Hallo allemaal, Helaas mag ook ik lid zijn van deze club. 3 maanden terug is onze dochter Fay* overleden op 11 september. Dit op 26 weken zwangerschap. Ik vond haar al een aantal dagen rustiger. Toch heb ik haar goed gevoeld tot zaterdag. Op vrijdag had ik de vk al gebeld. Die zei dat het allemaal nog kan op deze termijn. Dat ze wat rustiger zijn. Ikzelf heb in de avond het hartje geluisterd via de Angelsound. Dit was goed te horen. Op zaterdag ook nog geluisterd en toen gaan winkelen. Alleen ze reageerde niet op mijn handen. Dat deed ze altijd wel. Weer de VK gebeld rond 16:30. Samen hartje geluisterd, klonk goed. Toch belde ze de gyn in het ZH. Ik mocht niet komen, was namelijk nog geen 26 weken. Was 25 weken, 6 dagen en 18 uur. VK zei; maak je niet ongerust, als je haar morgen nog niet goed gevoeld hebt stuur ik je alsnog door. Zo gezegd zo gedaan. Aangekomen in het ZH bleek het niet goed te zijn. Ze lag stil, haar hartslag was constant (moet variabel zijn). Na 2 uur aan de CTG was er geen verandering. Een echo gemaakt en bloedtesten afgenomen en met spoed doorgestuurd richting LUMC Leiden. Eenmaal daar meerdere testen gehad en toen kwamen ze tot de conclusie dat ze bloedarmoede had. Ze besloten om een bloedtransfusie uit te gaan voeren bij Fay*. Ik moest terug naar mijn kamer, daar namen ze bloed af van mij voor de transfusie en die gingen ze klaar maken. Ze legden me weer aan de CTG en toen bleek ineens haar hartslag gedaald te zijn naar 118..........Ik merkte dat er een lichte paniek ontstond bij de artsen (ik zag de ongerustheid van hun gezicht) Er werd met ons besproken dat ze zo stabiel moest blijven. Wij moesten beslissen of wij wel of geen keizersnede zouden willen op het moment dat ze niet stabiel zou blijven....de kansen werden uitgelegd........ze had heel weinig kansen en was ernstig ziek........toch wij kozen ervoor dat ze gehaald moest worden als het er op aan kwam. Precies op dat moment zakte haar hartslag van 118 naar 110, 103, 101, 98.......en toen spraken ze de woorden; we hebben het met iedereen besproken, een keizersnede is niet echt meer een optie want ze is waarschijnlijk al overleden als ze er uit gehaald wordt. Jullie kindje is nu eigenlijk bezig met overlijden.................. We zijn samen op bed gaan liggen, handen op de buik, gezegd dat ze mocht gaan, dat we van haar houden, dat het goed zo is....... Een half uur later zagen we op de echo dat ze overleden was. 3 dagen later ben ik van Fay* bevallen. Ze is met ons, Papa, mama en haar grote zus (4,9 jaar) mee naar huis gegaan tot aan de crematie. Die was precies zoals wij het wilden. Heel mooi. Later hebben wij hele goede gesprekken gehad met beide ZH. LUMC was fantastisch. Een enorme steun. Ook met de Gyn die ons niet liet komen hebben wij gesproken. Het was een heel goed gesprek. Hij heeft zich goed uit kunnen leggen. De situatie in NL uitgelegd over de 26 weken termijn en hij heeft meerdere keren gezegd dat hij vaak heeft gedacht; wat als ik ze toch eerder had laten komen............ Wat heel fijn voelt is dat ze nu de termijn voor de CTG verlaagd hebben met een week. Voor mijn gevoel heeft Fay* zo toch nog betekenis voor misschien wel andere moeders en kindjes in dezelfde situatie. Dat voelt heel erg goed. Ook de uitvaartverzekering die wilde eerst niet uitkeren. Want tja een kindje van 26 weken zwangerschap is nog niet verzekerd. Er is echter wel een begrafenisplicht in NL van 24 weken. Nu gaat het helemaal niet om het geld maar wel om de klap die je krijgt als je in het ziekenhuis ligt, moet gaan bevallen van je overleden kindje, de uitvaart moet regelen en dan dit te horen krijgt. De Rabobank (intermediair) vond dat dit echt niet kon en zij hebben alles op alles gezet om alsnog de kosten vergoed te krijgen. In beginsel wilde de verzekeraar alsnog niet meewerken. Rabobank heeft toen zelf uit coulance de helft uitgekeerd. Wat een fantastische bank. Uiteindelijk hebben ze de verzekeraar toch zover gekregen en ook hun gaan nu de polisvoorwaarden waarschijnlijk herzien! Ik kan daar echt gelukkig van worden. Ik hoop zo dat wij op die manier anderen geholpen hebben. Fay* bestaat op die manier ook voor anderen. LUMC heeft aangegeven dat Fay* waarschijnlijk niet gered was geweest als we een dag eerder waren gekomen. Als ze haar hadden gered was ze waarschijnlijk zwaar gehandicapt. Voor mijn gevoel heeft Fay* zelf gekozen......toen ze hoorde dat wij haar wilden redden en haar hartslag toen zo zakte...........dat was zo plotseling..............zij heeft de keuze gemaakt om te gaan. Dat voel ik zo sterk zo. Ook dat ze bij ons is.......dat is een heel sterk gevoel.
Heftig meid! En zie ik dat je nu weer zwanger bent? Ik wens je heel veel sterkte met het verdriet dt je hebt van het overlijden van Fay* en heel veel geluk met je zwangerschap!
Wat een heftig verhaal zeg. Nog veel sterkte met het verlies van *Fay. En dan ook weer zwanger! Hopelijk een goede zwangerschap...
Wat een heftig verhaal. Ik zie dat je opnieuw zwanger bent. Probeer te genieten van je zwangerschap en veel sterkte met het heengaan van *Fay.
Meid wat afschuwelijk, 'helaas' welkom bij dit deel van het forum. Wat verschrikkelijk dat jullie Fay* hebben verloren. lijkt me fijn dat jullie er ook een soort van rust mee hebben, althans dat begrijp ik uit je woorden. Wat fijn dat jullie weer zwanger zijn! Hopelijk gaat het allemaal goed.
Kippenvel zoals je het vertelde. Afschuwelijk. Weer een kindje heen gegaan. Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Fay, maar gecondoleerd met haar overlijden. Wat raar dat de uitvaartverzekering eerst zo raar deed. Bij mij ging dat allemaal zonder moeite gelukkig. Vind het hard en erg respectloos ook om eerst te zeggen dat het niet vergoed word, terwijl dat wel zo is na 24 weken... Maar echt heftig dat je het moment wist dat ze overleed. Die ervaring heb ik ook. Ook tijdens een CTG in het ziekenhuis. Heel veel sterkte, ook voor de komende tijd. Bij ons is het bijna een jaar geleden maar ben er nog steeds kapot van. Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap. Hopelijk over 8 maand een wolk van een baby en een prachtig brusje voor *Fay en Uk.
Meid wat een heftig verhaal. Ik kreeg gewoon kippevel toen ik het las. Gefeliciteerd en gecondoleerd met Fay*. Helaas mocht ze niet langer bij jullie blijven. Ik vind het zo bijzonder hoe je het vertelt en dat je er toch op jullie manier vrede mee kan hebben. Lastig is dan dat je met al die andere dingen te maken krijgt (zoals betalingen van uitvaart) waar je dan helemaal niet aan wilt denken. Ik herken het helemaal! Maar fijn dat Fay* op die manier toch haar steentje heeft bijgedragen evenals de aantal wkn CTG. Zo vreemd dat ze het zo strikt hanteren. Maar ja daar heb je nu niks meer aan. En gefeliciteerd met de nieuwe zwangerschap. Fay* zal een goede zus zijn! Hopelijk kun je er wel een beetje van genieten.
