Hsg

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Evelijne, 2 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evelijne

Evelijne Lid

2 nov 2015
    33
    0
    6
    Vrouw
    Hoi allemaal,

ik ben nieuw hier, en zocht eigenlijk wat info over de HSG.
    Iemand hier ervaringen mee ?
    Ik zit nu in ronde 5 van Clomid. begonnen met 2x 50, 2x 100 en nu op 150. omdat het toch elke keer te lang duurt.

ik krijg vrijdag de HSG, wat zijn jullie ervaringen hiervan ?

groetjesss Evelijne

2. Sanza

Sanza Actief lid

18 feb 2015
    486
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Evelijne,

Wat heb ik mij toen ook van te voren druk lopen maken zeg, ik was ook super zenuwachtig. Het viel op zich allemaal wel mee. Het moment dat het slangetje naar binnen wordt gebracht heb ik zelf als niet zo prettig ervaren.. krampen en steken. Gynaecoloog was ook aan het stoeien met de eendenbek. Ik heb het dan die middag ook lekker rustig aan gedaan.
    Tip van mij is; probeer zo ontspannen mogelijk te liggen ;)

Succes! Hopelijk goed nieuws :D

3. Evelijne

Evelijne Lid

2 nov 2015
    33
    0
    6
    Vrouw
    Hè Sanza

Bedankt voor je snelle reactie. Ja je weet toch niet zo goed hoe het verloopt. Moet je je ook wegen voor de HSG?
    Zie dat jij al een heel traject verder bent. Heb je de hele voorafgaande traject met comId ook gehad?

Xx

4. Sanza

Sanza Actief lid

18 feb 2015
    486
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geen dank 😉
    Ik heb toen niet hoeven te wegen. Wij zijn meteen bij de eerste IUI behandeling begonnen met Purgegon, sorry daar heb ik geen ervaring mee.

5. Joanna84

Joanna84 Lid

12 jul 2014
    76
    0
    6
    NULL
    NULL
    #5 Joanna84, 2 nov 2015
    Laatst bewerkt: 2 nov 2015
    Hoi Evelijne,

Ik heb me van tevoren ook heel druk gemaakt. En ik kan je zeggen of het nu mee of tegenvalt het draagt niet bij ;). Maar het is logisch. Bij mij was het wel een pijnlijke ervaring op het moment zelf, er zat dan ook 1 eileider dicht. Zodra de druk eraf gaat (en dat gebeurt vrij snel, is een kort onderzoek) is de pijn weg. Ik heb nog een beetje nagebloed maar geen pijn meer gehad. Meer beetje beursig. Wat ik als tip mee kan geven maar wat je wellicht al wist is half uur tot uur van tevoren ibuprofen/naproxen innemen. Heel veel sterkte en ik hoop op vrije buisjes voor je ;).

6. Evelijne

Evelijne Lid

2 nov 2015
    33
    0
    6
    Vrouw
    Hoi, Goedemorgen!
    Ja dat ga ik zeker ook even doen. waarschijnlijk maak ik me te druk en valt het mee :)
    wat bedoel je met het draagt niet bij ???
    Heb jij geen baat gehad bij het onderzoek ? Je hebt meer kans op een zwangerschap na de HSG toch...

7. Joanna84

Joanna84 Lid

12 jul 2014
    76
    0
    6
    NULL
    NULL
    Haha ik bedoelde, je er druk om maken levert je niets op ;). Maar ik begrijp heel goed dat meiden dat wel doen, inclusief ik zelf. Maar als ik mij achteraf raad mocht geven, zou ik zeggen ontspan zoveel mogelijk en laat het gewoon over je heen komen.

Wat betreft de verhoogde zwangerschapskansen. Er is een licht verhoogde kans de eerste 3-6 maanden. Het ligt er wel aan of het contrastvloeistof op olie of op waterbasis is. Oliebasis schijnt iets grotere kans te geven. Blijft een lucky shot. Heel veel succes!

8. Evelijne

Evelijne Lid

2 nov 2015
    33
    0
    6
    Vrouw
    nou dames, ik heb de HSG gisteren gehad. en het viel mij echt alles mee. Het was wel even pijnlijk, vooral het vloeistof voel je er wel echt doorheen gaan, maar dat binnen 2 minuten weer over. inderdaad ontspannen blijven liggen en dan is het zo gepiept, binnen 10 minuten was het al voorbij.

nu hopen dat het een goede uitwerking heeft op een zwangerschap! daar doen we het toch voor (L)

9. Sanza

Sanza Actief lid

18 feb 2015
    486
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen! 😄 Dat heb je ook weer achter de rug! Was het van binnen ook allemaal in orde? Of krijg je daar nog een gesprek over? Succes verder 😊

10. Chubbie

Chubbie Actief lid

28 feb 2013
    470
    0
    16
    Arnhem
    Fijn dat het allemaal meeviel voor je!!
    Ik moet dinsdag.. Brr!

11. Evelijne

Evelijne Lid

2 nov 2015
    33
    0
    6
    Vrouw
    Ja alles was goed. Eileiders allebei open. Ik kreeg het gelijk te horen.
    Foto s en filmpje ervan gezien. Toch wel fijn hoor dat het dan goed is.
    Hopelijk is bij jou ook alles goed dinsdag Chubbie !!!!

Deel Deze Pagina