Hallo dames, Ik heb een vraag. Ik ben momenteel bezig met mijn Eerste IVF behandeling Ik spuit inmiddels decapeptyl en Afgelopen woensdag moest ik De laatste pil innemen. Nu is mijn vraag, Ga ik nu ongesteld worden? Krijg ik een bloeding of niet? Na hoeveel dagen zou dat kunnen gebeuren? Is het van groot belang voor de behandeling dat er Een bloeding komt of maakt dat niet uit? Liefs
Ja je zal ongesteld worden. Ik moest de laatste pil nemen op zondag avond en werd donderdag avond ongesteld. Maar ik denk dat dit bij veel mensen verschillend is.
Ok, Dus ik ga sowieso ongesteld worden dus? En wat als dat niet gebeurt? Zou dat dan de behandeling in de Weg kunnen gaan zitten? Ps. Dank voor je reactie
Ik heb geen idee of het de behandeling in de weg zit. Maar als ik mezelf als voorbeeld gebruik. Ik heb vanaf mijn 16e de pil gebruikt. De ene keer slikte ik hem door en de andere keer niet. Dus mijn lichaam is nooit gewend geweest om de cyclus zelf te starten. Wat maakt dat je bang bent om niet ongesteld te worden?
ik heb idd een angst dat zoiets als het Uitblijven van een bloeding Ten nadele zal zijn voor de verdere IVF verloop. Dit is mijn eerste IVF. Ik heb 6 x iui gehad. En met iui heel veel tegenslagen gehad. Vandaar mijn angst denk ik.....
Maar sinds het einde van deze Middag heb ik het vermoeden Dat de ongi eraan zit te komen. Ik hoop dat het snel doorbreekt dan..... Afwachten dus.....
Hoi Degen, Bij ons ziekenhuis is het wel van belang dat je ongesteld wordt. Ik ben momenteel bezig met ICSI en spuit nu decapeptyl. Morgen moet ik met de menopur starten en voordat ik de menopur moet gaan spuiten moest ik ongesteld worden en anders contact opnemen met het ziekenhuis. Ik werd na 6 dagen ongesteld. Succes en hopelijk breekt het snel door!
Jij loopt trouwens iets op mij voor wat de IVF betreft. Ik heb donderdag a.s. Start echo. Als die goed uitpakt ga ik ook starten met menopur.
Dat is een hele goede! Ik heb eigenlijk geen idee.. Maar het zal vast te maken hebben omdat je nu de stimulerende hormonen gaat spuiten en baarmoederslijmvlies weer 'opnieuw' gaat opbouwen.
Dat vindt ik het vreemde aan ons ziekenhuis.. Ik lees dat vaker, maar wij hebben dus helemaal geen tussentijdse echo?!
Jij loopt trouwens iets op mij voor wat de IVF betreft. Ik heb donderdag a.s. Start echo. Als die goed uitpakt ga ik ook starten met menopur. Ik denk dat het idd wel klopt wat je net Hebt geschreven. Zal idd ook wel te maken hebben Met het slijmvlies en alles. En ik weet ook dat mocht je cysten hebben Dan verdwijnen die ook vaak door een menstruatie.
Ik doe IVF in/bij het umcg. Ik ben ruim 4 weken aan de pil geweest. Sinds vorige week zondag spuit ik decapeptyl . Afgelopen woensdag was m'n laatste pil dag. En aankomende donderdag heb ik een eerste echo.
Bloem heb jij geen start echo dan? Bij het umcg is dat van groot belang. Ze willen zien of er geen bijzonderheden of Afwijkingen te zien zijn. En aan de hand van de echo wordt ook De hoogte / dosering van de menopur bepaalt.
Oja.. Nou ze zullen er vast wel een goede reden voor hebben om wel of niet voor een tussentijdse echo te kiezen. Het leek me wel een veilig idee aangezien ik nu iedere keer zie dat iedereen dat heeft. Ik heb alleen de 13e een eerste uitgangsecho om te bepalen in hoeverre de eitjes al gegroeid zijn, gek he? Maar goed, morgen ga ik starten met het broeden van hopelijk meerdere eitjes! Hoe gaat het prikken jou af? Heb je ook af en toe van die botte naalden?
Het spuiten valt me iet wat tegen, Ik heb 6 iui gehad. En bij de iui spoot ik gonal f en ovitrelle. Die hebben beiden een veel kleinere naald en dunner. Ik vind de naald van de spuit van de decapeptyl Groter en dikker. En dat voel ik zeker. Niet prettig! Ik zet de spuit in m'n buik omstreeks m'n navel. Ik merk ook de leuke bijwerkingen Van de decapeptyl. En hoe ervaar jij dat?
Ja vindt de naalden soms ook wat bot.. heb alleen nog geen vergelijkingsmateriaal want heb nooit eerder hoeven te spuiten. Wel wat bijwerkingen maar moet zeggen dat het me nog wel mee valt allemaal. Ben vooral moe en heb lage rugpijn. Wat zijn jou bijwerkingen?
Ik heb ook last van moeheid. Soms tegen het extreme aan. En zo nu en dan bemerk ik een opvlieger. Dan krijg ik het ineens ontzettend warm. En een soort van hoofdpijn wat tegen een hoofdpijn Aan hangt. Kan het niet zo goed verwoorden. Maar ik moet zeggen Dat de bijwerkingen mij nog meevallen,
Ja die moeheid, pff.. Ik heb het vooral sochtends heel erg. Dan wordt ik wakker en heb het gevoel niet geslapen te hebben. Moet dan nog een half uurtje naar mijn werk rijden en moet dan echt mijn concentratie erbij proberen te houden. Dit heb ik nooit eerder gehad. Maar we doen het hopelijk voor een goed doel he