24 uur per dag huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamabeer, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    @pinda Nu donderdag gaan we naar de kinderarts helpt deze ons nu alweer niet dan ga ik diezelfde dag nog bellen voor de osteopaat...daar had ik eigenlijk nog nooit van gehoord hihi handig zo´n forum. Ik heb ook een hele snelle bevalling gehad. Ik vroeg gisteren nog aan em man of ze toevallig erg aan zn hoofdje hadden getrokken tijdens de bevalling maar dat was gelukkig niet het geval...hij is er helemaal zelf uitgemkomen zonder hulp.

@pauly zou best kunnen dat het tijdens de bevalling is gebeurd of toen die in de buik zat...want hij heeft bijna 9 maanden in dezelfde houding gezeten.

@rozemarijke Klinkt heel bekend....als we donderdag naar de kinderarts zijn geweest en het is nog niet voorbij dan ga ik dat middeltje ook maar meteen halen....haha het lijkt wel een obsessie: hoe krijg ik me baby stil;)

@clarike koemelkallergie zou ook nog enigzins kunnen want ik ben zelf overal allergisch voor en mn andere 2 zoontjes hebben ook last van allergien. De oudste heeft een allergie voor koolsoorten en vis en daarbij nog eczeem en de middelste heeft last van eczeem en is allergisch voor eieren en mayonaise.

@machtelt de puckababy hebben we ookal gebruikt werkte ook niet. Het is wel een mooi ding dat wel..Ik heb van alles van iedereen geleend om uit te proberen. Ik denk zelf dat het iets is wat zo zelf niet is op te lossen...maar dan moeten ze me eerst eens geloven..me man zei al zullen we het opnemen op video..wel handig maar ik denk niet dat ze 2 uur naar zo'n video gaan kijken in het ziekenhuis:)

@butterfly heb hem ff van me hyves geplukt..hier mn bevallings verhaal:

Heel onverwacht begonnen woensdag nacht de weeen...Nouja weeen het waren meer irritante steekjes maar niet echt pijnlijk. Om half 1 begon het en rond half 2 zijn we het toch maar eens gaan bijhouden. Bleek dat ze toch om de 2 minuten kwamen dus meteen de verloskamers gebeld en we mochten langskomen. Cindy en Wesley gebeld voor ff op Ryan en Lex te passen. Roy vroeg nog of we de tas mee moesten nemen maar ik had zoiets van we komen toch straks naar huis zal wel vals alarm zijn want zoveel pijn deed het niet. maar toch maar meegenomen .Daar aan gekomen bleek ik al 6 cm ontsluiting te hebben:$ er werd gevraagd of ze de vliezen mochten breken of het gewoon op natuurlijke manier laten doorgaan maar dat duurde langer. Omdat ik heel erg bang was voor de bevalling wilde ik dit in eerste instantie niet maar Roy vond toch dat ze het moesten doen. Snel me moeder gebeld want die wilde we er ook bij hebben.nadat de vliezen gebroken werden ging alles heel snel en kwamen de weeen sneller achter mekaar maar nog steeds niet echt dat je zegt het deed pijn. na 12 minuten persen kwam Quinn ter wereld... om 4:52 omdat de weeen dit keer niet zo sterk waren voelde ik dit keer wel het hoofdje komen terwijl dat bij de vorige bevallingen niet het geval was.Eigenlijk zou Roy de navelstreng doorknippen maar Roy vond dit keer dat het me moeder mocht doen, helaas hebben we daar geen foto van want het ging allemaal zo snel. Maar dat was wel een heel mooi moment...gewoon het idee dat mam 23 jaar geleden hetzelfde had doorstaan als ik nu en ook nog eens de navelstreng mocht doorknippen.

het hechten voelde ik toen ook niet en dit keer echt wel. Het hechten was dit keer erger dan de bevalling zelf. Ik hoop dat iedereen zo mag bevallen;) Quinn is echt een heel mooi mannetje en woog bij de geboorte 3230 en was 50 cm klein. En is op dezelfde dag jarig als de broer van Roy...Als dat nog niet eens toeval is...volgens mij niet het had zo moeten zijn. Die hebben we dus ook als een van de eerste gebeld om te feliciteren met z'n kado;)
    De dag na de bevalling kwam Roy met Lex en Ryan om het nieuwe broertje te bewonderen. Het eerste wat Lex zei was: Hij heeft geen tanden??:D Ryan kreeg er niet veel van mee. Volgens Lex heet z'n broertje winn haha. Op dit moment genieten wij nog volop van de kraamtijd en laten we ons lekker verwennen. Alleen denk ik dat Lex veel moeite zal gaan hebben als de kraamzorg weggaat...Hij is helemaal verliefd op onze kraamzorg hihi

