Groepssollicitatie

Discussie in 'De lounge' gestart door DoubleD, 11 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Binnenkort mag ik op sollicitatie.. Een groepssollicitatie voor een SPH gerichte vacature. Ondanks dat ik best wat sollicitaties heb gedaan, is het in deze vorm voor mij onbekend. Ik weet wel dat er schijnbaar een opdracht in zit. Iemand bekent met deze vorm van solliciteren in deze tak die mij hier wat meer over kan vertellen? Thanx!

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Een collega van mij heeft dat bij een andere baan ook gehad. Die moest een opdracht met de groep uitvoeren en dan keken ze naar wat voor type je was. Dus hoe jij je in de groep opstelde tijdens de opdracht. Ik weet alleen niet meer wat die opdracht was. Daarnaast moesten ze op een andere dag een soort survival circuit afleggen.

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik weet wel dat je van die team-opdrachten hebt, in ongeveer de volgende vorm:
    Je vliegtuig stort neer in Finland. Je hebt slechts tijd om 5 dingen mee te nemen van de 15 artikelen in het vliegtuig. Wat neem je mee? (denk aan: kompas, lucifers, drank etc). Het moet unaniem zijn of met meerderheid.
    Het gaat er dan niet om wat je als groep uiteindelijk mee neemt, maar hoe je daar op gekomen bent. En welke rol heb je genomen.

Hopsatee vindt dit leuk.
  4. pietje1987

Of een toren bouwen van spaghetti en spekjes

Dat soort gedoe

5. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Ik denk dat je dit keer een sneeuwpop mag bouwen haha:D:p;)

Phloxx, Ysabella, Pepijnn en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik heb in een grijs verleden een paar jaar voor een bedrijf gewerkt waar we meerdere malen per week dit soort sessies organiseerden (niet in dezelfde branch als de jouwe overigens). Wij moesten op een groep van 12 kandidaten ons focusen op 2 à 3 personen (er waren dus altijd meerderen van ons aanwezig). Dingen die beoordeeld werden waren inderdaad teamskills, welke rol iemand in een team innam, probleemoplossend vermogen enz. Ook werd met iedere kandidaat een kort 1:1 gesprek afgenomen.
    Na afloop werden alle kandidaten groepsgewijs beoordeeld.

Bij ons werd ook tijdens de koffiepauze nog stiekem een beetje beoordeeld, en één kandidaat die in eerste instantie was aangenomen werd achteraf toch nog afgewezen daar hij zijn naamsticker op de muur van het trappenhuis had geplakt :roflmao:.

7. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Het was inderdaad deze opdracht en nog een opgedeelde casus waarvan ieder 1 stuk kreeg. Resultaat: aangenomen
    Nu nog een grote stap nemen, ontslag nemen bij huidige werkgever voor het einde van het jaar...

Beheer, lies276, ButterflyPassion en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. pietje1987

Joepie!! Gefeliciteerd!!!!

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Edit...