rönger foto's maken mag dat?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kimmiej, 20 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmiej

Kimmiej Fanatiek lid

8 jun 2006
    1.060
    0
    0
    Limmen
    Ik heb waarschijnlijk mijn duim gebroken. de dokter kon er niet aan zien of t gebroken was of gescheurd of wat dan ook.
    Nu moet ik morgen naar het zieken huis voor eenfoto te laten maken..
    Want ik was nu al weer te laat om naar ziekenhuis te gaan.
    Dus nu nog nachtje en dagje met pijn lopen :cry:

Ik weet dat als je zwanger bent dat niet mag of dat ze het anders moeten doen. Maar mijn NOD is pas over paar dagen...
    Ik gamorgen iig een testje wagen maar ja goed een paar dage voor je NOD hoef je niet posi te testen en kan je toch zwanger zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ik hoor t wel .
    alvast bedankt

2. Niet meer actief

je moet wel aangeven dat je zwanger zou kunnen zijn geloof ik dan kunnen ze het afdekken ofzo..

3. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Wat zijn rönger foto's? :p

4. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    Hoi Kimmie,
    Ik ben zelf rontgenlaborant en weet er dus wel het een en ander vanaf. Het is wel nodig dat er een foto wordt gemaakt, stel je voor dat je duim wel gebroken is en dat je er dan 9 maand mee zou moeten lopen, dan groeit het scheef en kan je het misschien nooit meer goed gebruiken. Als je voor de foto gaat zou ik om een loodschort vragen, de straling die we gebruiken bij een duim is verwaarloosbaar klein maar om jezelf een beetje gerust te stellen kan je altijd een loodschort aantrekken, het zou anders zijn als het bijvoorbeeld om je heup zou gaan, dat is dichtbij je baarmoeder en we geven meer stralen. Veel succes, hoop dat je hier iets aan hebt en ik hoop natuurlijk dat er niets ernstigs met je duim aan de hand is.
    Succes, Groetjes Safian

Deel Deze Pagina