24-uur bloeddruk meten

Discussie in 'De lounge' gestart door Angel1980, 13 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Ik moet eigenlijk ook zo'n 24 uurs meting, volgens mijn internist.
    Mijn bloeddruk, mn de onderdruk is elke boven de 100.
    Heb geen idee of dat echt te hoog is.

2. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Ik vind t vrij hoog ja maar het ligt er ook een beetje aan hoe je bloeddruk was voordat je internist hem te hoog vond.

3. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Altijd rond 70, de onderdruk dan.

4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.091
    17.075
    113
    Dat is echt te hoog ja... Ik slik al een aantal jaar medicatie voor m'n bloeddruk (sinds m'n 20e) nadat uit onderzoek helemaal niets kwam en de standaard dingen niet hielpen.
    Mijn bloeddruk was gemiddeld zo'n 165/100, maar verdere uitschieters naar boven kwamen ook geregeld voor.

Ik heb ook een aantal keer een 24-uurs meting gehad. Als ik het mij goed herinner overdag elk kwartier en 's nachts elk uur (of half uur, zelfs?). Ik vond het maar niks.:$
    Hij gleed steeds af, pompte ONWIJS hard (vaak echt pijnlijk) op en 's nachts schrok ik elke keer wakker van de piep voor-ie ging ompompen, echt schoot tegen het plafond zowat:roflmao:
    Ik weet dat het voor een goed doel is, maar hoef het liever niet nog een keer.

5. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Dat is heftig! Ik hoop voor jou dat ze kunnen achterhalen wat er aan de hand is. Sterkte!

6. Angel1980

En helpt de medicatie goed?

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.091
    17.075
    113
    Het is erg zoeken geweest welke medicatie het beste voor mij was. Ik heb in beide zwangerschappen (waarbij ik de medicatie moest blijven gebruiken) een prachtige bloeddruk (gehad), zo'n 125/70.
    Buiten de zwangerschappen is-ie wel wat hoger (zo'n 140/85), maar stúkken beter dan het was.

8. Angel1980

Ik heb trouwens wel besloten om het uit te stellen naar begin januari. Ik bedacht me (ook na het lezen van jullie verhalen) dat het niet handig is als je de hele dag heel druk bent en weg van huis (anders dan anders). Het is dan namelijk de vrijdag voor kerst waarin ik heel veel moet doen (huis onder handen nemen, boodschappen voor de kerst, laatste cadeautjes kopen etc), lijkt het me niet handig. Januari is er meer rust en stabiliteit.

Oja, mijn armen zitten nu al onder de blauwe plekken van 1 meting, dat wordt wat als het straks zo vaak gemeten wordt :cool:

9. Angel1980

Wat fijn! Dat geeft veel rust kan ik me voorstellen.

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nauwelijks last van gehad gelukkig.
    S nachts werd ik er wel wakker van, maar kon gelukkig wel weer gelijk in slaap vallen.
    Succes!

Angel1980 vindt dit leuk.
  11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ja hoor ik het al een jaar of tig en dus komt dat regelmatig voor ... ik ben denk ik 5x overgestapt op andere medicijnen en dan doen ze dat standaard hier. Misschien wel eerder 10x (loop inmiddels al 13 jaar met bloeddruk medicijnen).

Deel Deze Pagina