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@mamabeer: met jouw snelle bevalling zouden er wel eens wat werveltjes klem kunnen zitten. Een kinderarts doet (en kan) daar niet zoveel mee... Daarmee bedoel ik niet dat je niet naar de KA moet hoor, maar ik zou beiden doen: EN de kinderarts EN de osteopaat...
    Enneh... helemaal logisch hoor, die behoefte om je kind stil te krijgen. Ik weet nog hoe GEK ik ervan werd toen! Pfff, uitputtingsslag was dat, (die in ons geval nog tot een week of 12 geduurd heeft, omdat we er pas bij 8 weken achter kwamen dat de krampjes, voorkeurshouding etc kiss-syndroom waren en we ermee naar de osteopaat moesten).
    Sterkte!

3. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Jeetje Mamabeer, wat erg, dat bedenk je je van te voren ook niet. Heel veel sterkte, hoop dat er gauw een oplossing komt. Ik ben er hier al klaar mee als Anne een dag huilt, laat staan continu. Sterkte!!

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Mamabeer; ik zou ook de KA niet afwachten maar gelijk de osteopaat bellen voor een afspraak daar; zou je zoontje echt laten nakijken buiten wat de arts zegt. En tuurlijk wil je m stil krijgen...al was t alleen maar omdat hij zich blijkbaar zo rot voelt.

5. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Ik ga kijken of ik het allebei op 1 dag kan plannen dan gaan we eerst naar de kinderarts en direct erna naar de osteopaat.

6. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Zou ook naar een osteopaat of chiropractor gaan.
    Worden in de meeste gevallen gewoon vergoed door de ziektekostenverzekering, dus zou gewoon nu al een afspraak maken. Een kinderarts kan over het algemeen ook weinig, wanneer het te erg wordt kunnen ze een kind opnemen om het te 'observeren'. Over het algemeen schiet je meer op met een osteopaat of chiropractor.

Mijn zoontje begon met 2-3 weken met huilen. Heb toen een afspraak bij de osteopaat gemaakt na veel positieve reacties daarover gehoord te hebben (had er zelf geen ervaring mee). Kon er direct de volgende dag terecht (voor baby's maken ze altijd tijd). Bij mijn zoontje hielp het echter niet. Toen hij tien weken was een afspraak bij een chiropractor gemaakt (die kijkt naar wervel en schedel) en daar bleek er iets bij zijn schedeltje niet helemaal lekker te zitten. Na 1 behandeling was het helemaal over.

Een kindje kan iets mankeren aan bijvoorbeeld het schedeltje en daar krampjes van hebben (waarschijnlijk door spanning). Ik dacht namelijk ook steeds dat het met zijn darmpjes te maken had (die hoorde je rommelen), maar was dus niet zo.
    Mijn zoontje is overigens in stuit geboren.

7. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    mamabeer ik zou maar gelijk infacol gaan halen.. je wil niet weten wat een wondermiddeltje dat is.. ALS het krampen zijn.. echt.. DOEN.. gewoon bij de drogesterij te halen.
    ik zou maar niet wachten daarmee..

als mijn dochter kramp heft en het huilen word alleen erger en erger en is niet te stoppen dan geven we een pipetje en het is gelijk over.. het huilen.. soms valt ze ook gelijk in slaap na 2 minuten het geven!

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    stuur me man als ie terug is van zn werk ff langs de drogisterij inflacol is dat van de vsm of weer iets anders? het is echt een ramp hier pfff vlak na de bevalling is onze duowagen ook nog eens kapot gegaan!!!! en 7 augustus komt de nieuwe pas binnen:xdus ik zit als het ware een beetje opgesloten thuis. Anders was ik meteen al naar de drogisterij gelopen. maar met 3 kinderen zonder kinderwagen zie ik mezelf niet zo doen haha.

9. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
  10. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Infacol heb ik ook gebruikt. Helpt wel goed tegen krampjes, maar een kindje dat 24 uur per dag huilt mankeert meer dan alleen krampjes. Zou daarom zeker een afspraak bij ostheopaat of chiropractor maken. Een chiropractor kan na 1 behandeling al zeggen of ze kunnen helpen. Een osteopaat zou dat ook moeten kunnen, maar ging bij ons dus niet op.

