Hij is net weer opgenomen hij stopte weer met ademen nu hebben ze bloed geprikt en ligt ie aan de monitor. Het bloed prikken vond ik weer heel erg gelukkig hebben ze het nu ook gezien. Ze hebben nu wel gezegd dat ze hem niet meer naar huis sturen voordat ze wat gevonden hebben. Gelukkig maar want ik neem hem ook niet mee tot dat er wat gevonden is! Hij ligt nu in heerlen omdat het korter bij was als we naar maastricht moesten gaan waren we mss wel te laat geweest. Nu maar even afwachten hoe en wat...
onee wat een schrik weer... het enige positieve is dan nu dat ze die belofte hebben gedaan, maar jee, wat maken jullie een hoop mee zeg! pppfffftttt!
@mamabeer o meis schrikken ik weet hoe het is ok een kindje in ademnood te hebben. is er in de buurt bij jullie geen speciaal kinderziekenhuis laat je niet afschepen hoor meis. bij robin hebben ze refluxtesten gedaan en die waren negatief toch kreeg ie in dec 4x een refluxaanval(vlgns de artsen) en stopte met ademen heb hem zelf 2x moeten beademen. hij heeft toen een nissenplastiek operatie gekregen zodar er geen zuur meer terug kon komen en sinds die tijd gaat het goed. ik weet natuurlijk niet hoe en wat er met jou zoontje is mar las ergens terug ook iets over reflux dus denk zal even een stukje van ons verhaal vertellen. als je meer wil weten mag je me altijd pben. veel sterkte en suc6.
Ik ben heel benieuwd wat hier uiteindelijk uit gaat komen. Heel veel sterkte mamabeer! Ongelofelijk hoeveel kracht je hebt. Pfoeh.
Heb even dit topic gelezen. Mamabeer, heel veel sterkte! Wat ontzettend fijn voor Quinn dat hij bij zo'n lieve moeder terecht is gekomen!
net weer in het zh geweest hij lag echt lekker te slapen alsof er niks aan de hand is. maar de arts blijft het wel steeds op zn voeding gooien dat dat de oorzaak is maar volgens mij kun je niet stoppen met ademen van voeding lijkt mij??? en hij had nooit voeding in zn mond ofzo als ie stopte met ademen. Ik vind zelf dat er wat luchtig over gedaan word. Gelukkig hebben ze nu wel een echo van zn hoofd gemaakt maar aan de ene kant heb ik ook graag dat ze zn hart controleren omdat ik ja ook hart problemen heb...ik ben benieuwd wat ik morgen te horen krijg
als ze heeel erg allergisch zijn voor bepaalde voedingsmiddelen kunnnen ze wel es in een shock terechtkomen maar ja. ik vind t knap hoe je t allemaal trekt
Het stokken van de ademhaling is echt een symptoom van reflux: "Wat is reflux? Reflux is een verzamelnaam voor het onvrijwillig terugstromen van maaginhoud in de slokdarm. Als voeding terugstroomt in de slokdarm komt er ook maagsap mee. Dit maagsap is erg zuur, waardoor het de wand van de slokdarm kan beschadigen. In tegenstelling tot de maagwand is de slokdarmwand namelijk niet bestand tegen het zure maagsap. Als de slokdarm te vaak en te lang in aanraking komt met het zure maagsap kan er op den duur een slokdarmontsteking (oesofagitis) ontstaan. Ook kunnen er ademhalingsproblemen ontstaan als gevolg van het terugvloeien van voeding in de luchtwegen." Bron: Maag Lever Darm Stichting (Welkom - Maag Lever Darm Stichting) Ik snap niet dat ze jullie zo laten lopen met Quinn, heb echt te doen met jullie. Wederom sterkte!
