Goedemorgen dames, Misschien een ontzettend stomme vraag maar ik stel hem toch.. Zo’n 4 maanden hebben wij in ieder geval sex op de dag van positieve ovutest en de dag erna. Zonder resultaat. Nu hebben we afgelopen vrijdag sex gehad en heb ik nu, vanochtend een positieve ovutest (onverwacht, zit op dag 11 van cyclus, normaal dag 13 posi test). Nu mijn vraag; ik heb gisterochtend voor het laatst getest met de ovu test, die was negatief. Als ik nu vanavond sex heb ben ik dan nog op tijd? Ik heb namelijk het idee dat mijn ei heel vlot springt na positieve test (heb bv vannacht de ovulatiepijn sterk gevoeld). Dat zou betekenen dat ik dus altijd te laat ben als ik op de dag positieve ovu sex heb. Want als de test bv s nachts ook positief is (wat ik uiteraard niet test ) dan ben ik al 24 uur verder als we vanavond sex hebben. Sperma doet er ook een tijdje over natuurlijk.. Denk ik nou heel moeilijk? Je weet nooit precies wanneer je ovu test positief, tel je vanaf je positieve ovu test 12-24 uur? Iemand ervaring met een snelle eisprong na positieve ovu test? Zucht, hogere wiskunde..
Wat je voelt is niet de eisprong maar de laatste groeipijn . Je bent zeker niet te laat als je op de dag vd posi ovu sex hebt. Je telt vanaf je posi ovu 24-48 uur totdat je ei springt. Als vanmorgen je posi ovu was (geen ochtendurine gebruikt?) Dan springt je ei uiterlijk overmorgenochtend. Heb je een foto van je ovu test?
Dank je wel! de linker is van vanochtend en de rechter is van een uurtje geleden. ik dacht even heel ver geloof ik, ik heb gistermiddag niet getest, alleen de ochtend. Dacht ineens misschien was de test gistermiddag ook al wel positief..dan ben ik al wel een heel aantal uur verder