Met zeep wassen doe ik daar nooit, en ook lactacyd is mij afgeraden. Dit omdat je vagina een heel breekbare natuurlijke balans heeft en je daar niet mee moet knoeien als je geen schimmels e.d. wilt. Wat ik wel eens gebruik is vochtig toiletpapier, dat is net even wat frisser en toch niet zo heftig voor je onderkant.
Hier ook vrij veel afscheiding, maar idd dikker en soms vlokjes. Ook erg geïrriteerd vanonder . zeker geen schimmelinfectie. Maar ik krijg dus ook last van jeuk en irritatie door het vocht en de inlegkruisjes. Denk ook dat je best overdag (ik werk alle dagen) meermaals van inlegkruisje kan wisselen of dun maandverband en 's avonds in katoenen slipje lopen en vaker een ander aandoen. tampons zou ik zeker neit doen, tenzij je ook alle 2-3 u ververst, en nooit langer dan een week na elkaar. en idd gewoon effe vragen aan verloskundige als je twijfels hebt
Mijn huisarts raadde die speciale schoonmaakmiddelen zoals lactacyd ook af, je krijgt er sneller een schimmelinfectie van. De zuurgraad daar beneden moet zelf de balans regelen. Vaker broekje wisselen en alleen wassen met water. Een schimmel hoeft trouwens niet te jeuken, weet ik uit ervaring. Kan een boel afscheiding geven. Even laten controleren door de huisarts.