Situaties zijn natuurlijk niet te vergelijken. Ik had bijv. vanaf week 25 echt pijnlijke harde buiken, maar ik hoefde niet eens rustiger aan te doen. Derde kindje, vast een gevoeligere baarmoeder. Uiteindelijk ook 'gewoon' tot bijna 40 weken doorgelopen. Bij de tweede ook vrij snel pijnlijke harde buiken, sterretjes zien e.d., na CTG, bloeddruk en urineonderzoek bleek er niets vreemds. Ook niet toen ik de 2e en 3e keer weer in het ziekenhuis kwam met deze klachten. Hoorde er schijnbaar bij. Als het jou niet lekker zit bel dan nogmaals de verloskundige. Maar het kan heel goed dat je klachten ondervindt van die mogelijke blaasontsteking. Daar komen vaak ook wat krampachtige pijnen bij kijken, zeker in de zwangerschap. Maar nogmaals als je twijfelt: bel dan nogmaals. Geef aan dat je er niet gerust op bent en twijfelt of er sprake is van weeën.
Ik weet niet hoe het nu met je gaat..... maar een blaasontsteking kan ook voor heel veel pijn zorgen. Zeker als het richting de nieren gaat. Ik heb daar nu ook last van en dat geeft soms echt hele felle steken! Hopelijk zit je wondertje nog warm en veilig in je buik! Bij twijfel altijd bellen.
Wat jij beschrijft heb ik nu dus ook al 6 weken. Alleen vanaf afgelopen zondag werd de pijn links op de flanken onderrug erger en ook onderin mijn buik. Dinsdag urine ingeleverd en een fikse blaasontsteking.. Sinds dinsdag aan de nutrifurantoine antibiotica maar de pijn is er nog steeds. Ik ga morgen de huisarts weer bellen om andere antibiotica
Dit herken ik precies! Ben toen via de vk doorgestuurd want die dacht aan vroegtijdige weeën (32 weken) maar in ziekenhuis gelijk echo en ctg gemaakt en bleek in nierbekkenontsteking te hebben.
Ik heb geen blaasontesteking en heb nu heem regelmatig harde buiken maar alweer diende verloskindigen niets
Hee beetje laat gelezen maar het gaat goed nu. Nog steeds harde buiken maar ik ben er al wel wat rustiger onder!
En ze hebben nog nooit een ctg laten maken? Vreemd hoor! Zoveel moeite is dat niet. Als je weer pijnlijke harde buiken hebt, gewoon weer vk bellen en vragen om een ctg hoor!
Volgens mij kan een CTG pas na een bepaalde termijn. Als de baby te klein is en teveel rond kan zwemmen in de buik heeft het niet zoveel nut geloof ik.