Ik baal er achteraf van dat ik niet direct naar een chiropractor ben gegaan, maar eerst allerlei andere adviezen heb opgevolgd. Heb hierdoor onnodig lang (10 weken) met een huilbaby gezeten en nog belangrijker, mijn zoontje heeft onnodig lang waarschijnlijk hoofdpijn gehad.

11. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Infacol haalt trouwens de lucht uit de maag en de darmpjes. Als krampjes dus veroorzaakt worden door lucht dan helpt dit. Mijn zoontje ging er wel van spugen en ging er enorm veel scheetjes van laten (de lucht moet er immers ergens uit). Heb ook venkelwater gebruikt op de momenten dat hij niet wilde drinken vanwege de krampen, dat legt een moment de darmen stil.

Maar zoals ik als zei, een kind dat 24 uur per dag huilt heeft meer dan alleen darmkrampjes lijkt mij.

12. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik zou persoonlijk wachten met alle hulpmiddeltjes tot je bij de osteopaat en de kinderarts bent geweest, misschien is het helemaal niet nodig namelijk ;)

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb net de afspraak gemaakt bij de osteopaat donderdag om kwart over 8 mogen we komen. Ze weten wel wat ze zich vragen he? 80 euro:$ moet het meteen na afloop betalen. Ken ik het dan gewoon terug vragen bij de verzekering? maarja als het werkt is 80 euro natuurlijk niks. maar als ik dan toch iedere week erheen moet en zoveel moet neer leggen...dan hebben we toch een probleem. Hoe vaak moet ie daar naar toe dan? en vanaf hoeveel keer begint het te werken?

14. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ik denk dat het aftrekbaar is van de belasting.. in elk geval alle bonnetjes/afspraakkaarten enz bewaren..

ik hoop dat het wat oplevert!

15. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    dit stond bij de site erbij:

Huilbaby’s oftewel KISS-syndroom:

De oorzaak van dit probleem ligt meestal in een wervelblokkade in de nek, opgelopen bij de geboorte. Het huilen gaat gepaard met buikkrampen, overgeven, verslikken, ongelijk hoofdje, oor- en oogontsteking en het vaak naar één kant liggen van het hoofd. Deze blokkade is vaak makkelijk te verhelpen. Voor de behandeling gebruiken we zeer zachte met de hand uitgevoerde technieken in combinatie met een cranio-sacrale therapie

oogonsteking is ie mee geboren en hij ligt al vanaf zijn geboorte ook aan een kant maar.

@ missflower sinds vorig jaar kan je niks meer van de belasting af trekken wat met de zorg te maken heeft...heel jammer natuurlijk want anders was ik nu al miljonair geweest...hoe vaak ik in het ziekenhuiis zit is gewoon niet meer nornmaal haha

16. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @mamabeer: oh dat wist ik niet! jammer ja..

17. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    net met de verzekering gebeld en er word maar 25 euro vergoed de rest moeten we zelf betalen:( belachelijk

18. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

gelukkig nog 25 euro, maar het is inderdaad duur! ik hoop dat het goed helpt! dat zou toch heel wat waard zijn ;)

19. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Mamabeer ik hoop dat de osteopaat donderdag de oorzaak van het huilen kan achterhalen!
    Pff moeilijk hoor. Veel sterkte en hopelijk heb je gauw een vrolijke baby!
    Ik ben trouwens met ons zoontje naar een magnetiseur geweest omdat Kyano ook veel huilde (alleen geen 24 uur, de ochtend en de nacht sliep hij redelijk goed) Hij constateerde ook dat Kyano veel last heeft gehad van de bevalling. Hij is na de keizersnee gelijk bij ons weggehaald en in een couveuse geplaatst en heeft dus bijna geen lichamelijk contact gehad met ons de eerste 3 dagen. Daarom was hij heel moeilijk in zijn eigen bedje te krijgen en was het huilen, krijsen, huilen! We zijn 3x bij deze man geweest en daarna was Kyano echt een stuk rustiger!

Succes

20. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja is toch nog iets 25 euro maar het zijn 6 sessies dus gauw al een 330 euro. En net kwam mn man thuis en die had ookal slecht nieuws pff hij raakt binnekort zijn baan kwijt alsof het allemaal in 1 week moet gebeuren...lekker:(

Deel Deze Pagina