24 of 32 uur werken?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door LesleyS, 17 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ben ik weer :)

Ik ben sinds mijn zwangerschapsverlof thuis en aankomende 24-12 wordt mijn dochter 11 maanden.

In eerste instantie wilde ik een tijdje thuis blijven maar ik mis het werken en financieel is het toch wel nodig.

Gelukkig zijn er binnen mijn vakgebied redelijk wat banen dus heb een aantal sollicitaties lopen. Donderdag of vrijdag hoor ik van twee banen of ze met mij verder willen :) maar het is ook belangrijk dat ik goed aanvoel wat ik wil.

Ik worstel een beetje en dit topic is bedoeld om even van me af te schrijven maar ook voor jullie mening/ideeën.

Even wat extra informatie voor de mensen die mij nog niet kennen, ik ben herstellende van een PND. Volg therapie etc.

De baan van 3 dagen is bij een bedrijf waar ik enthiousiast van wordt en vooralsnog een leuke klik heb met de meiden van de afdeling. Het loon is zodanig dat de vasten lasten betaald kunnen worden maar niks extra's meer over hou zoals ik bij mijn vorige baan wel deed.

Baan van 4 dagen zorgt ervoor dat we financieel niks hoeven in te leveren.

Ook moet ik eerlijk zijn, ik schaam me ervoor maar ik kijk er ook nog wel een klein beetje tegen op om twee dagen thuis te zijn met mijn dochtertje. Ik ervaar het regelmatig nog als enorm vermoeiend.

2. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Bij baan van 3 dagen klink je erg blij.
    bij baan van 4 dagen hoor ik alleen het financiele plaatje?

Is er een mogelijkheid dat je op den duur gaat uitbreiden bij baan van 3 dagen dus dat je daar naar verloop van tijd een halve of hele dienst bij kan krijgen? ivm voor jou dan de financien?

ik zou gaan voor de baan waar jij je het prettigste bij voelt

Weet niet of er nog een partner is of dat je alles alleen moet doen?
    als er nog een partner is zou ik gaan voor de baan van 3 dagen, dan houd jij niets over momenteel, maar heb je wel hetgeen wat jou het leukste lijkt (althans dat maak ik op uit jou bericht)

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Als ik jou zo "lees" denk ik dat je eerst gelukkiger wordt van die baan van 24 uur. Plus het feit dat je nog herstellende bent van PND.
    Misschien dat je een balletje kunt opgooien bij het arbeidsvoorwaardengesprek of er mogelijkheden zijn om evt op termijn een dag extra te krijgen?

4. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Ik werk in de detachering. Voorheen 5 dagen en nu 4. Ben druk opzoek naar een nieuwe baan. Ik zou dolgraag 3 dagen willen werken. Maar ik vrees dat het moeilijk is om een baan te vinden voor die uren. Maar ik wil echt niet meer dan 32. Ik hoor dat je dan misschien tegenop ziet om 2 hele dagen met je dochtertje te zijn. Ik vind het soms ook zwaar. Maar ik neem aan dat je nu helemaal fulltime met je dochter bent. Dan is 2 dagen echt quality time. Ik vind 1 dag erg weinig. Ik plan vaak alles op die dag waardoor er niet erg veel tijd overblijft.

Deel Deze Pagina