriend krijgt maar 1 dag vrij, de dag dat ik aan het bevallen ben en verder niet. Vind dat echt superslecht geregeld hoor! Groetjes Miep
Ik vind het ook veel te weinig. Wij hadden nog nachtvoedingen toen ik weer moest gaan werken. Moe en nog eens moe was ik en voor de papa's is het helemaal super kort. Ze moeten wel heel snel van die roze wolk afkomen terwijl ze ook nog van alles moeten regelen.
STOP EVEN EN LEES DIT HIERBOVEN EVEN! Marieke heeft namelijk gelijk. Jullie praten nu allemaal over het zwangerschapsverlof. Maar het gaat om het OUDERSCHAPSVERLOF! Ze gaan in de komende 4 jaar praten over het feit dat ze dit willen verlengen van, ik geloof, 13 weken naar 23 weken. Ouderschapsverlof kan je opnemen totdat je kindje 8 jaar is geworden. (da's tenminste in mijn cao zo) Het ligt aan je CAO of deze (gedeeltelijk) wordt betaald of niet. Maar er is dus nog niets zeker. Ze zijn het alleen maar van plan, maar of het door zal gaan....?
ja zie je dat dacht ik al ja. Want zoiets had ikook gelezen. Wel erg jammer, maar ja ouderschapsverlof is ook erg lekker en als dat 23 weken word en ik daar ook al erg blij mee
het gaat idd over ouderschapsverlof, klopt, maar er wordt ook gesproken om zwangerschapsverlof te verlengen naar een half jaar. of ze moeten sinds deze week van dat punt afgestapt zijn. maar tot vorige week hoorde ik daar ook nog berichten over. dus ipv 4 maanden een half jaar. zou ook niet verkeerd zijn, maar eerst zien dan geloven. joyce