Heb even een traantje gelaten, wat mooi omschreven en wat een groot verdriet. Dikke kus! En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap.
Poeh, wat een heftig verhaal zeg, maar zo knap dat jullie er zoveel posititeit uit kunnen halen! Ik kan me voorstellen dat dat erg fijn is dat er zo naar jullie geluisterd wordt. En nu weer zwanger, kan me voorstellen dat dat heftig zal zijn, maar Fay* zal vast waken over haar kleine brusje in je buik!
ppff jeetje wat heftig , heel veel sterkte en een dikke knuffel ................... Gefeliciteerd met je zwangerschap , wat zal het een spannende tijd voor jullie worden ..
Hallo allemaal, Bedankt voor jullie reactie's. Dat doet mij altijd weer even goed. Het is ons meisje die op deze manier toch bij ons is. Gr Vanessa
Met kippenvel en tranen van ontroering heb ik je verhaal gelezen... Heel bijzonder om te lezen hoe je ermee omgaat, zo sterk! Heb ik echt heel veel bewondering voor.. Hoop dat jullie dit kindje over 34 weken in jullie armen mogen sluiten!
Met tranen in mijn ogen zit ik je verhaal te lezen, wat heftig! Wat verschrikkelijk dat jullie dit mee hebben moeten maken. Ik ben ook onder de indruk van de dingen die jullie voor elkaar hebben gekregen, het ziekenhuis heeft hun protocollen veranderd en de uitvaartmaatschappij. Heel bijzonder! Ik zie ook dat je nu weer net zwanger bent. Dat zal allemaal wel heel erg dubbel zijn denk ik. Ik hoop dat je toch kunt genieten van deze zwangerschap want ik kan me voorstellen dat deze zwangerschap toch ook heel spannend zal zijn. Heel veel succes!
Gefeliciteerd met je kleine meisje en tegelijk ook gecondoleerd. Wat mooi dat je dit gevoel hebt, dat kan misschien ergens een troost zijn. En nu weer zwanger, misschien wil ze heel snel in levenden lijve bij jullie zijn. Knuffel.
Zit dit met tranen in mijn ogen te lezen ben zelf namelijk ook in september mijn dochtertje verloren zij was in juli met 24w en 3d geboren en we hebben haar 5 september moeten laten gaan. Ze deed mee met een onderzoek en ook ik ben blij dat ze iets kan betekenen voor andere ouders en kindjes. Ik wens je heel veel sterkte met het velies van jullie dochter, en ik feliciteer je met je nieuwe zwangerschap, ik hoop dat alles goed gaat, Fay* waakt over dit kindje daar ben ik zeker van. Groetjes cinderella
wat een verhaal weer en wat een mooi meisje hebben jullie moeten laten gaan , heel veel sterkte , knuffffff
Hoi Aloe. Gefeliciteerd, en helaas gecondoleerd, met jullie ongetwijfeld prachtige dochter Fay*. Wat een heftig verhaal! Tsjee, dat Fay zo plots is heengegaan door bloedarmoede. Hoe kan bloedarmoede ontstaan? En nu ben je weer zwanger. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop dat dit kindje wel bij jullie mag blijven. Wat een gedoe met de verzekeraar zeg! Wat ontzettend raar dat ze met 26 weken geen uitvaart wilden betalen. Ik dacht dat bij de meeste verzekeraars vanaf 24 weken de begrafeniskosten/crematiekosten wel gedekt waren. Hier was het vanaf 23 weken al. Ik heb ook hetzelfde gevoel zo sterk, dat mijn dochter* er toch is, hier bij ons. Heel dichtbij. Ik kan haar niet zien of voelen maar toch voel ik haar aanwezigheid.. Veel sterkte met alles en geluk voor de toekomst..