Wou idd ook het steunpunt huiselijk geweld adviseren. AMK zit met leeftijd, tot 18. Lastige situaties dit. Vallen vaak tussen wal en schip en politie kan ook weinig. Hoop dat het steunpunt je verder kan helpen! Je kan het maatschappelijk werk ook nog proberen. Hoewel, die werken samen met het SHG dus is ws niet eens nodig. Sterkte!
Als ik het goed begrijp gaat het om een jongen die thuiswoont bij zijn ouders en daar mishandeld wordt. Het meisje en haar ouders proberen hem te helpen? Als politie en dergelijke instanties nu niks doen, zou ik het niet uit de hand laten lopen. Dan zou ik kijken of meisje +ouders de jongen evt. tijdelijk onderdak kunnen bieden. En dan verdere stappen ondernemen. Belangrijk is dat zo'n persoon geholpen wordt en dat de kwestie aangenomen wordt door politie e.d. instanties. Maar als die niet willen ( wat helaas veel te vaak voorkomt) is misschien de beste stap om de jongen uit deze situatie te halen, zo snel mogelijk!! Succes
Ze hebben in het verleden idd de jongen geprobeerd te helpen, maar toen zijn er dreigementen geplaatst. Ik heb de indruk dat de ouders van het meisje nu ook bang zijn, en nu niets aan de situatie proberen te veranderen. Ik heb ze al voorzien van alle informatie en tips, en ook dat zij (eventueel met begeleiding van politie) de jongen daar weghalen en ze bij hen in huis neemt, al dan niet tijdelijk. Ik ken ze eigenlijk verder helemaal niet... Het gesprek is toevallig zo gelopen via Hyves en ik probeer ze nu eerst aan te sporen zelf actie te ondernemen, en ze daar handvaten bij te geven. Mocht dat niks opleveren ben ik best bereid om mijn handen nog meer uit de mouwen te steken.
Wat ben jij lief hee! Vind dit echt heel naar! Ik zou ook proberen te helpen maar er is maar "zoveel" je kan doen en dan houd het op..
Grrrr... ik krijg geen reactie meer!!! Storten ze eerst hun hele hebben en houwen, wil ik helpen, haken ze af!!! Grrr.... Het is jammer dat ik niet meer informatie heb,.
misschien kan je ook bij de gemeente terecht of ga naar de politie of hun weten waar je terecht kan,,
AMK kan alleen wat bij minderjarigen, dus leeftijd en niet gedrag. De kortste klap is om een afspraak te maken bij de politie. Vergeet niet om bewijzen te verzamelen en deze over te dragen, anders kan de politie niets doen want dan is het een verhaal van die mensen (2de lijn) tegen de ouders van die jongen. Ik weet niet of het een optie is, maar anders die jongen meenemen naar de politie en zijn verhaal daar laten doen.