hoi mamabeer, even een reactie, wel laat.Maar ik zie dat er alweer heel wat is bijgetypt op dit topic en dat het niet zo goed gaat. Heel veel sterkte gewenst. nee het gaat ook niet om verslikken, maar zonder dat het je opvalt komt er soms (als het buikje vol is en baby gaat liggen, kan zo ook 5 tot 7 uren na de laatste voeding zijn, dit was bij ons het geval) wat maagzuur omhoog. een zenuw naast de slokdarm die merkt dat en een stomme reactie (bij 85!! procent) van al onze babietjes, zorgt ervoor dat het lichaam zich tijdelijk uitschakelt en het babietje flauwvalt en niet meer ademt. Maar omdat weinig mensen een nanny heeft, valt het niet op dat ze `een soort van flauwvallen`. Zo heeft onze kinderarts het ons uitgelegd. Het matje is te koop via Baby sensormatje; helpt wiegendood voorkomen! Nanny Care en kost 130 euro. ik heb de mijne te leen van een vriendin. Ja hij gaat af (een keihard alarm!) als de kleine 10 seconden niet meer heeft geademd. dat heeft ons veel rust gegeven. hij is voorheen wel eens afgegaan en daaruit kregen we de info wat ik hierboven schreef, en na minder eten geven voor het slapen gaan, dus een minder vol buikje, waren de klachten over. En dat is ook misschien wel wat die arts bedoeld, dus niet de voeding die in zijn mond komt, maar een klein beetje zuur dat de slokdarm ingaat. Verder wil je als tip geven dat het UMCG erg snel is in het beoordelen van een `acute liesbreuk` (volgens ons eigen ziekenhuis) dus mocht het je niet opschieten, ga dan daar vragen of hij geopereerd mag worden. Daar is onze zoon ook geopereerd aan zijn liesbreuk toen hij 3,5 maanden/en gecorrigeerd nog geen maand oud was. Mijn ervaring is dat bij onze zoon ook de liesbreuk opzwol als hij ging huilen, maar dat het hem geen pijn deed. Onze kinderarts adviseerden ons dat wanneer de darm niet meer terug te duwen was in de buikholte (vanuit de balzak) en dus blauw aanliep we direct door moesten rijden met de auto naar de eerste hulp van het UMCG voor een acute operatie, en wij wonen daar een heel eind vandaan.. Vraag van mij is dus: blijft de darm ook wel eens steken? en loopt hij dan blauw aan? want dan is het acuut en levensbedreigend omdat de darm kan knappen en dan poep in het lichaam vrijkomt. en omdat je het zo druk hebt nu zal ik even kijken voor je op marktplaats: Marktplaats.nl > Nanny care baby sensormatje - Kinderen en Baby's - Babywiegjes en Ledikanten Marktplaats.nl > Nanny Care - Kinderen en Baby's - Overige Kinderen en Baby's Marktplaats.nl > NANNY alarm mat voor als je kind na 20 sec niet meer ademt - Kinderen en Baby's - Babywiegjes en Ledikanten Marktplaats.nl > The Nanny BM-02 - hypergevoelig sensormatje - Kinderen en Baby's - Babyfoons Marktplaats.nl > nanny care nannycare sensormatje tegen wiegendood - Kinderen en Baby's - Overige Kinderen en Baby's Marktplaats.nl > Nanny care - Kinderen en Baby's - Kinderspulletjes zo nou hier zijn er wat... groetjes
@mamabeer je kan door voeding weldegelijk stoppen met ademen. ik schreef het al eerder mijn zoontje kreeg dus nadat er geen reflux uit de testen kwamen 4x een aanval waardoor hij thuis 2x is gestopt met ademen en zo erg dat ik hem zelf heb moeten beademen. en met speod naar het sophia terug is gebracht. hij heeft dus een operatie gehad waardoor dit niet meer kan gebeuren.
@ons kleintje ze hadden nog naar de liesbreuk gekeken en die was bijna niet meer terug te duwen dus dat houden ze wel extra in de gaten. De echo van z'n hoofdje hebben we nog steeds de uitslag niet van zal dan wel maandag komen. Ik was er in de ochtend niet omdat ik voor de andere 2 ook moet zorgen en ik zelf geen rijbewijs hebik moet altijd op me man wachten...en die krijgt ook helemaal geen vrij:x is zo'n shit periode nu met die crisis de bazen hebben je echt in je macht omdat je je werk nodig hebt:x ik moet ook al voor de 3de keer het consultatieburo afbellen dat hij niet kan komen....op iedere afspraak ligt ie weer in het zh
lieve mamabeer, is er niet een vriendin of familielid die met je mee kan naar het ziekenhuis of op de kinderen kan passen, lijkt me moeilijk zo. sterkte
jawel is er wel maar die hebben zelf ook kinderen in hun leeftijd of werken. past niet snel in een normale auto 3 of 4 kinderenen me moeder is nu 2 weken op vakantie die past normaal dan op.
@mamabeer hoe is het nu? weet je al wat meer? het is een hele race met nog meer kids ik heb er ook nog een van bijna 3 nu gelukkig hadden ze bij het sophia een speelzaal van ronald mac donald konden ze lekker spelen met oppas erbij ideaal.
Jeetje wat een verhaal zeg Pff ik heb echt met je te doen mamabeer! Ik hoop dat ze snel een oorzaak vinden!