vocht vasthouden, wat eraan te doen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Flashyfly, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hallo dames,

Ik hou ontzettend veel vocht vast.
    Vooral mijn vingers en voeten/enkels.
    Ik kan mijn ringen al niet meer dragen en schoenen heb ik een maatje groter nodig.

Wie heeft er tips wat ik kan doen tegen al dit vocht vasthouden?
    Ik leg al elke avond mijn voeten hoog en draag mijn ringen niet meer.
    Nog meer adviezen?

Bedankt alvast!

2. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Inderdaad voeten omhoog. Doe ik ook overdag.
    Veel water drinken.
    Steunkousen schijnen ook te helpen. Maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.

3. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals al geschreven, als het lukt met je voeten omhoog.
    Standaart een kussen onder het voeteneinde van je matras voor s nachts. Genoeg drinken, ook niet overdreven te veel en blijven bewegen. Zout gebruik even bekijken, maar als het goed is hou je daar al rekening mee.
    Is het echt pijnlijk dan inderdaan gaan voor steunkousen ( langere tijd ) /zwachtels ( kortere tijd )

Goed in de gaten blijven houden in combinatie met je bloeddruk.

Verder is het vooral erg vervelend.

Sterkte ermee!

Eva

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Brandnetelthee drinken. Is vocht afstotend.
    En alles wat de dames hiervoor al zeiden.

5. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Veel water drinken is belangrijk, benen omhoog houden, rustig wandelen/in beweging blijven en je bloeddruk in de gaten houden.
    Wat bij mij ook helpt is geen strakke kleding/sierraden dragen en een voet/hand/beenmassage nemen voor de ontspanning.

6. Quinnie

Quinnie Actief lid

8 jan 2012
    153
    0
    16
    Steunkousen helpen idd maar is wel duur hoor als je er niet voor verzekerd bent.
    Aan mijn ene been heb ik een steunkous vanwege trombose en mijn andere been heb ik een elastische kous tegen kuitkramp maar heb helemaal geen last van vocht in mijn benen.

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Sluit me bij het bovenstaande aan en verder kun je ook nog een wisselvoetenbadje nemen, helpt best goed bij mij.

8. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    @Engeltje, zo'n wissel voetenbadje, doe je dat dan savonds of gewoon wanneer je voeten dikker worden?

@Quinny, waar heb je die elastische kous vandaag? ML heeft ook steunkousen maar dat is niet mijn maat dus die wil ik niet aan. Ik heb wel voor de sport een elastische band, die heb ik ooit om mijn knie gebruikt. Zou dat ook kunnen helpen?

@Miracle, goede tip die massage. ik zal ML eens lief aankijken.... :) Verder wordt mijn bloedruk goed in de gaten gehouden en gelukkig is die tot nu toe nog goed. Strakke kleding draag ik niet meer zo vaak.

@gebakje, goede tip! Die ga ik meteen uitproberen. Maar klopt het dat je maar een paar koppen thee per dag mag drinken? Hoeveel brandnetelthee helpt voor het vocht af te drijven?

@Eva bedankt. Kussen ligt al klaar boven, vannacht eens uitproberen. Verder let ik al op zout eten, maar de gyn gaf aan dat ik niet zoutarm moet gaan eten. Ik heb ook zout nodig.

@minimouse, veel drinken inderdaad. Ik drink wel zeker 1,5 liter water of ranja per dag. Maar dat zal misschien nog meer moeten worden?

Bedankt voor alle tips dames!

9. Quinnie

Quinnie Actief lid

8 jan 2012
    153
    0
    16
    Die elastische kous kreeg ik in het ziekenhuis in afwachting van mijn steunkous. Ik heb eigenlijk geen idee of je die ergens anders kan krijgen of misschien van een zorgwinkel ofzo. Ik zou het even aan je vk vragen misschien weet zij wat.

Deel Deze Pagina